Brussel - Basel
Brussel - Basel
deze week gezien dat de INT van 07.32u (of zo) in Brussel-Zuid naar Basel is vervangen door een gewone IC naar Arlon (met vermelding van een verbinding naar Luxembourg in Arlon > heeft er iemand enig idee of dit een tijdelijke situatie is, of is die INT definitief geschrapt? ik ging deze trein deze zomer misschien nemen maar het vliegtuig is jammer genoeg wel veruit de goedkoopste oplossing
Re: Brussel - Basel
thx vertrekt idd een uur vroeger, en rijdt opnieuw als bijna stoptrein tot Arlon
dat wordt dus een uur vroeger opstaan, maar een uur vroeger in Zwitserland
dat wordt dus een uur vroeger opstaan, maar een uur vroeger in Zwitserland
Re: Brussel - Basel
Dat laatste is niet correct. De aankomst is nu 14.11 waar ze voordien 14.16 was. Je. Bent dus 55 min langer onderweg.
Re: Brussel - Basel
INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?
Re: Brussel - Basel
een uur puur tijdverlies > willen ze de reizigers nu echt allemaal het vliegtuig op jagen? het was al een (meer dan een) halve stoptrein : die gemiddelde snelheid valt echt dik tegenbenoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?
Re: Brussel - Basel
Werkzaamheden in Frankrijk, waardoor de 91 eerder uit Luxemburg moet vertrekken. Er was dan blijkbaar vanaf Brussel geen ander pad beschikbaar dan gewoon een uur eerder. En niemand had blijkbaar zin om iets anders te verzinnen, zoals door de boog bij Luxemburg met aansluitende pendels vanaf Aarlen en naar Bettembourg. Hoera enzo.benoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?
Dit duurt meen ik tot de zomer.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Brussel - Basel
Voor België - Zwitserland is deze trein zowieso al een hele poos niet meer de snelste verbinding. Beter via Köln reizen. Is comfortabeler en sneller, en als je het been beetje slim aanpakt ook nog eens goedkoper.Kris G schreef:een uur puur tijdverlies > willen ze de reizigers nu echt allemaal het vliegtuig op jagen? het was al een (meer dan een) halve stoptrein : die gemiddelde snelheid valt echt dik tegenbenoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?
Re: Brussel - Basel
Zowel Köln als Parijs zijn sneller en, afhankelijk van het ticket goedkoper.K V B schreef:Voor België - Zwitserland is deze trein zowieso al een hele poos niet meer de snelste verbinding. Beter via Köln reizen. Is comfortabeler en sneller, en als je het been beetje slim aanpakt ook nog eens goedkoper.Kris G schreef:een uur puur tijdverlies > willen ze de reizigers nu echt allemaal het vliegtuig op jagen? het was al een (meer dan een) halve stoptrein : die gemiddelde snelheid valt echt dik tegenbenoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?
Die INT-treinen hebben voor België in feite geen belang verder dan Luxemburg. Liever dat hij in die stad een uur stilstaat dan in Arlon
Re: Brussel - Basel
Er zijn mensen die overstappen haten en dan zijn die andere oplossingen jammer genoeg niet aan de orde dan verkiezen ze die rechtstreekse verbinding. Zeker via Parijs is het een heel gedoe en tracht dat maar eens duidelijk te maken aan mensen die niet vertrouwd zijn met openbaar vervoer.K V B schreef:Voor België - Zwitserland is deze trein zowieso al een hele poos niet meer de snelste verbinding. Beter via Köln reizen. Is comfortabeler en sneller, en als je het been beetje slim aanpakt ook nog eens goedkoper.Kris G schreef:een uur puur tijdverlies > willen ze de reizigers nu echt allemaal het vliegtuig op jagen? het was al een (meer dan een) halve stoptrein : die gemiddelde snelheid valt echt dik tegenbenoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: Brussel - Basel
Zekers wanneer je een DB Bahncard hebt kan je daar nog meer voordeel uit halen om via Köln te rijdenK V B schreef:Voor België - Zwitserland is deze trein zowieso al een hele poos niet meer de snelste verbinding. Beter via Köln reizen. Is comfortabeler en sneller, en als je het been beetje slim aanpakt ook nog eens goedkoper.Kris G schreef:een uur puur tijdverlies > willen ze de reizigers nu echt allemaal het vliegtuig op jagen? het was al een (meer dan een) halve stoptrein : die gemiddelde snelheid valt echt dik tegenbenoit schreef:INT91 houdt toch wel zeer lang halt in Luxemburg stad: van 9u40 tot 10u39...hoe valt dat te verklaren?
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: Brussel - Basel
mijn ouders (al een beetje op leeftijd > dus hoe minder overstappen met die zware bagage hoe liever ) gaan sowieso met die INT91 naar Sankt-Moritz : dat wordt dus thuis vertrekken om 04.00u om rond 21.00u in het hotel te geraken het is 1050 km > die gemiddelde snelheid durf ik echt niet uit te rekenen en die trein is echt verschrikkelijk duur, de voorlaatste keer heb ik het traject in 3 stukken (3 tickets dus ) ingedeeld en zo toch een 60 € uitgespaard op een H/T-traject : maar dit is toch gewoon niet te geloven dat het goedkoper is om je traject op te splitsen het heeft redelijk wat opzoekwerk gevergd om die 60 € uit te sparen, niet iedereen gaat het zo ver zoeken natuurlijk, laatste keer trouwens gewoon het vliegtuig genomen en 200 € uitgespaard
Re: Brussel - Basel
Dan stuur je ze toch beter via Duitsland:Kris G schreef:mijn ouders (al een beetje op leeftijd > dus hoe minder overstappen met die zware bagage hoe liever ) gaan sowieso met die INT91 naar Sankt-Moritz : dat wordt dus thuis vertrekken om 04.00u om rond 21.00u in het hotel te geraken het is 1050 km > die gemiddelde snelheid durf ik echt niet uit te rekenen en die trein is echt verschrikkelijk duur, de voorlaatste keer heb ik het traject in 3 stukken (3 tickets dus ) ingedeeld en zo toch een 60 € uitgespaard op een H/T-traject : maar dit is toch gewoon niet te geloven dat het goedkoper is om je traject op te splitsen het heeft redelijk wat opzoekwerk gevergd om die 60 € uit te sparen, niet iedereen gaat het zo ver zoeken natuurlijk, laatste keer trouwens gewoon het vliegtuig genomen en 200 € uitgespaard
ICE 11 Brussel 6:25 - Köln 8:15
EC 7 Köln 8:53 - Chur 16:43
RE 1157 Chur 16:58 - St. Moritz 18:58
Twee keer overstappen... De EC 7 volgt zuidelijk van Köln nog de oude lijn, wat ook nog zijn charme heeft. En als je het goed aanpakt best goedkoop. Boeken doe je in twee stukken, bij DB:
(gelijk waar in België) - Aachen vanaf 19,-
Aachen - St. Moritz vanaf 69,-
Wel effen op letten dat je voor het stuk Brussel - Aachen en Aachen - Köln beide met ICE 11 doet...
Er is ook een EC van Köln naar Chur om 10:53. Maar om die te halen moet je dan wel een Thalys nemen. Kan echter ook best voordelig uitvallen.
Overigens, de snelle route, met ICE tot Basel, is op zich ook best goed te doen. De ovestap in Frankfurt Flughafen is op hetzelfde perron.