Sinds vorige week heb ik weer oude foto's terug gekregen van mijn ex vriendin.
Ik dacht dat ik ze allemaal kwijt was, maar ze heeft ze netjes op cd gebrand. Daar ben ik blij mee.
Anyway in die periode met haar, zijn we een paar keer met de trein op vakantie geweest.
De eerste reis maakten we in mei 2006. De bestemming was Verona. Mijn zus woonde daar toen nog, dus het was een goedkope vakantie.
Omdat het OV toen bij mij wat op een laag pitje stond heb ik maar 2 foto's gemaakt toentertijd.
We vlogen vanaf Eindhoven naar Bergamo. Vanaf daar namen we dan de trein naar Verona.

Boeing van Ryanair op Eindhoven Airport.

Een lokale trein van Trenitalia in Bergamo. Deze trein bracht ons naar Brescia, vanaf daar was het met de IC naar Verona.

Bus van ATV in Verona centrum.
De volgende bestemming was Parijs, met de Thalys. Ook hier bijna geen ov foto's. Dit omdat we beiden voor het eerst in Parijs waren, en zo onder de indruk waren van deze prachtige stad.

Air France op vliegveld Charles de Gaulle.
En twee foto's van een RER station vanuit ons hotel.

In 2007 gingen we naar Berlijn in de zomer. Vanaf Amersfoort rechtstreeks met de IC Berlijn. Een mooie rit van ongeveer 5 of 6 uur. Hier volgen de foto's.
de tegentrein in Bad Bentheim.

DB Regio in Berlin Friedrichstrasse.

Nogmaals DB Regio in Berlin Friedrichstrasse.

DB Regio, Berlin Friedrichstrasse.
Diverse treinen bij Berlin Ostbahnhof opstelterrein, genomen vanaf de viaduct.

En wat foto's van Berlin Hbf, de bovenste verdieping.

DB Regio met Br 112.

DB Fernverkehr ICE2.

DB Fernverkehr Br 101 met IC.

DB Regio Dosto.

DB Fernverkehr BR 234& 101 met EC.
En als laatste wat treinen betreft, een DB Regio Stadler GTW bij Berlin Schonefeld.

En dan nog het bus en tramverkeer van Berlijn. De exploitatie wordt gedaan door de BVG.

Daarna besloten we om de feestdagen van 2007 weer in Italië bij mijn zus door te brengen.
We gingen toen o.a. een dagje naar Venetië. Hier volgen weer de foto's.

Daar komt de trein naar Venetië aan. Hier op het station van Mestre.

Een Trenitalia Eurostar.
En wat foto's van treinen in station Venezia Santa Lucia. Sommige treinen ken ik niet, anderen weer wel.
O.a. een Pendolino en E402.

Onze laatste reis was in maart 2008. Toevallig viel toen Pasen tegelijk met mijn verjaardag. Dus hadden we een lang weekend Frankfurt geboekt. Hier volgen wat foto's.

DB Regio Br423, Frankfurt West.

Nogmaals een Br423, Frankfurt West bovenste sporen.

DB Regio Br 111, Frankfurt Hbf.

DB Fernverkehr Br 101 met IC, Frankfurt Hbf.

DB Regio trein.

Een Lint 41 van de HLB, Frankfurt Hbf.

Trein van de Vias.

NS Hispeed ICE, de trein terug naar Arnhem.
En als laatst nog wat lokaal tram en busverkeer van TraffiQ.

tram bij station Sudbahnhof.

Tram bij de dierentuin.

Mercedes Benz Citaro bij Hbf.
Dat waren de foto's uit de periode 2006-2008. De foto's waren niet allemaal even goed, maar vind ik het fijn ze weer terug te hebben.