NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Als ik het heel snel via google translate doorspit, gaat dat over de vervanging van MW41 door de Desiro's op de lijnen in Walonië waar 25 KV op de draad staat en wordt MW41 voor het geval dat nog achter de hand gehouden (storingen in de winter) ?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Afgelopen winter was het de mw41 die invaller van dienst was door de problemen let de Desiro aldaar (door ijsregen en ijsvorming). Doch heden draaien de rollen zich om. De weinige mw41 die er nog zijn kunnen ze amper onderhouden omdat alle voorraad van Stockem al naar de andere werkplaatsen werd verdeeld. Bijkomend gaaten de tankinstallatie van Bertrix sluiten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Van de winter hebben de MW41 ook gediend om de in panne gevallen Desiro's weg te slepen. En dat is de één van de redenen die men beschrijft in artikel om de MW41 nog wat te houden omdat er nog dagen gaan komen met vries.
Wat die tankinstallatie betreft, dat is maar een magere redenen.
Tanken met een tankwagen gaat ook. Van de privé of met een eigen tankwagen zoals DLC/Crossrail BNX deed.
Wat die tankinstallatie betreft, dat is maar een magere redenen.
Tanken met een tankwagen gaat ook. Van de privé of met een eigen tankwagen zoals DLC/Crossrail BNX deed.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maar het niet meer kunnen onderhouden door Stockem is wel een doorslaggevend argument. Men was daar al wat te snel door alles over te dragen naar de andere werkplaatsen. Normaal bleef er geen enkele MW41 in Stockem, nu men dat wel gedaan heeft zit men met de gebakken peren.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad, dat is het enige argument dat echt steek houdt. Maar is ook geen onoverkomelijk probleem. Desnoods in opzending meesturen met een Desiro en een andere terug. Of stukken laten overkomen met een camionette.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Kan men met het huidige locoverschot geen HLE 19's rond de Athus-Meuse zetten? Om een trein in nood te depanneren is de koppeling wel geholomogeerd!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Een MW41 kan ook een trein in nood depanneren ... en langs beide zijden, want ze hebben langs beide zijden een GF-koppeling. Een HLE 19 heeft maar langs één zijde een GF koppeling, dus dan moet je al gaan rekeninghouden waar de koppeling hangt.Retard schreef:Kan men met het huidige locoverschot geen HLE 19's rond de Athus-Meuse zetten? Om een trein in nood te depanneren is de koppeling wel geholomogeerd!
Slecht idee i guess.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maar als die loc in Dinant met zijn GF-koppeling richting Athus staat, staat de koppeling wel altijd in de juiste richting 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Die koppeling heeft nog geen homologatie en het is nu niet dat elke dag die desiro's daar defect vallen hoor. Het was een uitzonderlijke toestand. Ijsregen die letterlijk de stroomafnemers heeft vastgezet Waardoor deze niet konden lichten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat hangt er vanaf in welke richting je wil afslepen. 50% kans dus dat ie goed staat.Retard schreef:Maar als die loc in Dinant met zijn GF-koppeling richting Athus staat, staat de koppeling wel altijd in de juiste richting
Maar zowel het idee van MW41 daar houden als de HLE19 zijn helemaal niet nodig. Een werkende MS085 kan een kapotte MS085 ook gewoon afslepen, langs beide kanten dan nog wel...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Waarom zou die goed staan ? Wie zegt er dat ze een trein richting Dinant willen afslepen ? Wat u zegt is niet correct.Retard schreef:Maar als die loc in Dinant met zijn GF-koppeling richting Athus staat, staat de koppeling wel altijd in de juiste richting
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In de andere richting duwen zou natuurlijk wel kunnen, maar dan wordt het een beetje lastig om de seinen te bekijken... of bestaat er een mogelijkheid om iemand in de stuurpost van het geduwde (defecte) stel te zetten en die te laten communiceren met de TB in de duwloc?HLE 2302 schreef:Waarom zou die goed staan ? Wie zegt er dat ze een trein richting Dinant willen afslepen ? Wat u zegt is niet correct.Retard schreef:Maar als die loc in Dinant met zijn GF-koppeling richting Athus staat, staat de koppeling wel altijd in de juiste richting
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
evacueren van defect materieel is voorzien in verschillende procedures alles in functies van het defect. Tractieproblemen? remproblemen? ......
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Die koppeling op de 19 mag vooralsnog enkel gebruikt worden voor evacuaties, wanneer het niet anders kan. Niet planmatig dus.Retard schreef:Kan men met het huidige locoverschot geen HLE 19's rond de Athus-Meuse zetten? Om een trein in nood te depanneren is de koppeling wel geholomogeerd!