Geluid van Tram in Gent

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Dréke

Geluid van Tram in Gent

Bericht door Dréke »

Beste mensen

enkele dagen geleden was ik in Gent en heb nu toch wel een vraag in verband met de gent'se tram:

het geluid, deze "gong", ist dit een juiste geluid door een klok of komt dat van computer via een luidspeker?

groetjes vanuit Duitsland

Dréke
Steven

Bericht door Steven »

de meeste geluiden op modern materieel worden veroorzaakt door een geluidskaart, ik vermoed dat het hier bij de tram idem zal zijn.
Bij de trein is het bijvoorbeeld enkel nog de gewoon klakson (hoorn) die via luchtdruk geluid maakt, maar in de stuurpost en voor de omroepinstallatie is alles eletronisch geregeld met een eenvoudige geluidskaart
Trainspotterke

Re: Geluid van Tram in Gent

Bericht door Trainspotterke »

Dréke schreef:Beste mensen

enkele dagen geleden was ik in Gent en heb nu toch wel een vraag in verband met de gent'se tram:

het geluid, deze "gong", ist dit een juiste geluid door een klok of komt dat van computer via een luidspeker?

groetjes vanuit Duitsland

Dréke
Zelfs de gewone klaxon van de nieuwe Hermelijnen is met een geluidskaart geloof ik, want er komt bijna geen geluid uit! :P
SteC

Bericht door SteC »

De bel van de hermelijnen is in elk geval gefaket met een geluidsinstallatie. Ik snap niet dat dat beter zou zijn dan het klassieke systeem, maar goed.

P.S. Gaat het forum momenteel zo traag of ligt dat aan mijn internetverbinding?
Steven

Bericht door Steven »

SteC schreef:De bel van de hermelijnen is in elk geval gefaket met een geluidsinstallatie. Ik snap niet dat dat beter zou zijn dan het klassieke systeem, maar goed.

P.S. Gaat het forum momenteel zo traag of ligt dat aan mijn internetverbinding?
effe of topic, hier ga forum normaal
on topic tja of het beter is weet ik niet, maar de keuze in geproduceerde klanken is natuurlijk veel groter indien het op die manier gedaan is he
Met zo een geluidskaartje kan je in theorie bijna eindeloos veel soorten geluidjes maken, al zijn ze niet allemaal even nuttig :-) stel u voor dat een tram het geloei van een koe nadoet :-)
5307

Bericht door 5307 »

zou eens iets leuk zijn dat...

of het opstartsound van een pc met windows xp :lol:
SteC

Bericht door SteC »

Ik zie ruimte voor grappige sabotage-acties ;)
Steven

Bericht door Steven »

SteC schreef:Ik zie ruimte voor grappige sabotage-acties ;)
bwa valt moeilijk sabotage te noemen, valt eerder onder de noemer grappige updates :-)
Plaats reactie