BENELUX
Re: BENELUX
-----------------
Laatst gewijzigd door Retard op 14 apr 2013, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BENELUX
De bundel te Antwerpen Berchem is bundel groene hoek, de naam die ook instaat voor de telegrafische afkorting van Berchem = FCV waarbij CV = Coine Vert = groene hoek.
Re: BENELUX
Op een ander forum kwam ik nog een link tegen naar een oude folder van de Beneluxtrein, daar stond in dat hij tot 2016 met HLE11 zou rijden: http://www.feijenoordsemeesters.nl/Bene ... 201986.pdf
Re: BENELUX
Dat was de in spoorwegcontext klassieke afschrijvingstermijn van 30 jaar, die bij indienststellingsjaar 1986 werd geteld.
Benelux2
Ik heb deze week de Fyra discussie in de kamercommissie in Nederland niet constant kunnen volgen.
Blijft bij mij één vraag, waarom kan de huidige frekwentie (2 uur) NIET sneller omhoog ?
Er zijn geen locs noch rijtuigen gesloopt, er zijn geen machinisten afgedankt.
De slots zitten netjes per uur. Ik begrijp het niet.
Blijft bij mij één vraag, waarom kan de huidige frekwentie (2 uur) NIET sneller omhoog ?
Er zijn geen locs noch rijtuigen gesloopt, er zijn geen machinisten afgedankt.
De slots zitten netjes per uur. Ik begrijp het niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Benelux2
Misschien nog enkele goederentreinen die de rijpaden innemen en die die nu nog niet willen afgeven aan de Benelux?dentheo schreef:Blijft bij mij één vraag, waarom kan de huidige frekwentie (2 uur) NIET sneller omhoog ?
Er zijn geen locs noch rijtuigen gesloopt, er zijn geen machinisten afgedankt.
De slots zitten netjes per uur. Ik begrijp het niet.
Re: Benelux2
Er zijn wèl rijtuigen teruggestuurd naar Oostenrijk en er is wèl een leasingcontract beëindigd sindsdien (HLE 2801). Stellen dat er evenveel materiaal beschikbaar is is dus fout.dentheo schreef:Ik heb deze week de Fyra discussie in de kamercommissie in Nederland niet constant kunnen volgen.
Blijft bij mij één vraag, waarom kan de huidige frekwentie (2 uur) NIET sneller omhoog ?
Er zijn geen locs noch rijtuigen gesloopt, er zijn geen machinisten afgedankt.
De slots zitten netjes per uur. Ik begrijp het niet.
Maar dat is misschien niet de enige reden dat er maar om de 2 uur gereden wordt.
Gemeente Den Haag gunt Arriva trein naar Brussel
http://www.hln.be/hln/nl/16496/NMBS-dum ... ssel.dhtml
hopelijk gaat men bij NMBS & NS nu eindelijk eens een paar versnellingen hoger inschakelen om de klassieke Benelux in een volwaardige uurse dienst op de sporen te krijegn.
Gemeente Den Haag gunt Arriva trein naar Brussel
20/06/13 - 14u25 Bron: ANP
Vervoerder Arriva gaat het treinverkeer verzorgen tussen Den Haag en Brussel. Dat meldt de Nederlandse Omroep West, vooruitlopend op een persconferentie van de gemeente Den Haag. Den Haag besloot begin dit jaar een eigen treindienst op te zetten, die de oude Beneluxtrein moet vervangen. Die rijdt niet meer sinds de komst van de Fyra, die inmiddels zelf ook uit de dienstregeling is gehaald.
hopelijk gaat men bij NMBS & NS nu eindelijk eens een paar versnellingen hoger inschakelen om de klassieke Benelux in een volwaardige uurse dienst op de sporen te krijegn.
Re: Benelux2
Het traject is wel zodanig ingekort dat men ook zonder die Oostenrijkse rijtuigen wel genoeg zou hebben. (En zo niet: waarom niet weer een klein aantal NMBS-rijtuigen inzetten). Locs kunnen terug geleased worden als het nodig is. Er moet dus meer aan de hand zijn, aan het materieel hoeft het niet te liggen.Shrek schreef:Er zijn wèl rijtuigen teruggestuurd naar Oostenrijk en er is wèl een leasingcontract beëindigd sindsdien (HLE 2801). Stellen dat er evenveel materiaal beschikbaar is is dus fout.
Maar dat is misschien niet de enige reden dat er maar om de 2 uur gereden wordt.
