Ze gaan minder snel ruzie maken met de TBG denk ik, dus sneller een biljet kopen.Steve schreef:Bovendien kun je toch helemaal niet zien of iemand al dan niet een geldig vervoerbewijs op zak heeft, dus dat van die sociale controle snap ik niet helemaal...
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik denk als iemand ostentatief zit te kijken in het gangpad met een pass en een stylo in de hand, dat dat wel duidelijk isSteve schreef:Bovendien kun je toch helemaal niet zien of iemand al dan niet een geldig vervoerbewijs op zak heeft, dus dat van die sociale controle snap ik niet helemaal...


Laatst gewijzigd door Retard op 12 apr 2013, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het gaat hem inderdaad vooral om dat deel van het niet in orde zijn. De kans dat je ruzie maakt als er meer volk op uw vingers staat te kijken is kleiner dan als je alleen in een ruimte bent met TBG. Veelal zitten mensen die niet in orde zijn op rustige treinen ergens afzonderlijk van de rest.Shrek schreef:Ze gaan minder snel ruzie maken met de TBG denk ik, dus sneller een biljet kopen.Steve schreef:Bovendien kun je toch helemaal niet zien of iemand al dan niet een geldig vervoerbewijs op zak heeft, dus dat van die sociale controle snap ik niet helemaal...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Steven schreef:Er zijn een deel van de treinen tussen luchthaven, Brussel, Aalst, Gent en Brugge die tijdens de weekends met Desiro zullen rijden.
OP R6 treinen
3539
590
570
3521
3544
OP R7 treinen
3504
3527
578
558
3509
3532
583
563
3514
3537
Dit zijn de treinnummers voor depot Brussel Zuid, 3539 op R6 is eerst iemand van Schaarbeek, waarschijnlijk zal die er al een deel treinen mee gedaan hebben maar zekerheid heb ik daar niet over.
Op R7 gaat 3537 over in de handen van depot Gent Sint PIeters, welke treinen er nadien nog volgen kan ik evenmin met zekerheid weergeven.
Ik zet het hier verder, ik vind dat beter dan de Breaks en de DMT's vooral naar de luchthaven. In een Desiro kun je makkelijker een valies zetten en ook door de lage vloer. Langs de andere kant is het wel raar om Desiro's te zien op die verbinding.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Die drukke tijdens zijn bijna voorbij, normaal zou bijna iedereen in depot Brussel zuid en Schaarbeek de Desiro moeten kennen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
(Off topic, maar ik kon het niet laten) Zwartrijden = diefstal wat mij betreft. En de KeyCard niet invullen = zwartrijden. Je neemt toch ook niks mee uit de winkel als er toevallig niemand dat ziet? Of wel?rdv schreef: Ik merk dat ik maar op 40 % van mijn ritten effectief wordt gecontroleerd. Als je maar voor een kleine afstand meerijdt, kan je het risico nemen om geen ticket te nemen/je KeyCard niet in te vullen. In de Desiro zie je de TBG van ver komen, en kan je dus toch nog je KeyCard invullen zonder dat de TBG dat merkt.
L'union fait la force.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Daar hoef je op dit forum wellicht weinigen van te overtuigen, hoor. Uit het bericht van rdv begrijp ik dat hij gewoon de (helaas) zeer courante praktijk beschrijft, niet dat hij het zelf doet of aanmoedigt.KB schreef:(Off topic, maar ik kon het niet laten) Zwartrijden = diefstal wat mij betreft. En de KeyCard niet invullen = zwartrijden. Je neemt toch ook niks mee uit de winkel als er toevallig niemand dat ziet? Of wel?rdv schreef: Ik merk dat ik maar op 40 % van mijn ritten effectief wordt gecontroleerd. Als je maar voor een kleine afstand meerijdt, kan je het risico nemen om geen ticket te nemen/je KeyCard niet in te vullen. In de Desiro zie je de TBG van ver komen, en kan je dus toch nog je KeyCard invullen zonder dat de TBG dat merkt.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maar misschien ga je al wel eens - al dan niet onder toeziend oog - snel snel nog de winkel in 1 minuut na sluitingstijd voor dat pak melk/bier/... Ik heb liever een maatschappij waar dat al eens gebeurd dan dat het fysiek compleet onmogelijk gemaakt wordt om last-minute op een trein te springen om daarna rustig op je gemak zoiets in te vullen. Ik ga niet beweren dat die Belgische Desiros fantastisch zijn, maar het is toch zeker een vooruitgang. Liever dat enkelen wachten met hun pass in te vullen (misbruik maken) en het voor een meerderheid makkelijker is om zitplaatsen te vinden. Je kan trouwens nog steeds in het middelste/voorste/achterste treinstel instappen (als 'ie gekoppeld rijdt) wanneer je ziet dat de TBG in een ander deel stapt. Een van de grotere voordelen is volgens mij toch echt dat je relatief makkelijk kan zien waar er nog vrije plaatsen zijn. In sommige motorstellen gaat dat nog beter (Talent2 van Bombardier bijvoorbeeld), maar dan ga je kommaneuken. Al bij al betwijfel ik zeer sterk dat je een stijging krijgt van de zwart- of grijsrijders.KB schreef:(Off topic, maar ik kon het niet laten) Zwartrijden = diefstal wat mij betreft. En de KeyCard niet invullen = zwartrijden. Je neemt toch ook niks mee uit de winkel als er toevallig niemand dat ziet? Of wel?rdv schreef: Ik merk dat ik maar op 40 % van mijn ritten effectief wordt gecontroleerd. Als je maar voor een kleine afstand meerijdt, kan je het risico nemen om geen ticket te nemen/je KeyCard niet in te vullen. In de Desiro zie je de TBG van ver komen, en kan je dus toch nog je KeyCard invullen zonder dat de TBG dat merkt.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
vandaag werden de ritten ,FBMZ-FBNL-FM met desiro's verzekerd ,ook de charleroi's waren weer desiro's op een paar uitzonderingen na dan ..
