Windhoff Cargosprinters

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Windhoff Cargosprinters

Bericht door msts.be »

De ÖBB is eindelijk, na 5 jaar klaar met de CargoSprinters:
http://www.bahnforum.info/index.php?ind ... le&ide=231
http://www.bahnforum.info/smf/index.php?topic=132470.0

Aangezien men op sommige bergachtige lijnen al stilgevallen is zal men ofwel de bestaande motoren moeten opvoeren (turbo ?) of denken aan nieuwe motorisatie. De motorisatie was al een heikel punt in de originele CargoSprinters, dus dit was wel te verwachten. Het duurde ééuwen om 120 km/u te halen op de -al verstopte- Rollbahn, dus je kan al raden hoe de seingevers lagen te knarsentanden.

De Talions (dat was de Talbot-productnaam voor hun CargoSprinters) zijn verkast naar Zwitserland, en de koprijtuigen worden daar nu in trek-duw gebruikt met een Re4/4 II:
http://www.elektrolok.de/aktuell/juli2009.htm (scrollen naar beneden, kop "Güterwendezüge in die Schweiz").

Aangezien men de klassieke trek-duw installatie van de Re4/4 (Vst IIId) gebruikt moeten alle wagens een stuurleiding hebben. Het zijn dus semi-permanente formaties, enkel de loc wordt af en toe gewisseld. Het koprijtuig heeft nog zijn dieselmotor, dat gebruikt wordt op niet-geëlektrificeerde aansluitingen. Een beetje hetzelfde dus zoals men met de BR187 wil gaan doen. Meer info bij de Duitse Wikipedia
Plaats reactie