Retard schreef:Maar van Heist-Op-Den-Berg naar Brussel kan nu al heel snel. Dit kan in 49 minuten. Als je in Heist E2856 neemt en dan overstapt in Aarschot op E7307, sta je in 49 minuten in Brussel-Noord, één minuut sneller dan met de auto (volgens Google Maps).carlos schreef:De bevolking van Heist heeft andere prioritaire behoeften dan een tram die via Haacht in 75 min naar Brussel rijdt.
meest dringende behoefte:
een echte snelle verbinding met Mechelen en verder naar Brussel.
Zoals Herman Welter al zei: Er moet in Aarschot een goede overstap komen met een L-treintje naar Leuven en met een IC naar Brussel, zoals je ook in Mechelen hebt. Dan kan je snel van Hasselt naar Leuven en van Heist-Op-Den-Berg naar Brussel. De reizigers die Hasselt-Brussel doen, hebben dan ook een betere, rechtstreekse verbinding
Maar ook: Stijn en Peter Eichman zijn er in geslaagd om Overweg13 voor een eerste keer op thanks te laten duwen:
dit is geen oplossing voor de meest dringende behoefte: het traject Heist - Mechelen
een directe spoorlijn Heist Mechelen, die zo aangelegd wordt dat directe treinen (L-treinen) Aarschot - Heist - Mechelen mogelijk zijn heeft een potentieel van 4000 a 6000 reizigers (8000 a 12000 ritten) per dag en geeft aan Heist een snelle verbinding met Mechelen (15 min met 2 haltes tussen Heist en Mechelen) en Brussel.
Men vergeet blijkbaar nogal graag dat Heist economisch zeer sterk afhankelijk is van Mechelen.
BTW je vergelijking met de auto loopt mank:
met de auto vertrek je thuis en rijd je tot op je eindbestemming.
Het feit dat ook de auto verbindingen tussen Heist en Brussel slecht zijn mag niet misbruikt worden om Heist geen goede verbinding met Mechelen/Brussel te geven.
49 minuten trein (met daarbij een overstap) voor een verplaatsing van minder dan 40 reele kilometers is lang.
ter vergelijking Herentals, ligt zo'n 20 km verder van Brussel, telt 33% minder inwoners, heeft GEEN uitgesproken economische band met mechelen en heeft elk uur een directe trein naar Mechelen en Brussel, die in 49 min de verplaatsing Herentals Brussel mogelijk maakt.