Ik denk dat het hier gaat over de periode september-december. Daarna is er misschien meer mogelijk?Hobbes schreef:Weer een hoop leugens, locomotieven (Traxx) kan men zeker en vast vinden als men een beetje moeite doet, en conducteurs en machinisten zijn er beschikbaar in overvloed, ik kan er over meespreken.
Er was trouwens toch gezegd dat men vanaf december terug 16x Brussel-Amsterdam ging rijden? Hier spreekt men nu ineens over 8x Den Haag-Brussel en 8x waarbij men moet overstappen in Roosendaal???
Fyra
Re: Fyra.
Re: Fyra.
Dat laatste kan al vanaf morgen..als men wil.Hobbes schreef: Er was trouwens toch gezegd dat men vanaf december terug 16x Brussel-Amsterdam ging rijden? Hier spreekt men nu ineens over 8x Den Haag-Brussel en 8x waarbij men moet overstappen in Roosendaal???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
En in andere stukken had ik juist voorbij zien komen, dat er door de NMBS eigenlijk eerst geen treinpad willen aanvragen op Roosendaal - Brussel.
Op het noordelijke deel tussen Roosendaal - Den Haag HS (Amsterdam) blijf je wel in de knel komen met goederenpaden. Geen materieel is natuurlijk kul. Het gepimpte ICR staat nog steeds in de omgeving van Amsterdam (al dan niet inmiddels wel weer opnieuw in blauw-geel), dus dat kan zo 1 op 1 de rijdende dienst in gestuurd worden. Routekennis en kennis van het materieel zal niet ineens per 14 december 2012 verloren zijn gegaan, dus ook personeel is er voldoende vrij voor te maken als men wil. Traxxen zijn er ook voldoende vrij te maken. Dat is een kwestie van de verhuurder bellen.
Vanaf december 2013 komt zal als het goed is ook nog de Lage Landen IC gaan rijden (in opdracht van onder meer de Gemeente Den Haag, met stops in Den Haag Centraal, Delft, Rotterdam, Dordrecht, Antwerpen, Mechelen, Brussels Airport, Brussel Centraal en Brussel Zuid). Hiervoor wordt overigens een dienst gevraagd van 16 treinen per dag (dus een uursdienst). Als de Fyra per dienstregeling 2013 (wel vanaf Amsterdam) nog steeds via Roosendaal zou moeten rijden, zou dat sinds hele lange tijd weer een halfuursdienst Antwerpen - Roosendaal gaan betekenen
Op het noordelijke deel tussen Roosendaal - Den Haag HS (Amsterdam) blijf je wel in de knel komen met goederenpaden. Geen materieel is natuurlijk kul. Het gepimpte ICR staat nog steeds in de omgeving van Amsterdam (al dan niet inmiddels wel weer opnieuw in blauw-geel), dus dat kan zo 1 op 1 de rijdende dienst in gestuurd worden. Routekennis en kennis van het materieel zal niet ineens per 14 december 2012 verloren zijn gegaan, dus ook personeel is er voldoende vrij voor te maken als men wil. Traxxen zijn er ook voldoende vrij te maken. Dat is een kwestie van de verhuurder bellen.
Vanaf december 2013 komt zal als het goed is ook nog de Lage Landen IC gaan rijden (in opdracht van onder meer de Gemeente Den Haag, met stops in Den Haag Centraal, Delft, Rotterdam, Dordrecht, Antwerpen, Mechelen, Brussels Airport, Brussel Centraal en Brussel Zuid). Hiervoor wordt overigens een dienst gevraagd van 16 treinen per dag (dus een uursdienst). Als de Fyra per dienstregeling 2013 (wel vanaf Amsterdam) nog steeds via Roosendaal zou moeten rijden, zou dat sinds hele lange tijd weer een halfuursdienst Antwerpen - Roosendaal gaan betekenen

Re: Fyra.
Helaas. Tijd om wakker te worden uit de droom/nachtmerrie.
De aanbesteding zelf is al in gang gezet en loopt al. Deadline om in te schrijven is verlengd tot 24 mei a.s. omdat er een partij nog niet de inschrijving geheel rond had. De treinpaden zijn al aangevraagd.
De Nederlandse Mededingsautoriteit heeft overigens ook al fiat gegeven, omdat er gestopt wordt op meer dan 1 binnenlands station en die aparte procedure dan ook doorlopen moet worden.
Persbericht mbt aanvraag treinpaden de Gemeente Den Haag
Uitwerking van de plannen
Perbericht mbt verlenging aanbestedingstermijn + Bericht op website Treinreiziger.nl
Algemene artikel van de gemeente over deze nieuwe intercity
De aanbesteding zelf is al in gang gezet en loopt al. Deadline om in te schrijven is verlengd tot 24 mei a.s. omdat er een partij nog niet de inschrijving geheel rond had. De treinpaden zijn al aangevraagd.
