pietmol schreef: Doorrijden naar Brussel is economisch niet verantwoord, want dan zou je omwille van de bezetting tussen Antwerpen & Brussel al bijna met M6 moeten gaan rijden (bv IC-i);
bobby schreef:
Er zijn vandaag nog steeds meer treinen die in Antwerpen Centraal niveau -2 kopmaken dan dat er doorrijden. Dus waarom zou een trein die vanuit het noorden komt en kop maakt slechter zijn dan een die vanuit Mechelen komt en kop maakt?
Als de treinen kort genoeg zijn en de sporen/perrons lang genoeg, kunnen mss beiden tegelijkertijd aan hetzelfde perron komen...
Dan maak je het alleen nog erger, doorkoppelen is dan de enige goede oplossing.
bobby schreef:
vraagje:
is volgende combinatie mogelijk?
I11 stuurstand + 4xI11/I10 + loc19 ++ M6BDXgh + 4x M6 = loc18/19
dan zou men IC-i in Antwerpen Centraal kunnen kappen zodat enkel het I11/10 gedeelte zou kunnen doorrijden naar Breda
In theorie kan zoiets wel, maar het zal niet gebeuren.
Het enige wat relatief snel zou kunnen rijden op Antwerpen-(Breda)-Rotterdam is groen en komt van Bombardier...
Op dit moment is HLE 28 / BR 186 in combinatie met ICRm (mag I11 op de HSL-Zuid?) inderdaad het snelste geregeld. Mits Bombardier de ETCS op orde krijgt voor België...
AlexNL schreef:Op dit moment is HLE 28 / BR 186 in combinatie met ICRm (mag I11 op de HSL-Zuid?) inderdaad het snelste geregeld. Mits Bombardier de ETCS op orde krijgt voor België...
I11 of I10 laten goedkeuren voor de HSL zal wel het minste van de problemen zijn. Die rijtuigen zijn standaard I-rijtuigen en ze zijn in goede staat. Daar zie ik geen grote problemen mee ontstaan.
Volgens de theorie heb je gelijk, maar ik ken de Nederlandse regeltjesdrang een beetje. Het zou me niet verbazen als I11 niet over de HSL-Zuid zou mogen rijden omdat ze niet voldoende brandwerend zijn o.i.d.
Je hebt aan 1 locomotief voldoende, maar dan krijg je wel te maken met rangeerbewegingen in de eindstations. Ik denk niet dat een I11-stuurstandrijtuig overweg kan met een TRAXX?
AlexNL schreef:Je hebt aan 1 locomotief voldoende, maar dan krijg je wel te maken met rangeerbewegingen in de eindstations. Ik denk niet dat een I11-stuurstandrijtuig overweg kan met een TRAXX?
traxx (althans HLE 28) gebruikt het Duitse ZDS/ZWS/ZMS voor tractieschakeling en trek-duw
I11 het modernere MUX (TCN-bus)
allebei ontwikkeld door AD-Tranz (= Bombardier Duitsland)
Shrek schreef: Het enige wat relatief snel zou kunnen rijden op Antwerpen-(Breda)-Rotterdam is groen en komt van Bombardier...
dit kan dan wel snel gerealiseerd worden, het is ook een zeer dure oplossing: 2 geleasde locs per trein (400.000Euro per loc per jaar)...
Duurder dan de Fyra zal het wel niet worden
Maar eens dat zoiets rijdt is er wel weer enkele jaren ruimte om een degelijke oplossing te voorzien met nieuw, specifiek voor de taak gebouwd materiaal.
Voor zo'n tijdelijke oplossing is leasen trouwens wel de beste oplossing, geen hoge initiële kosten en je zit achteraf niet met onbruikbaar materieel.
AlexNL schreef:Voor de korte tot middellange termijn kun je je hoop het beste vestigen op de Lage Landen Lijn, het initiatief van de gemeente Den Haag om terug een intercity te hebben tussen Den Haag en Brussel.
Doe maar niet, de kans dat die gaat rijden is echt heel erg klein.
Ik geloof er ook niet in dat de NMBS een project gaat stopzetten voordat ze inzage hebben gehad in het technische onderzoeksrapport, dat gaat ze namelijk behoorlijk wat juridische problemen opleveren als blijkt dat de trein technisch toch wel functioneert (en daar begint het toch behoorlijk op te lijken).
Shrek schreef: Het enige wat relatief snel zou kunnen rijden op Antwerpen-(Breda)-Rotterdam is groen en komt van Bombardier...
dit kan dan wel snel gerealiseerd worden, het is ook een zeer dure oplossing: 2 geleasde locs per trein (400.000Euro per loc per jaar)...
Duurder dan de Fyra zal het wel niet worden
Maar eens dat zoiets rijdt is er wel weer enkele jaren ruimte om een degelijke oplossing te voorzien met nieuw, specifiek voor de taak gebouwd materiaal.
Voor zo'n tijdelijke oplossing is leasen trouwens wel de beste oplossing, geen hoge initiële kosten en je zit achteraf niet met onbruikbaar materieel.
je zit achteraf met niets, zelfs geen opbrengst van verkoop als schroot...
Steven schreef:Maar als hij nog zal rijden zal het waarschijnlijk niet in België zijn.
Onzin. Want als NS Hispeed besluit toch met de Fyra te blijven rijden kunnen ze dat ook zonder de NMBS. Deze beslissing waarover nu roddels de ronde gaan is alleen dat ze (de NMBS) besluiten de treinstellen niet af te nemen, dat is heel wat anders dan dat de trein nooit meer op Belgische sporen gaat komen.
Maar als NMBS haar stellen niet meer wil en dus evenmin nog met NS gaat samenwerken voor die verbinding met dat materieel zal NS er alleen voor staan om dit te doen, totaal tegengesteld aan het origineel plan. Lijkt me niet echt de beste keuze na heel dat debacle dat we al hadden tot nu toe.
Bijkomend al gedacht of er veel Belgen gebruik willen maken van een trein die ze hier niet willen hebben? op gebied van negatieve reclame (weer maar eens) kan dat tellen.