dubbele vraag
dubbele vraag
1) IC Antwerpen - Brussel Nat. Luchthaven- Leuven- Landen:
enig idee waarom noch de aankondigingsborden noch de omroepers in Antw. C en Berchem melding maken van het feit dat deze trein ook stopt in LEUVEN? Voor reizen vanuit Antw. is
Leuven veel belangrijker dan Landen!
2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!
enig idee waarom noch de aankondigingsborden noch de omroepers in Antw. C en Berchem melding maken van het feit dat deze trein ook stopt in LEUVEN? Voor reizen vanuit Antw. is
Leuven veel belangrijker dan Landen!
2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!
Re: dubbele vraag
Misschien rijdt die trein tot Mechelen over L27.
Vanaf Mechelen dan over L25 tot aan de L25N.
Ben niet zeker,alleen een beetje denkwerk.
Vanaf Mechelen dan over L25 tot aan de L25N.
Ben niet zeker,alleen een beetje denkwerk.
Re: dubbele vraag
neen die gaat volledig over L25 tot Mechelen om daar dan wat verderop de L25N te nemen.
Re: dubbele vraag
I.v.m.de eerste vraag,EMMA kan niet meer dan 2 bestemmingen aan.
Luchthaven-Landen dus.
De rest trekt zijne plan met de geel affiches.
Luchthaven-Landen dus.
De rest trekt zijne plan met de geel affiches.

Re: dubbele vraag
Is het niet zo dat EMMA wel de tussenstops kan afroepen, maar dat dan moet doen in 4 talen o.w.v. de luchthaven als halte, en dit veel te veel tijd in beslag neemt?
Re: dubbele vraag
Tot voor kort werd dit inderdaad gedaan. Een hele litanie, zeker voor de De Panne!t-town schreef:Is het niet zo dat EMMA wel de tussenstops kan afroepen, maar dat dan moet doen in 4 talen o.w.v. de luchthaven als halte, en dit veel te veel tijd in beslag neemt?
Nu is het wel eerder beperkt, dit is ook al ter sprake gekomen in het topic "Geautomatiseerde omroepen".
Re: dubbele vraag
ferry schreef:
2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!
Dit is inderdaad eigenaardig, die tegengestelde richting! Nooit begrepen.
Re: dubbele vraag
ferry schreef:1) IC Antwerpen - Brussel Nat. Luchthaven- Leuven- Landen:
enig idee waarom noch de aankondigingsborden noch de omroepers in Antw. C en Berchem melding maken van het feit dat deze trein ook stopt in LEUVEN? Voor reizen vanuit Antw. is
Leuven veel belangrijker dan Landen!
2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!
een analoge vraag:
waarom wordt in Brussel de IC-A richting Eupen aangekondigd als Luik - Eupen en niet als Leuven -Eupen?
Re: dubbele vraag
Luik is nu eenmaal een maatje groter dan Leuven...carlos schreef:ferry schreef:1) IC Antwerpen - Brussel Nat. Luchthaven- Leuven- Landen:
enig idee waarom noch de aankondigingsborden noch de omroepers in Antw. C en Berchem melding maken van het feit dat deze trein ook stopt in LEUVEN? Voor reizen vanuit Antw. is
Leuven veel belangrijker dan Landen!
2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!
een analoge vraag:
waarom wordt in Brussel de IC-A richting Eupen aangekondigd als Luik - Eupen en niet als Leuven -Eupen?
Re: dubbele vraag
Dat lijkt me niet de reden te zijn, als je ziet dat bijvoorbeeld de L Dendermonde - Geraardsbergen in stations als Jette en Bockstael (en misschien ook op de rest van L60?) aangekondigd wordt als "de L-trein naar Herne en Geraardsbergen". Dat ze nu verwijzen naar Brussel-Zuid of in het slechtste geval Halle, waarom niet, maar waarom Herne, of all places?!LHOON schreef:Luik is nu eenmaal een maatje groter dan Leuven...carlos schreef:ferry schreef:1) IC Antwerpen - Brussel Nat. Luchthaven- Leuven- Landen:
enig idee waarom noch de aankondigingsborden noch de omroepers in Antw. C en Berchem melding maken van het feit dat deze trein ook stopt in LEUVEN? Voor reizen vanuit Antw. is
Leuven veel belangrijker dan Landen!
2) IR Antwerpen - Brussel. Nat. Luchthaven - De Panne:
waarom wordt er in dienstregelingsfolder lijn 25 hiervan geen melding gemaakt? Wel in tegengestelde richting!
een analoge vraag:
waarom wordt in Brussel de IC-A richting Eupen aangekondigd als Luik - Eupen en niet als Leuven -Eupen?

Re: dubbele vraag
Steve schreef:
Dat lijkt me niet de reden te zijn, als je ziet dat bijvoorbeeld de L Dendermonde - Geraardsbergen in stations als Jette en Bockstael (en misschien ook op de rest van L60?) aangekondigd wordt als "de L-trein naar Herne en Geraardsbergen". Dat ze nu verwijzen naar Brussel-Zuid of in het slechtste geval Halle, waarom niet, maar waarom Herne, of all places?!
Herne geeft hier een essentiële aanduiding over de reisweg van de trein. Er zijn immers ook treinen naar Geraardsbergen via Aat en Lessen.
Re: dubbele vraag
Dat klopt, al vraag ik me af hoeveel van die veeleer occasionele treinreizigers die daarmee beoogd worden zullen weten dat Herne ligt op de lijn tussen Edingen en Geraardsbergen... maar als je die redenering doortrekt, kun je ook argumenteren dat een aanduiding "via Leuven" voor de IC-A veel logischer zou zijn dan "via Luik", aangezien er ook treinen Brussel - Luik rijden via Namen. Terwijl je voor een traject Leuven - Eupen echt niet om Luik heen kunt.LHOON schreef:Steve schreef:
Dat lijkt me niet de reden te zijn, als je ziet dat bijvoorbeeld de L Dendermonde - Geraardsbergen in stations als Jette en Bockstael (en misschien ook op de rest van L60?) aangekondigd wordt als "de L-trein naar Herne en Geraardsbergen". Dat ze nu verwijzen naar Brussel-Zuid of in het slechtste geval Halle, waarom niet, maar waarom Herne, of all places?!
Herne geeft hier een essentiële aanduiding over de reisweg van de trein. Er zijn immers ook treinen naar Geraardsbergen via Aat en Lessen.
