Concentratie seinhuizen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Eimai

Re: Welke blokposten zijn nog actief?

Bericht door Eimai »

Shrek schreef:
Cipallieter schreef:
Eimai schreef: Komt er tussen haakjes ook gauw aan: blok 22 in Lier die naar blok 12 Berchem gaat.
Enig idee wanneer dit gebeurt?
November volgens de huidige planning.
November pas? Zou je niet zeggen als je ziet dat alles werkelijk gereed lijkt te liggen, inclusief de identificatiebordjes op de nieuwe seinen, die meestal pas in laatste instantie worden aangebracht. Er zal nog wat meer "onzichtbaar" werk moeten gebeuren zeker?

btw, als ze op lange termijn ook Mechelen naar blok 12 gaan brengen, gaan ze dan niet zo stilaan in de problemen komen met het aantal zoneletters dat ze nog overhebben (voor de leken, dat is de laatste letter tussen het koppelteken en het cijfer van de blokpost op de identiteit van seinen, en seinen worden zo gegroepeerd in zones)? Of gaan ze dat doen gelijk blok 2 in Herentals, die ook eigenlijk vanuit Berchem bediend wordt, maar wel officieel dus blok 2 heet en in Herentals staat (die container naast het stationsgebouw).
Jeroen schreef:Waarom niet meteen naar het nabije Berchem? In Mechelen gaat men een nieuw station zetten en in een latere fase moet toch alles weg naar Berchem. Gaat men trouwens in Berchem eerst een nieuw gebouw zetten?
Heb van horen zeggen dat ze op de parking tussen Singel en Ring naast de Posthofbrug een nieuw gebouw gingen optrekken voor de nieuwe blok 12.
Shrek schreef:Berchem-west is een klein stukje van de oude seinpost van Berchem die nog in gebruik is, dat wordt nu gewoon bij op de EBP-post gezet.
Die beheert nog maar 6 seinen zeker (vertakking Berchem-West tussen station Berchem en lijn 59 richting Antwerpen-Zuid)?
dekooiker

Bericht door dekooiker »

In Berchem wordt een nieuw seinhuis gezet.
Dan kan Mechelen alle posten naar Berchem verhuizen.
De trein.
Alleen voor durvers.
groentje

Bericht door groentje »

Juist. Ik had de lijst op de Roadshow gezien, maar geen nota genomen. Ik dacht dat Lier en co voor 2014 waren.
deadlock

Bericht door deadlock »

Shrek schreef:Bovendien was er vroeger geen treindetectie, alles moest dus zichtbaar zijn voor de seingever :wink:
Treindetectie bestaat al bijna net zo lang als treinen zelf.
Steven

Bericht door Steven »

deadlock schreef:
Shrek schreef:Bovendien was er vroeger geen treindetectie, alles moest dus zichtbaar zijn voor de seingever :wink:
das toch een beetje te snel vrees ik. De eerste treinen werden jarenlang met visuele controle van blokpost naar blokpost gestuurd. De telegrafisten hadden toen hun handen vol met werk.
Shrek

Bericht door Shrek »

deadlock schreef:
Okee ik pas mijn zin aan: Vroeger was er bovendien bijna nergens treindetectie, op de meeste plaatsen moest alles dus zichtbaar zijn voor de seingever.

In Neerpelt werkt het vandaag de dag trouwens nog zo, de enige treindetectie daar is een visuele controle...
Shrek

Re: Concentratie seinhuizen

Bericht door Shrek »

Dit weekend verdwijnt B.7 in Zele.
Tim

Bericht door Tim »

Iemand een idee wanneer Wondelgem, Zelzate en Eeklo overgenomen worden?
peejee2

Bericht door peejee2 »

Berchem West wordt (normaal) in mei overgenomen.
Lier: eerste deel in november (= vertakking van Lier naar L15 en L16). Station zelf pas nadien (december of begin 2014)
Kontich bij Mechelen = eind april (deel L25), begin mei (deel L27)
Shrek

Bericht door Shrek »

Tim schreef:Iemand een idee wanneer Wondelgem, Zelzate en Eeklo overgenomen worden?
2015,2016,2015 volgens de huidige planning, maar het zou gerust een jaartje later kunnen zijn.
Shrek

Bericht door Shrek »

Sinds dit weekend is met Waver het laatste seinhuis op L139 dichtgegaan.

Ook Arlon verliest binnenkort zijn seinhuis.
ferry

Bericht door ferry »

Het centraliseren van al die seinhuizn is er de oorzaak van dat waneer er zich een onregelmatigheid voordoet alles in de soep draait! Vroeger kon er lokaal onmiddellijk en gepast opgetreden worden!!
Hobbes

Bericht door Hobbes »

ferry schreef:Het centraliseren van al die seinhuizn is er de oorzaak van dat waneer er zich een onregelmatigheid voordoet alles in de soep draait! Vroeger kon er lokaal onmiddellijk en gepast opgetreden worden!!
Daar hebt ge wel een punt, maar de regelmaat van verkeer verbetert wel als die kleine blokposten er tussenuit zijn, en dan heb ik het vooral over het tijdig openen van de seinen.

De blok in Kontich (L25/27) en vooral Blok 8 Luchtbal (lijn 12) zijn zo twee zwarte punten...
Jim

Bericht door Jim »

Hobbes schreef:
ferry schreef:Het centraliseren van al die seinhuizn is er de oorzaak van dat waneer er zich een onregelmatigheid voordoet alles in de soep draait! Vroeger kon er lokaal onmiddellijk en gepast opgetreden worden!!
Daar hebt ge wel een punt, maar de regelmaat van verkeer verbetert wel als die kleine blokposten er tussenuit zijn, en dan heb ik het vooral over het tijdig openen van de seinen.

De blok in Kontich (L25/27) en vooral Blok 8 Luchtbal (lijn 12) zijn zo twee zwarte punten...
De seinhuizen van Kontich en Luchtbal zwarte punten noemen vind ik overdreven. Ik weet niet of de regelmaat zoveel gaat verbeteren als Kontich naar Mechelen gaat hoor!
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Jim schreef:
Hobbes schreef:

De seinhuizen van Kontich en Luchtbal zwarte punten noemen vind ik overdreven. Ik weet niet of de regelmaat zoveel gaat verbeteren als Kontich naar Mechelen gaat hoor!
De blokpost in Kontich is inderdaad verbeterd, maar hoe dikwijls dat ik al naar B8 heb moeten bellen omdat hij het weer "vergeten" was, of op het toilet zat enz. kan ik niet meer tellen.
Plaats reactie