Steven schreef:Maar wie zegt dat NMBS vragende partij is? Wie zegt dat de NMBS een oplossing moet brengen? Ook NS is er nog en kan evengoed instaan voor het hele gebeuren.
Steven,
NMBS draait op belastingsgeld.
De publieke perceptie is op langere termijn echt wel belangrijk.
Vroeg of laat zal er een groep zijn die voldoende groot is en voldoende impact heeft om de vraag te stellen moet NMBS nog wel zo veel belastinggeld krijgen; het ganse Fyra verhaal en hoe er door NMBS tot op heden gereageerd is spreekt echt niet in het voordeel van NMBS.
Bij NMBS vergeet men blijkbaar dat de Benelux-trein door de meeste reizigers heel hoog aangeschreven stond.
dat het afschaffen van een goede uurse dienst voor een veel te dure 2-uurse Fyra dienst reeds voor de lancering door de reizigers aangeklaagd werd en dat de kritiek door NMBS & NS weggelachen werd.
Dat uiteindelijk de problemen met Fyra het gelijk van de reizigers bewees, maar dat NMBS/NS in hun hoogmoed enkel konden reageren met een "pleister op een houten been" 2-uurse dienst Brussel - Den Haag.
NMBS kan blijven wijzen naar NS, en niets doen of NMBS kan effectief iets doen en aan haar imago werken...
heel de discussie over al dan niet privatiseren zal draaien om imago en perceptie.