Gisteren en ik met mijn broertje en nichtjes gaan toeren. We hadden 2 maanden terug bij Albert Heijn NS dagkaarten gekocht.
De dames hadden besloten om naar Zaandam en Den Helder te gaan. Zaandam vanwege de Primark en Den Helder, omdat ze er nog nooit geweest waren.
We vertrokken zaterdagochtend met de trein van 09:33. Waarna we vervolgens overstapten in 's-Hertogenbosch op de IC naar Zaandam. Tot nog toe dan nog geen foto's gemaakt. Dat zou later volgen.
Na een uurtje winkelen hadden mijn broertje en ik het wel gezien in de Primark, dus wij gingen alvast naar 't station.
De dames zouden (veel) later volgen. Nu Volgen wat foto's. Gek genoeg alleen maar van IC's, terwijl er ook gewoon Sprinters hier stoppen.

NS VIRM IV als IC Den Helder - Nijmegen.

VIRM VI links als IC Maastricht - Alkmaar, rechts vertrekt de IC naar Nijmegen.

Vertrek van de VIRM VI naar Alkmaar.

Aankomst van een VIM IV als IC Alkmaar - Maastricht.

Doorkomst van twee ICMm III'tjes als IC Amersfoort - Enkhuizen. Deze trein stopt niet in Zaandam.

Binnenkomst en vertrek van een VIRM VI als IC Nijmegen - Den Helder.

En ook nog een busfoto. Hier een Berkhof Ambassador als Connexxion R-Net, Zaandam busstation.
Toen de dames waren gearriveerd, namen we de eerste beste trein naar Den Helder. Na een rit van een uur kwamen we aan in de marine stad. Daar lekker gegeten en uitgewaaid aan de dijk.

Achter de dijk ligt de zee.

Aan de kade.

het was laag water op dat moment.
En natuurlijk ook foto's van treinen en bussen.

Connexxion Mercedes Citaro, Den Helder uitstaphalte.

Connexxion Berkhof Ambassador, Den Helder busbuffer.

Connexxion Mercedes Citaro G, Den Helder busbuffer.

Onze trein terug naar Utrecht, een NS NID. Deze zou uiteindelijk maar tot Amsterdam Centraal rijden en worden vervangen door een VIRM.

NS VIRM & NID steken de koppen bij elkaar.

NS IC treinstellen. NID & VIRM.
NID terug naar Amsterdam was toch een aangename verassing, aangezien de IC Den Helder - Nijmegen door VIRM wordt gereden.
Dat was hem weer voor deze keer.