Ook de volgorde begrijp ik niet goed, noch alfabetisch, noch geografisch!Stijn91 schreef:Ik wou is de stations opzoeken voor het geldigheidsgebied van de Key-card als ik vertrek vanuit Denderleeuw met dit als resultaat:
bosvoorde / essene lombeek / schaarbeek / brussel-congres / brussel-noord / erembodegem / evere / bockstael / bambrugge / sint-job / okegem / bordet / serskamp / boondaal / delta / dilbeek / haren / vorst-oost / meiser / brussel-schuman / sint-martens-bodegem / ukkel-kalevoet / erpe-mere / burst / jette / terhagen / ninove / brussel-zuid / sint-agatha-berchem / lede / watermaal / ede / haaltert / eichem / hillegem / appelterre / brussel-centraal / aalst / merode / brussel-kapellekerk / vijfhuizen / iddergem / vorst-zuid / welle / diesdelle / haren-zuid / idegem / liedekerke / herzele / zandbergen / schellebelle / aalst kerrebroek / moensberg / brussel-luxemburg / ukkel-stalle / groot-bijgaarden / etterbeek / ternat
Sinds wanneer zijn gemeenten of stationsnamen met kleine letters?
De nmbs heeft een nieuwe website!
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
In het kader van mijn jaarlijks bezoek aan de Boekenbeurs kwam ik op DEZE pagina terecht met B-dagtrips.
Allemaal goed en wel maar hoe weet ik nu of ik het A-, B- of C-tarief moet in rekening brengen vanuit Leuven?
Ook de dienstregelingplanner geeft weer maar eens een foutmelding
Allemaal goed en wel maar hoe weet ik nu of ik het A-, B- of C-tarief moet in rekening brengen vanuit Leuven?
Ook de dienstregelingplanner geeft weer maar eens een foutmelding
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Dat past in het kader van de vereenvoudiging van de tarieven en de vermindering van het aantal verschillende produkten die de NMBS aanbiedt.Jeroen schreef:In het kader van mijn jaarlijks bezoek aan de Boekenbeurs kwam ik op DEZE pagina terecht met B-dagtrips.
Allemaal goed en wel maar hoe weet ik nu of ik het A-, B- of C-tarief moet in rekening brengen vanuit Leuven?
Ook de dienstregelingplanner geeft weer maar eens een foutmelding
Dat was toch de reden dat men van alles heeft afgeschaft ?
Die matrix is trouwens bij verschillende dagtrips ook verschillend.
Soms zie je 3 rijen, soms 4 en soms zelfs 5.
En zelfs bij 3 rijen zijn de categorieën niet altijd hetzelfde.
Wat de kolommen betekenen moet je zelf maar uitzoeken.
Kwestie van alles zo eenvoudig mogelijk te houden.
Maar de 50%-verminderingskaart en de biljetten 'Een dag aan zee/Ardennen' waren te ingewikkeld.
Daar kon niemand aan uit, dus afschaffen maar.
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Ik heb dus vandaag naar NMBS Reizigersinfo gebeld. De verbinding werd viermaal verbroken wegens "technische problemen", de vijfde maal kon ik dan toch mijn vraag stellen. Niettegenstaade ik in het keuzemenu voor Nederlands had gekozen, werd ik doorverbonden met een Franstalig iemand die zeer slecht Nederlands spreekt. Uiteindelijk blijkt categorie B van toepassing. Op mijn vraag waarom het zo ingewikkeld wordt gemaakt, volgde het eeuwige antwoord "Dat wordt zo bepaald door hogerhand".
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
In feite is deze werkwijze in strijd met de wet van 6 april 2010 betreffende consumentenbescherming, Art. 5 § 2:Jeroen schreef:Ik heb dus vandaag naar NMBS Reizigersinfo gebeld. De verbinding werd viermaal verbroken wegens "technische problemen", de vijfde maal kon ik dan toch mijn vraag stellen. Niettegenstaade ik in het keuzemenu voor Nederlands had gekozen, werd ik doorverbonden met een Franstalig iemand die zeer slecht Nederlands spreekt. Uiteindelijk blijkt categorie B van toepassing. Op mijn vraag waarom het zo ingewikkeld wordt gemaakt, volgde het eeuwige antwoord "Dat wordt zo bepaald door hogerhand".
Elke onderneming die aan de consument homogene diensten aanbiedt, moet de prijs hiervan schriftelijk, leesbaar, goed zichtbaar en ondubbelzinnig aanduiden.
Men kan die tabellen bezwaarlijk ondubbelzinnig noemen, vermits niemand er kan uit afleiden wat de werkelijke prijs is, tenzij je toevallig zelf loketbediende bent bij de NMBS of al eens zo eenzelfde dagtrip hebt gekocht.
Dat zou hetzelfde zijn als wanneer een winkel bij een produkt 4 verschillende prijzen zou zetten zonder aan te geven wanneer welke prijs van toepassing is.
Maar dat de NMBS zich niet stoort aan wetten is geen nieuws, dit gebeurt voortdurend.
Maar als je als reiziger 10 cent te weinig betaalt of 1 km omrijdt staat er een heel legertje juristen en ambtenaren klaar opdat je toch maar niet aan je verdiende straf zou ontlopen.
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
De nmbs website is weer goede punten aan het scoren.
Ik ben van plan om volgend weekeinde een B-dagtrip naar Brugge te doen met mijn vriendin, maar als ik wil berekenen (zone A/B/C) hoeveel het nu eigenlijk kost voor haar komt de berekening op -1 euro uit... Zeer leuk natuurlijk, maar daar ben ik niets mee.