De Nederlandse Mededingsautoriteit heeft overigens ook al fiat gegeven, omdat er gestopt wordt op meer dan 1 binnenlands station en die aparte procedure dan ook doorlopen moet worden.
Persbericht mbt aanvraag treinpaden de Gemeente Den Haag
Uitwerking van de plannen
Perbericht mbt verlenging aanbestedingstermijn + Bericht op website Treinreiziger.nl
Algemene artikel van de gemeente over deze nieuwe intercity
Re: Fyra.
De stad heeft dus inderdaad nog geen rijpaden ... hoe moeten die mensen dan een prijs uitrekenen ?
Geen idee over keertijden, materieelbehoeften en personeelsbehoeften... we wachten rustig af.
Het zou historisch kunnen worden, de eerste privé vervoerder in Belgie.
Geen idee over keertijden, materieelbehoeften en personeelsbehoeften... we wachten rustig af.
Het zou historisch kunnen worden, de eerste privé vervoerder in Belgie.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Nee. De ATB installatie is bij veel verwijderd.nahoj schreef:HLE 11 is ook technisch èn boekhoudkundig nog steeds perfect inzetbaar.Hobbes schreef:Weer een hoop leugens, locomotieven (Traxx) kan men zeker en vast vinden als men een beetje moeite doet, (...)
Re: Fyra.
Den Haag heeft middels een besloten vennootschap in oprichting kenbaar gemaakt bij Prorail de treinpaden aan te vragen, voor 16 treinpaden per dag, omdat een lokale overheid geen treinpaden mag aanvragen in Nederland. Een BV mag dat wel doen. Die moest door Den Haag worden gedaan, omdat ze anders te laat zijn voor hun capaciteitsaanvraag voor dienstregelingsjaar 2014 en er sowieso geen trein kan rijden.dentheo schreef:De stad heeft dus inderdaad nog geen rijpaden ... hoe moeten die mensen dan een prijs uitrekenen ?
Geen idee over keertijden, materieelbehoeften en personeelsbehoeften... we wachten rustig af.
Het zou historisch kunnen worden, de eerste privé vervoerder in Belgie.
NS heeft overigens treinpaden aangevraagd voor zowel de route over de HSL als over de oude lijn (16 treinpaden per dag voor beide routes). Afhankelijk van de verdere besluitvorming over de Fyra zal NS dan besluiten welke van de 2 aanvragen ze laten vallen.
Ter aanvulling: in het overzicht met treinpaden voor dienstregeling 2014 is er "gewoon" een intercity Den Haag - Brussel ingezet, dus de capaciteit is sowieso geclaimd.
Re: Fyra.
Het indienen van een capaciteitsaanvraag kan door iedere belanghebbende partij worden gedaan, er zijn dan bepaalde deadlines waarvoor wijzigingen nog kunnen worden gedaan. Na het verstrijken van deze deadlines wordt de daadwerkelijke capaciteit toebedeeld, waar nodig worden overbelastverklaringen afgegeven.
Het is dus mogelijk dat NS de paden via de HSL annuleert indien blijkt dat de V250 niet (meer) kan rijden, zonder dat dit gevolgen heeft voor NS. Pas als NS na de deadline de paden annuleert kan het zijn dat er een klacht op volgt, maar dat is onwaarschijnlijk omdat er geen sprake is van een situatie waarbij een andere vervoerder (die wel gebruik zou kunnen maken van de paden) benadeeld wordt door bijvoorbeeld capaciteitsgebrek.
Het is dus mogelijk dat NS de paden via de HSL annuleert indien blijkt dat de V250 niet (meer) kan rijden, zonder dat dit gevolgen heeft voor NS. Pas als NS na de deadline de paden annuleert kan het zijn dat er een klacht op volgt, maar dat is onwaarschijnlijk omdat er geen sprake is van een situatie waarbij een andere vervoerder (die wel gebruik zou kunnen maken van de paden) benadeeld wordt door bijvoorbeeld capaciteitsgebrek.
Re: Fyra.
Conclusie NS heeft deskundig de deur dicht gedaan voor de trein van Den Haag.
Maar NS en Den Haag werken toch samen bij HTM, dus misschien heeft NS Den Haag wel aan een mooi excuus geholpen...
En het doel is bereikt. duidelijk Win-win.
Maar NS en Den Haag werken toch samen bij HTM, dus misschien heeft NS Den Haag wel aan een mooi excuus geholpen...
En het doel is bereikt. duidelijk Win-win.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide