Railtime niet betrouwbaar?
Re: Railtime niet betrouwbaar?
Railtime wat een flop: P7954 (FGRA - FLS) vertrekt normaal om 7:21 vanaf spoor 2, deze vertrok met een vertraging van 16 min. waardoor volgens Railtime L1756 (FLS - FGRA ) om 7:27 op dat spoor toekomt en P7954 dus niet naar FLS kon. Bij P7954 staat dit dan ook nog eens als reden van de vertraging: Huidige vertraging te wijten aan: probleem tijdens de vorige rit van de trein, om van spoor te veranderen ofzo? Er passeerde rond 7:48 in Ninove ook al een goederentrein richting FLS/FGSP. In Eichem het station voor Ninove vertrekt de trein normaal gezien om 07:37, dit met een vertraging van 30 min, maar in Ninove (vertrek om 7:41) had de trein opeens nog maar 18 min. vertraging. Hoe is zoiets mogelijk.
Laatst gewijzigd door Stijn91 op 06 mei 2013, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Railtime niet betrouwbaar?
Het traject van IC 2205 vandaag raadplegen op Railtime geeft toch ook een situatie weer die om in te kaderen is:
Niet gestopt in Brussel-Zuid en Centraal, wel in Kapellekerk en -Noord. Dan extra gestopt in Schaarbeek, maar niet in Leuven, Tienen of Landen, maar wél in Neerwinden.
Is daar een logische verklaring voor?
Niet gestopt in Brussel-Zuid en Centraal, wel in Kapellekerk en -Noord. Dan extra gestopt in Schaarbeek, maar niet in Leuven, Tienen of Landen, maar wél in Neerwinden.
Is daar een logische verklaring voor?
Re: Railtime niet betrouwbaar?
Juist even op PassengersWeb gekeken. Deze heeft inderdaad in Kapelekerke en Schaarbeek gestopt. Voor derest heeft die zijn normale route en stops gedaan.Matthias schreef:Het traject van IC 2205 vandaag raadplegen op Railtime geeft toch ook een situatie weer die om in te kaderen is:
Niet gestopt in Brussel-Zuid en Centraal, wel in Kapellekerk en -Noord. Dan extra gestopt in Schaarbeek, maar niet in Leuven, Tienen of Landen, maar wél in Neerwinden.
Is daar een logische verklaring voor?
Fout ligt bij Railtime.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Railtime niet betrouwbaar?
Probleem is dat treinnummers voor de IC's in Nederland variëren op de Belgische + zolang de Belgische seininrichting een trein niet registreert (ook THA, EUR, ICE), is de weergegeven vertraging (stations, railtime, ...) een geschatte vertraging.The_Knitter schreef:Tussen Roosendaal en Essen stond een goederentrein defect, waardoor IC-Brussel Amsterdam-Brussel vv opgehouden werd in België dan wel Nederland. De laatste IC naar België (9272?) is met veel vertraging doorgereden. +135, Railtime zei +80 ...
Maakt de trein nog meer vertraging of wordt deze omgeleid, dan loopt de vertraging nog hoger op. Zolang de trein de grens niet oversteekt, weet je het niet zeker op railtime. In een station met EMMA moet de operator deze trein ook laten afficheren zoals op railtime en verandert de vertraging automatisch. Of een betere schatting maken (waardoor de automatische link tussen ArtWeb (railtime) en EMMA wegvalt), maar bij oversteek aan de grens de link tussen ArtWeb en EMMA herstellen om een correcte vertraging weer te geven.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Railtime niet betrouwbaar?
Om in te kaderenMatthias schreef:Het traject van IC 2205 vandaag raadplegen op Railtime geeft toch ook een situatie weer die om in te kaderen is.

Re: Railtime niet betrouwbaar?
Ik herinner mij een station waar men het perronnummer vervangen had door een streepje en een tekst "vervangbus vanaf stationsplein" ofzoiets...vond ik duidelijk.
Maar ik weet niet of onze nieuwe systemen zoiets "toelaten"
Maar ik weet niet of onze nieuwe systemen zoiets "toelaten"
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Railtime niet betrouwbaar?
Met EMMA niet nee. Met 'spoor te bepalen' had ze ook al moeite, dat moet ik nog eens testendentheo schreef:Ik herinner mij een station waar men het perronnummer vervangen had door een streepje en een tekst "vervangbus vanaf stationsplein" ofzoiets...vond ik duidelijk.
Maar ik weet niet of onze nieuwe systemen zoiets "toelaten"

Re: Railtime niet betrouwbaar?
I4 toont alleen 3 of 4 sterretjes op de plaats van het spoor nummer.speakervoice schreef:Met EMMA niet nee. Met 'spoor te bepalen' had ze ook al moeite, dat moet ik nog eens testendentheo schreef:Ik herinner mij een station waar men het perronnummer vervangen had door een streepje en een tekst "vervangbus vanaf stationsplein" ofzoiets...vond ik duidelijk.
Maar ik weet niet of onze nieuwe systemen zoiets "toelaten"