De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Korte-termijn-onderhoud loopt gewoon door.
Grote herstellingen worden echter niet meer uitgevoerd.
Grote herstellingen worden echter niet meer uitgevoerd.
Re: De langst levende klassiekjes
Inderdaad, stonden vandaag aan elkaar gekoppeld aan de 196 in de goederenbundel te Oostende. 

Re: De langst levende klassiekjes
In de zin "het zal erom spannen", of is het over en uit?nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.
Re: De langst levende klassiekjes
Ze beginnen er nu wel met een serieus tempo uit dienst te gaan. Ik ga me nog moeten haasten om er nog is een paar gekoppelde op foto te zetten.
Re: De langst levende klassiekjes
Over en uit.Steve schreef:In de zin "het zal erom spannen", of is het over en uit?nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.
Waarmee er nu overigens precies evenveel MR08 in dienst zijn als rode klassiekjes.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Ik ga dit jaar nog enkele keren naar Aken, op die verbinding ben je (nu nog) verzekerd van een rood klassiekje. Nog heel even, en de fluwelen banken van de eerste klasse zijn enkel nog in het museum te vinden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.
God leeft!?
Vandaag zag ik de 184 staan in de bundel van Oostende, met zijn stroomafnemer tegen de draad!

Hoe kan dit en zal hij nog ingezet worden?
De 225 stond wel niet tegen de draad.
Re: De langst levende klassiekjes
184 was nog rijvaardig. Hij heeft wellicht zichzelf naar zijn parkeerplaats overgebracht.Retard schreef:nahoj schreef:Vanavond een kaarsje branden voor 164, 184 en 225.
God leeft!?
Vandaag zag ik de 184 staan in de bundel van Oostende, met zijn stroomafnemer tegen de draad!
Hoe kan dit en zal hij nog ingezet worden?
De 225 stond wel niet tegen de draad.
Re: De langst levende klassiekjes
Wat mankeerde er dan aan? De verlichting?
Ik heb in september nog in de donker gezeten in dat stel, maar achteraf was dit te repareren.
God leeft dus niet. Had beter toch echt een kaars aangestoken
Ik heb in september nog in de donker gezeten in dat stel, maar achteraf was dit te repareren.
God leeft dus niet. Had beter toch echt een kaars aangestoken

Re: De langst levende klassiekjes
Gisteren op de baan geweest met klassiekjes 226 en 228, echter bij het verzekeren van de 2284 werd de trein afgeschaft in Denderleeuw (en ook de vervolgrit 2065) omdat de bestuurder geen leven meer kreeg in de 228 (iets van een defecte compressor)
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: De langst levende klassiekjes
Vandaag meegereden tussen Lichtervelde en Brugge met 187 (er hing vooraan nog een gemoderniseerde versie).
Nog eens de binnekant (om het contrast te tonen met de Desiro)
Nog eens de binnekant (om het contrast te tonen met de Desiro)

Re: De langst levende klassiekjes
Iets wat ik mij al een tijdje afvraag: De compressor, is dat hetzelfde als de droger van de luchtdrukleiding?jens123 schreef:Gisteren op de baan geweest met klassiekjes 226 en 228, echter bij het verzekeren van de 2284 werd de trein afgeschaft in Denderleeuw (en ook de vervolgrit 2065) omdat de bestuurder geen leven meer kreeg in de 228 (iets van een defecte compressor)
Re: De langst levende klassiekjes
De compressor maakt samengeperste lucht (ca. 9 bar op een trein). De luchtdroger zit er onmiddellijk achter, en ontrekt zo veel mogelijk vocht uit de pas samengeperste lucht, om te vermijden dat er water in de luchtleidingen komt. Het oplossend vermogen van water in lucht neemt namelijk af met het samenpersen (en terug afkoelen, want de lucht wordt ook warm in de compressor zelf).Retard schreef:Iets wat ik mij al een tijdje afvraag: De compressor, is dat hetzelfde als de droger van de luchtdrukleiding?jens123 schreef:Gisteren op de baan geweest met klassiekjes 226 en 228, echter bij het verzekeren van de 2284 werd de trein afgeschaft in Denderleeuw (en ook de vervolgrit 2065) omdat de bestuurder geen leven meer kreeg in de 228 (iets van een defecte compressor)
Het zijn dus twee verschillende toestellen, die echter altijd in elkaars buurt zitten.