Liggen overal terugstroomkabels langs het spoor ?Shrek schreef: Bij een diefstal van de retourstromm gaat het meestal maar over enkele honderden volt. Maar dat is nog steeds ruim genoeg om een brand te doen ontstaan in die dunne signalisatiekabels.
Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen
Re: Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen
Neen, zeker niet. Maar onze oost-Europese vrienden weten de plaatsen wel te vindendentheo schreef:Liggen overal terugstroomkabels langs het spoor ?Shrek schreef: Bij een diefstal van de retourstromm gaat het meestal maar over enkele honderden volt. Maar dat is nog steeds ruim genoeg om een brand te doen ontstaan in die dunne signalisatiekabels.

Re: Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen
Moet ik het dan zo zien dat als men de terugstroomkabel pikt in Essen de rails op de helft van lijn 12 op enkele honderden volts komen te staan tov de aarde ?Shrek schreef:Neen, zeker niet.dentheo schreef:Liggen overal terugstroomkabels langs het spoor ?Shrek schreef: Bij een diefstal van de retourstromm gaat het meestal maar over enkele honderden volt. Maar dat is nog steeds ruim genoeg om een brand te doen ontstaan in die dunne signalisatiekabels.
Dat lijkt mij makkelijk te detecteren en dan de 3Kv eruit te gooien op die sectie veel goedkoper dan plc's aan te slepen.
Alhoewel..... een I/o kaart van een plc is natuurlijk op hetzelfde moment al opgesmoord.
Shrek ideetje voor de ideeënbus: ik bemerk op lijn 12 dat men de plcs voor beide rijrichtingen in hetzelfde bord steekt, aan één zijde van het spoor. Is waarschijnlijk goedkoop, maar ik zou die splitsen per richting. Lijkt mij een stuk bedrijfszekerder, dan kun je toch één spoor snel weer in dienst hebben als er een "af fakkelt".
Hoe je ze met "ethernet" dan best verbind, daar kun je ook boompje over planten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Geen treinverkeer tussen Sint-Niklaas en Antwerpen
Enkel op het moment dat er treinen rijden natuurlijk. Maar inderdaad: gevaarlijke spanningen voor installaties en personen !dentheo schreef: Moet ik het dan zo zien dat als men de terugstroomkabel pikt in Essen de rails op de helft van lijn 12 op enkele honderden volts komen te staan tov de aarde ?
3kV eruit gooien gaat niet zo heel snel, daartegen is de brand al ontstaan hoor.dentheo schreef:Dat lijkt mij makkelijk te detecteren en dan de 3Kv eruit te gooien op die sectie veel goedkoper dan plc's aan te slepen.
Alhoewel..... een I/o kaart van een plc is natuurlijk op hetzelfde moment al opgesmoord.
Shrek ideetje voor de ideeënbus: ik bemerk op lijn 12 dat men de plcs voor beide rijrich
tingen in hetzelfde bord steekt, aan één zijde van het spoor. Is waarschijnlijk goedkoop, maar ik zou die splitsen per richting. Lijkt mij een stuk bedrijfszekerder, dan kun je toch één spoor snel weer in dienst hebben als er een "af fakkelt".
Hoe je ze met "ethernet" dan best verbind, daar kun je ook boompje over planten.
En wat betreft de "PLC's" (echte PLC's zijn het niet, die zijn niet betrouwbaar genoeg): die stoppen we in een keet waar de glasvezel aankomt. Die keten zijn gestandardiseerd waardoor het vrij eenvoudig is een hele keet te vervangen. Het aantal vertragingsminuten door brand in keten is dan ook zeer beperkt. Het aantal keten verdubbelen zal dus niet veel verschil geven in beschikbaarheid.