Dan ging ik eens kijken naar de werken op L59, het kleine kadertje met werfinfo ging wel open en daarmee weet ik toch al dat er volgend weekeinde ook werken zijn tussen Berchem en Sint-Niklaas met de bijhorende omleidingen.
Als ik dan meer info wil en ik klik op het "i" symbool krijg ik in een nieuw scherm de melding "runtime server error" of iets in die aard.
Hééél goed bezig, als ik zo met mijn trein moest rijden zoals de IT afdeling werkt, dan vielen er doden.
Ik ben van plan om volgend weekeinde een B-dagtrip naar Brugge te doen met mijn vriendin, maar als ik wil berekenen (zone A/B/C) hoeveel het nu eigenlijk kost voor haar komt de berekening op -1 euro uit... Zeer leuk natuurlijk, maar daar ben ik niets mee.
Dan ging ik eens kijken naar de werken op L59, het kleine kadertje met werfinfo ging wel open en daarmee weet ik toch al dat er volgend weekeinde ook werken zijn tussen Berchem en Sint-Niklaas met de bijhorende omleidingen.
Als ik dan meer info wil en ik klik op het "i" symbool krijg ik in een nieuw scherm de melding "runtime server error" of iets in die aard.
Hééél goed bezig, als ik zo met mijn trein moest rijden zoals de IT afdeling werkt, dan vielen er doden.
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Krijg je sowieso de pdf met de nieuwe dagtrips open? Bij mij lukt het niet.Hobbes schreef:De nmbs website is weer goede punten aan het scoren.
Ik ben van plan om volgend weekeinde een B-dagtrip naar Brugge te doen met mijn vriendin, maar als ik wil berekenen (zone A/B/C) hoeveel het nu eigenlijk kost voor haar komt de berekening op -1 euro uit... Zeer leuk natuurlijk, maar daar ben ik niets mee.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Ik geraak met een beetje wachten (website werkt blijkbaar traag vandaag) wel op de pagina met de verschillende dagtrips.overweg13 schreef:Krijg je sowieso de pdf met de nieuwe dagtrips open? Bij mij lukt het niet.Hobbes schreef:De nmbs website is weer goede punten aan het scoren.
Ik ben van plan om volgend weekeinde een B-dagtrip naar Brugge te doen met mijn vriendin, maar als ik wil berekenen (zone A/B/C) hoeveel het nu eigenlijk kost voor haar komt de berekening op -1 euro uit... Zeer leuk natuurlijk, maar daar ben ik niets mee.
We willen naar de "Liefde en Devotie" tentoonstelling in Brugge, die pagina gaat ook open maar de prijsberekening werkt dus niet.
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Ik krijg de mededeling in Firefox dat het bestand beschadigd is en niet geopend kan worden. In IE en Chrome lukt het me evenmin.Hobbes schreef:
Ik geraak met een beetje wachten (website werkt blijkbaar traag vandaag) wel op de pagina met de verschillende dagtrips.
We willen naar de "Liefde en Devotie" tentoonstelling in Brugge, die pagina gaat ook open maar de prijsberekening werkt dus niet.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Ik mis erg dat je niet meer "Details van selectie" of "Details van alle" kunt laten tonen.
En dat elke keer bij het details opvragen dus slechts één rit getoond kan worden maar er weer wél meteen de kaart van de reisweg bij wordt opgebouwd, is in mijn beleving zot!
En dat elke keer bij het details opvragen dus slechts één rit getoond kan worden maar er weer wél meteen de kaart van de reisweg bij wordt opgebouwd, is in mijn beleving zot!
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
http://hari.b-holding.be/Hafas/bin/query.exe/nnBordensteker schreef:Ik mis erg dat je niet meer "Details van selectie" of "Details van alle" kunt laten tonen.
En dat elke keer bij het details opvragen dus slechts één rit getoond kan worden maar er weer wél meteen de kaart van de reisweg bij wordt opgebouwd, is in mijn beleving zot!
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Toon Lowette heeft heimwee naar de oude website:
http://www.diskidee.be/2013/04/10/heimw ... ite/30986/
http://www.diskidee.be/2013/04/10/heimw ... ite/30986/
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Misschien kan hij t.z.t. ook de userintrface van de nieuwe automaten eens onder de loep nemen...FLV-FGSP schreef:Toon Lowette heeft heimwee naar de oude website:
http://www.diskidee.be/2013/04/10/heimw ... ite/30986/
Groetjes,
Rian
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Is daar al iets over bekend dan? Of uit je een louter preventieve vrees?rvdborgt schreef:Misschien kan hij t.z.t. ook de userintrface van de nieuwe automaten eens onder de loep nemen...FLV-FGSP schreef:Toon Lowette heeft heimwee naar de oude website:
http://www.diskidee.be/2013/04/10/heimw ... ite/30986/
Groetjes,
Rian
Re: De nmbs heeft een nieuwe website!
Preventief inderdaad. De NMBS liet desgevraagd aan TreinTramBus weten dat hulp of advies over de userinterface van de nieuwe automaten niet gewenst was. Dat wil niet per se zeggen dat die slecht wordt maar anderzijds is de interface van de huidige automaten nogal sub-optimaal, wat precies de aanleiding was om de NMBS advies en hulp aan te bieden...Steve schreef:Is daar al iets over bekend dan? Of uit je een louter preventieve vrees?rvdborgt schreef:Misschien kan hij t.z.t. ook de userintrface van de nieuwe automaten eens onder de loep nemen...FLV-FGSP schreef:Toon Lowette heeft heimwee naar de oude website:
http://www.diskidee.be/2013/04/10/heimw ... ite/30986/
Groetjes,
Rian