Re: Benelux2
ReisThijs schreef:Het traject is wel zodanig ingekort dat men ook zonder die Oostenrijkse rijtuigen wel genoeg zou hebben. (En zo niet: waarom niet weer een klein aantal NMBS-rijtuigen inzetten). Locs kunnen terug geleased worden als het nodig is. Er moet dus meer aan de hand zijn, aan het materieel hoeft het niet te liggen.Shrek schreef:Er zijn wèl rijtuigen teruggestuurd naar Oostenrijk en er is wèl een leasingcontract beëindigd sindsdien (HLE 2801). Stellen dat er evenveel materiaal beschikbaar is is dus fout.
Maar dat is misschien niet de enige reden dat er maar om de 2 uur gereden wordt.
en er zijn nog altijd de 11-jes die men als backup oplossing kan gebruiken...
Re: Benelux2
Er is er geen afgebroken, dus met een paar faxen kan je die terug huren.... zeker toen uit de rest van de antwoorden blek dat men ze een paar jaar minstens nodig heeft.Shrek schreef: Er zijn wèl rijtuigen teruggestuurd naar Oostenrijk en er is wèl een leasingcontract beëindigd sindsdien (HLE 2801). Stellen dat er evenveel materiaal beschikbaar is is dus fout.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Benelux2
2801 is al verhuurd aan Railtraxx dus die zal je al niet meer ziendentheo schreef:Er is er geen afgebroken, dus met een paar faxen kan je die terug huren.... zeker toen uit de rest van de antwoorden blek dat men ze een paar jaar minstens nodig heeft.Shrek schreef: Er zijn wèl rijtuigen teruggestuurd naar Oostenrijk en er is wèl een leasingcontract beëindigd sindsdien (HLE 2801). Stellen dat er evenveel materiaal beschikbaar is is dus fout.




Re: Benelux2
2801 is al verhuurd aan Railtraxx dus die zal je al niet meer zienRobin schreef: Er is er geen afgebroken, dus met een paar faxen kan je die terug huren.... zeker toen uit de rest van de antwoorden bleek dat men ze een paar jaar minstens nodig heeft.

In ruil is er toch een andere gekomen ? Welk nummer heeft die gekregen ?
En B-logistics heeft toch 13en te veel, misschien willen die wel een paar traxxen onderverhuren.
Mits wat geschuif met andere types.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: BENELUX
In de laatste jaren dat de Benelux reed was er overduidelijk een tekort aan rijtuigen bij NS Hispeed, zeker nadat de Fyra tussen Amsterdam en Breda ging rijden. Er zijn toen voor de Benelux extra rijtuigen uit Oostenrijk gehuurd, die echter al eerder terug moesten dan de Benelux werd opgeheven. Er was toen meer uitval van de Fyra Amsterdam-Brussel en ook in de Benelux reden treinen die korter waren dan was voorzien. Na het opheffen van de Benelux is een deel van de rijtuigen gebruikt om de Fyra te versterken en de uitval te verminderen. De rijtuigen die begin dit jaar uit dienst waren zijn daarna weer voor de ingekorte Benelux gebruikt.
Het tekort keert nu dus als een boomerang terug, maar in nog heftiger vorm dan eerst want de Fyra tussen Amsterdam en Rotterdam zit ondertussen in de spits ook al tegen de comfortnorm aan te hikken. Niet alleen voor de Benelux is er dus een behoefte aan meer rijtuigen maar ook voor een kwartiersdienst in de spits van de Fyra tussen Amsterdam en Rotterdam. Ga er vanuit dat men ondertussen al lang en breed is op zoek naar rijtuigen om meer diensten te kunnen gaan rijden.
Het tekort keert nu dus als een boomerang terug, maar in nog heftiger vorm dan eerst want de Fyra tussen Amsterdam en Rotterdam zit ondertussen in de spits ook al tegen de comfortnorm aan te hikken. Niet alleen voor de Benelux is er dus een behoefte aan meer rijtuigen maar ook voor een kwartiersdienst in de spits van de Fyra tussen Amsterdam en Rotterdam. Ga er vanuit dat men ondertussen al lang en breed is op zoek naar rijtuigen om meer diensten te kunnen gaan rijden.
Re: BENELUX
Voor Amsterdam - Rotterdam is er een relatief simpele oplossing: de Fyra-stammen inkorten. Er rijden nu iets van 10 stammen rond van 6 rijtuigen, als deze stammen met 1 rijtuig worden ingekort blijven er 12 stammen van 5 rijtuigen over. Buiten de spits heb je hiermee voldoende zitplaatsen (de Fyra zit niet bepaald vol), tijdens de spits kun je met deze twee stammen een kwartierdienst aanbieden tussen Amsterdam en Rotterdam (wat echt nodig is).