idd diverse redenen, maar op de verschillende fora zijn ook diverse oplossingen geopperdbobby schreef:
de HLE11 wordt als onbetrouwbaar beschouwd.
terecht of niet terecht? (ik weet het niet)
wel zijn er op diverse fora tal van redenen te vinden waarom de HLE11 onbetrouwbaar/ongewenst zou zijn.
-probleem met koeling van de machinekamer (ventilator die door TB uitgeschakeld wordt)
-probleem dat sommige TB de machine te weinig ontzien
-probleem met onderhoud
-NS TB willen in de zomer airco in de stuurcabine.
sommige heel eenvoudig en goedkoop te implementeren, andere net iets complexer duurder.
oplossingen:bobby schreef:
-probleem met koeling van de machinekamer (ventilator die door TB uitgeschakeld wordt)
-goedkoop en makkelijk te implementeren:
zorg dat de bestuurder de ventilator niet meer kan uitzetten (gewoon knopje elemineren)
-goedkoop en makkelijk te implementeren:bobby schreef:
-probleem dat sommige TB de machine te weinig ontzien
zorg dat op de vermogensbal stand 7 niets meer doet
m.i. het grootste probleem:bobby schreef:
-probleem met onderhoud
T11 heeft veel meer km op de teller dan T21 of T27.
Misschien moet het onderhoudsschema van T11 (en dus op termijn ook T21 & T27)
aangepast worden?