Welk station wil je laten afbreken?
Welk station wil je laten afbreken?
OK, iets controversiëler dan het mooiste station, maar eigenlijk ook wel interessant. Ook dit is geen origineel onderwerp, maar aangezien het met het oude forum is verdwenen, herdoen we het maar eens...
Wat mij betreft mogen Gent-Dampoort en Mechelen plat. Het beste is er echt wel af, het zijn evenmin architectonische hoogstandjes, en de indeling is van de ondoordachtste die ik al heb gezien, zo'n afstand tussen de lokettenzaal en de toegang tot de perrons.
Brussel-Schumann zou ook eens mogen worden aangepakt, grauw, donker, vuil, bij regenweer grote plassen...
Wat mij betreft mogen Gent-Dampoort en Mechelen plat. Het beste is er echt wel af, het zijn evenmin architectonische hoogstandjes, en de indeling is van de ondoordachtste die ik al heb gezien, zo'n afstand tussen de lokettenzaal en de toegang tot de perrons.
Brussel-Schumann zou ook eens mogen worden aangepakt, grauw, donker, vuil, bij regenweer grote plassen...
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Het laatste.trainfreak schreef:Bedoel je met dit topic welk station er echt weg moet? (Dus afschaffen)
Of de gebouwencomplexen die weg moeten of gerenoveerd worden?
Mechelen moet natuurlijk een station houden, en Gent-Dampoort afschaffen zou zowat het domste zijn wat je kan doen (Dampoort is nog altijd het station dichtst bij het centrum). Maar de gebouwen zijn architectonisch niet bijzonder (mooi, uniek), niet in de beste staat, en de indeling is een ramp. Er zijn dus kosten aan, en ik vermoed dat het wel eens amper duurder zou kunnen zijn een gloednieuw station te bouwen er vlak naast, ipv het huidige station te renoveren, er een nieuwe perrontunnel te bouwen edm.
Euhm, ik dacht dat Ieper meer reizigers telde dan Poperinge? En Menen, Komen, het zijn toch niet zulke kleine plaatsen, dat ze geen IC verdienen... Maar akkoord, als het financieel haalbaar was, zou ik ook een L-trein hebben die de tussenliggende stations bediende...
Voor Deinze heb je gelijk, dat is een donker gat, en de overkapping begint hier en daar te lekken. En het busstation is veel te donker. Niettemin, een grondige renovatie zou ook al volstaan.
Voor Deinze heb je gelijk, dat is een donker gat, en de overkapping begint hier en daar te lekken. En het busstation is veel te donker. Niettemin, een grondige renovatie zou ook al volstaan.
het eigenlijke stationsgebouw is een pareltje en veel schoner als het huidige station van mechelen zelf, nekkerspoel staat er nog origineel ma vele weten ni da da het station is denk ik, ze zien enkel de perrons en denken da da het isSIMPY.be schreef: Neen, serieus. Mechelen Nekkerspoel, belachelijk station.
.
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
er zit een vertaalbureau in het oude station, terwijl de reizigers in die krappe container moge zittenSteven schreef:het eigenlijke stationsgebouw is een pareltje en veel schoner als het huidige station van mechelen zelf, nekkerspoel staat er nog origineel ma vele weten ni da da het station is denk ik, ze zien enkel de perrons en denken da da het isSIMPY.be schreef: Neen, serieus. Mechelen Nekkerspoel, belachelijk station.
.

Mortsel-Oude-God , ik kom er regelmatig langs en het stationsgebouw boven is meer gesloten dan open
en hoeveel reizigers komen nu daar hun ticketje kopen
In de plaats kan men dan op dat plein de parking vergroten of een gedeelte van de tunnel slopen zodat het station een open stopplaats , maar wel één in een sleuf wordt ..


In de plaats kan men dan op dat plein de parking vergroten of een gedeelte van de tunnel slopen zodat het station een open stopplaats , maar wel één in een sleuf wordt ..
Hallo,
Bij mij komen onmiddellijk 2 stations in me op:
Brussel Centraal, en de perrons van FBMZ.
Brussel centraal vind ik echt vuil, maar dara zijn ze wel aan bezig...
En moest men nu in FBMZ de perrons eens verder opkuisern zoals men voor de THA sporen deed, zou al veel beter zijn.
Anderszijds: Leuven en Luik Guillemens krijgen elk een mooie grote/gigantische kopel, antwerpen centraal krijgt een grote bouwput, maar aan het grootste station, het belangrijkste (waar stoppen aalle THA/TGV/Euro/ICE treinen?) en vooral het station van onze hoofdstad krijgt niks... Popere indruk die we geven aan de toeristen die met een INT toekomen, of van Zaventem komen...
Groeten,
Joris De Mol
Bij mij komen onmiddellijk 2 stations in me op:
Brussel Centraal, en de perrons van FBMZ.
Brussel centraal vind ik echt vuil, maar dara zijn ze wel aan bezig...
En moest men nu in FBMZ de perrons eens verder opkuisern zoals men voor de THA sporen deed, zou al veel beter zijn.
Anderszijds: Leuven en Luik Guillemens krijgen elk een mooie grote/gigantische kopel, antwerpen centraal krijgt een grote bouwput, maar aan het grootste station, het belangrijkste (waar stoppen aalle THA/TGV/Euro/ICE treinen?) en vooral het station van onze hoofdstad krijgt niks... Popere indruk die we geven aan de toeristen die met een INT toekomen, of van Zaventem komen...
Groeten,
Joris De Mol