DLC en PB

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
RhB

Re: Het einde van B-cargo in zicht

Bericht door RhB »

Miljaarde schreef:In 2005 maakte men 51 miljoen euro verlies, toch schijnt dit een verbetering te zijn met het jaar ervoor.
Dan te denken dat de balans mooi werd opgepoetst met vele eenmalige inkomsten, die tezamen meer dan 30 miljoen bedroegen :!: :roll:
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Concurrent schreef:Wij hebben de naam Treinbestuurder/Rangeerder , zou zot zijn dat we dan bang zouden zijn van een beetje te koppelen!Is nogal veel werk he , cho effe een ketting aan een haaksken hangen!!!!
bah, geen werk natuurlijk, da weet ik ook wel, wij zijn jong en gezond (en ik doe dat dikwijls in de C1) maar oudere bestuurders met rugklachten... moet je die dan buitensmijten omdat ze niet productief genoeg zijn?
Steven

Bericht door Steven »

hehe idd zo een haak inleggen is niet moeilijk, maar fysiek gezien niet te onderschatten, je staat niet op een plaats met veel bewegingsruimte, die haak al verkeerd vastnemen en een paar van uw vingers gaan zich dat beklagen. telkens onder de buffers door om er tussen en weer tussenuit te geraken laat zich ook elk jaar iets meer voelen.
Sander

Bericht door Sander »

Zucht, daar gaan we weer... Dit is helaas geen discussie meer, maar een poging van Miljaarde om alsnog z'n gelijk te halen... Zo hee, ben ik even blij dat ik komende weken dat gezeik niet hoef te lezen 8) .
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

bn
Laatst gewijzigd door Miljaarde op 09 dec 2009, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
RhB

Bericht door RhB »

Concurrent, dat zijn wijze woorden. :D
Concurrent

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Raf

Bericht door Raf »

Sander schreef:Zucht, daar gaan we weer... Dit is helaas geen discussie meer, maar een poging van Miljaarde om alsnog z'n gelijk te halen... Zo hee, ben ik even blij dat ik komende weken dat gezeik niet hoef te lezen 8) .
En ik ben blij de komende week jou PRO DLC,R4C,ACTS,... gezever niet meer te moeten lezen :!:
Raf

Bericht door Raf »

Concurrent schreef:Dit eens effe laten rusten,ook eens aan bezinning gedaan,wat andere hier ook beter is zouden doen.(oeps,daar ga ik weer :oops: )

Ik zou het fijn vinden (en andere ook hoop ik) hier een einde te maken aan de discussie DLC vs. NMBS.De laatste weken , meer dan genoeg medewerkers van de NMBS hun idee gehoord over DLC en NMBS , en het verschilt gewoon van machinist tot machinist...Zelfs zijn er enkel meegreden van Visé tot Montzen en van Aken tot Montzen.De één vind DLC een goede zaak , de andere niet....Enkel het nieuwe CAO lijd bij DLC tot opschudding voor het moment , maar daar geraken we hopelijk wel uit!Elke dag te horen krijgen dat je naar het slechtste prive-bedrijf van belgie zoals sommige het beter omschrijven ,is ook helemaal niet leuk.Wat het bij ons echt plezant maakt is het contact onder machinisten en aanverwanten, buiten de bureau gerekent.

Ik hoop dan bij deze dat hier sommige ook eens moeite doen, om deze discussie ten beeindigen.Dan ben ik bereid om mijn laatste woorden over de NMBS terug te trekken,want heel dat gezever begon me de oren uit te komen!
Dan heb ik toch nog 2 kleine vraagjes: waarom heb je dan toch gesolliciteerd bij de NMBS en hoe staat het met die sollicitatie :?:
Steven

Bericht door Steven »

Raf schreef:
Sander schreef:Zucht, daar gaan we weer... Dit is helaas geen discussie meer, maar een poging van Miljaarde om alsnog z'n gelijk te halen... Zo hee, ben ik even blij dat ik komende weken dat gezeik niet hoef te lezen 8) .
En ik ben blij de komende week jou PRO DLC,R4C,ACTS,... gezever niet meer te moeten lezen :!:
raf ik zou zeggen lees wat hier al staat, laat ons het gekanker achterwege laten want da veranderd toch niet, noch voor de ene noch voor de andere, die firma's zijn er we hebben ons gedacht gezegd en daar moet het mee kunnen stoppen
Concurrent

-*-
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

ik stel met plezier vast dat dlc op zijn website de lonen van treinbestuurder bekendmaakt! als het goed is, wil ik het ook zeggen!!

ze komen aardig in de buurt van nmbs lonen en zijn zelfs iets hoger, maar hoeveel dagen moet je komen werken per jaar bij dlc? pas dan kun je echt vergelijken natuurlijk... bij nmbs is het wel geweten dacht iik? voor zij die het nog niet wisten:

rx per jaar 65
cx per jaar 65
vv per jaar 24 (vermeerderd met aantal feestdagen die op een zondag vallen)

kd per jaar 13

overgangen ongeveer 20 per jaar...

Merk ook op dat nmbs-personeel gratis spoort in benelux en vrijkaarten heeft voor de meeste europese landen... enz...

Dlc is dus op goede weg, al ben ik een buitenstaander natuurlijk...
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

ik zou nog willen zeggen dat ik helemaal geen polemiek wil starten, het enige wat mij interesseert is dat het beroep van treinbestuurder niet uitgehold wordt. Dat kan volgens mijn bescheiden mening alleen als alle bestuurders eendrachtig zijn, bij welke firma ze ook werken, groeten
groentje

Bericht door groentje »

Akkoord. Hoewel je natuurlijk altijd mensen hebt, die het gewoon niet eens zijn met die 'algemene lijn' van de vakbond. Ik heb al heel wat mensen, ook NMBS-ers, gehoord, die hun buik echt vol hebben van de vakbonden, en alleen staken als ze overtuigd worden van het belang van het waarvoor. En lang niet altijd overtuigd raken.
Plaats reactie