NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
-
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Rijden er nog steeds desiro's in het weekend op de L naar Brugge? Het is al een 2 tal weekends geleden dat ik een heb zien rijden.

L-trein Gent - Brugge? Misschien door het ongeval in Wetteren?Treinen9880 schreef:Rijden er nog steeds desiro's in het weekend op de L naar Brugge? Het is al een 2 tal weekends geleden dat ik een heb zien rijden.
-
Ik heb daar ook al zitten aan denken maar rijden die niet om via lijn 50A?Stijn91 schreef:L-trein Gent - Brugge? Misschien door het ongeval in Wetteren?Treinen9880 schreef:Rijden er nog steeds desiro's in het weekend op de L naar Brugge? Het is al een 2 tal weekends geleden dat ik een heb zien rijden.

Misschien moet je is kijken op Railtime of de IR-treinen Brussel-Nationaal-Luchthaven - Gent stoppen op hetzelfde spoor als de L-treinen vertrekken naar Brugge. Volgens nahoj zijn er al evenveel Desiro's dan dat er nog rode klassiekjes rijden dus dan zouden er toch voldoende Desiro's moeten zijn om ook die L-treinen met Desiro te doen of het hangt af welke TB's er in het weekend rijden.Treinen9880 schreef:Ik heb daar ook al zitten aan denken maar rijden die niet om via lijn 50A?Stijn91 schreef:L-trein Gent - Brugge? Misschien door het ongeval in Wetteren?Treinen9880 schreef:Rijden er nog steeds desiro's in het weekend op de L naar Brugge? Het is al een 2 tal weekends geleden dat ik een heb zien rijden.
-
Ik heb eens gekeken en het is een ander spoor. Het zal toch komen door het ongeval in Schellebelle.

Ik heb ook is gekeken en ik zie altijd hetzelfde spoor. Als de L-trein uit Brugge aankomt op spoor 7 vertrekt die naar de luchthaven ook op 7 en als de trein van de luchthaven op spoor 8 aankomt dan vertrekt de trein naar Brugge ook op spoor 8 dus daar kan het niet aan liggen.Treinen9880 schreef:Ik heb eens gekeken en het is een ander spoor. Het zal toch komen door het ongeval in Schellebelle.
Hoi,
Afgelopen zaterdag wou ik trein 3521 nemen en toen was het een AM 96.Ik meld dit hier omdat omdat deze trein normaal met Desiro's moet uitgevoerd worden.
Lukas
Afgelopen zaterdag wou ik trein 3521 nemen en toen was het een AM 96.Ik meld dit hier omdat omdat deze trein normaal met Desiro's moet uitgevoerd worden.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
Klopt wat je zegt ik heb mij vergist.Stijn91 schreef:Ik heb ook is gekeken en ik zie altijd hetzelfde spoor. Als de L-trein uit Brugge aankomt op spoor 7 vertrekt die naar de luchthaven ook op 7 en als de trein van de luchthaven op spoor 8 aankomt dan vertrekt de trein naar Brugge ook op spoor 8 dus daar kan het niet aan liggen.Treinen9880 schreef:Ik heb eens gekeken en het is een ander spoor. Het zal toch komen door het ongeval in Schellebelle.

Toen L1782 over de wissels ging en L50 opreed zag ik dat er 2 Desiro's (08044 en 08534) van L50A kwamen, ze moesten stoppen voor een rood sein, de IR-trein naar de luchthaven kan het niet geweest zijn want die was al vertrokken uit het station van Denderleeuw (2 AM96).
Sinds vandaag worden alle treinen tussen Antwerpen en Nijvel gereden door Desiro's. Geen klassiekjes meer...
Hetzelfde lijkt te gelden voor de CR Geraardsbergen - Dendermonde: geen enkel klassiekje meer te zien. Tot niet lang geleden waren er nog meerdere treinen, zeker rond de middag en 's avonds.Eimai schreef:Sinds vandaag worden alle treinen tussen Antwerpen en Nijvel gereden door Desiro's. Geen klassiekjes meer...
Qua capaciteit komt dat overigens meestal neer op een duidelijke verbetering. Concreet voorbeeld: L 1567 (Brussel-Centraal 18.38 u richting Dendermonde) bestond tot voor kort uit één of hooguit twee klassiekjes, terwijl het nu systematisch drie Desiro's lijken te zijn.
De enige uitzondering lijkt de avondlijke rit met twee Breaks te zijn (1570).
Duikbrillekes?Retard schreef:Met wat wordt E3585 gereden?
Inderdaad, sprinters op deze verbinding !franksken schreef:Duikbrillekes?Retard schreef:Met wat wordt E3585 gereden?
Voor zover het natuurlijk over weekdagen gaat... want tijdens het weekend heet reeks 35xx L Mechelen - Brussel en bestaat de samenstelling uit één enkele Break. Die dan meteen ook de steen des aanstoots is in een andere discussie op dit forum, want de L in kwestie is gekoppeld aan de IR Antwerpen - Brussel, die het op die manier dus ook met die enkele Break moet redden.