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Heb een moeilijke vraag
Vorige week heb ik in Duitsland in de stuurpost van een 442 mogen kijken en foto's mogen maken ook
Wat ik eens wou weten zit bij de Desiro's van de NMBS ook de volledige reis weg in zoals bij deze link - foto flickr
http://www.flickr.com/photos/trainspott ... 242832092/
of zoiets
http://www.flickr.com/photos/trainspott ... 242832092/
Gr Stef
Vorige week heb ik in Duitsland in de stuurpost van een 442 mogen kijken en foto's mogen maken ook
Wat ik eens wou weten zit bij de Desiro's van de NMBS ook de volledige reis weg in zoals bij deze link - foto flickr
http://www.flickr.com/photos/trainspott ... 242832092/
of zoiets
http://www.flickr.com/photos/trainspott ... 242832092/
Gr Stef
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Bij de NMBS heb je nog steeds uw papieren dienstfiche. Desiro heeft dat (nog?) niet. Zal ooit wel komen wellicht.trainspotterstef schreef:Heb een moeilijke vraag
Vorige week heb ik in Duitsland in de stuurpost van een 442 mogen kijken en foto's mogen maken ook
Wat ik eens wou weten zit bij de Desiro's van de NMBS ook de volledige reis weg in zoals bij deze link - foto flickr
http://www.flickr.com/photos/trainspott ... 242832092/
of zoiets
http://www.flickr.com/photos/trainspott ... 242832092/
Gr Stef
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Neen Belgische treinen hebben dit niet. De Duitsers hebben een systeem waarbij de bestuurder een persoonlijke kaart in de stuurtafel moet plaatsen in een kaartlezer. Deze kaart zorgt er dan via dat scherm voor dat hij zijn dienst kan raadplegen (wat wij nog als papieren dienstfiche krijgen) ik dacht dat via hetzelfde scherm ook alle andere documenten die van toepassing zijn voor dat type voertuigen en bijhorende lijnen raadpleegbaar zijn maar 100% op de hoogte ben ik niet.
Wij hebben sinds enige tijd onze IDA gekregen een tablet van panasonic, op dit moment enkel bruikbaar als raadpleegtoestel voor reglementering en handleiding krachtvoertuigen. Naar de toekomst voorzien ze ook agenda, dienstfiches, verlofaanvragen en zo meer. De vraag is dus enkel "wanneer in de toekomst?"
Wij hebben sinds enige tijd onze IDA gekregen een tablet van panasonic, op dit moment enkel bruikbaar als raadpleegtoestel voor reglementering en handleiding krachtvoertuigen. Naar de toekomst voorzien ze ook agenda, dienstfiches, verlofaanvragen en zo meer. De vraag is dus enkel "wanneer in de toekomst?"
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat me ook verteld is dat bij een volgende softwire updete ze via het zelfde scherm de volledige reis weg gaan kunnen volgen - welke treinen er voor zich zitten en hoe de volgende x aantal km op de lijn verloopt wat ik toch begrepen hebSteven schreef:Neen Belgische treinen hebben dit niet. De Duitsers hebben een systeem waarbij de bestuurder een persoonlijke kaart in de stuurtafel moet plaatsen in een kaartlezer. Deze kaart zorgt er dan via dat scherm voor dat hij zijn dienst kan raadplegen (wat wij nog als papieren dienstfiche krijgen) ik dacht dat via hetzelfde scherm ook alle andere documenten die van toepassing zijn voor dat type voertuigen en bijhorende lijnen raadpleegbaar zijn maar 100% op de hoogte ben ik niet.
Wij hebben sinds enige tijd onze IDA gekregen een tablet van panasonic, op dit moment enkel bruikbaar als raadpleegtoestel voor reglementering en handleiding krachtvoertuigen. Naar de toekomst voorzien ze ook agenda, dienstfiches, verlofaanvragen en zo meer. De vraag is dus enkel "wanneer in de toekomst?"
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het is misschien al oud nieuws, maar ik dacht dit nog niet zo lang reeds was: op de L-verbinding Leuven - 's gravenbrakel zijn er nu ook enkele Desiro's te zien.