stefanic schreef:
Alstublieft STOP met fantaseren over de M6! Los van alle technische en fysische problemen hebben we nu al te weinig M6 om de binnenlandse reizigers te vervoeren. Men is nu al zinnens om op de IC-A M6 te gaan gebruiken (die we dan elders van treinverbindingen moeten gaan afsnoepen!). I11 zullen er dan wel -beperkt!!!- vrijkomen.
Dus geen denken aan dat we x rijtuigstammen M6 dan ook nog eens ver de grens over gaan sturen. Waarom moet trouwens NMBS met zijn materiaal overal over de grenzen rijden, en maar zorgen dat het compatibel is met de buitenlandse systemen? Laat de NS dan wat van haar rijtuigen ombouwen hé! Naar vrijeruimteprofiel moet dat al zeker lukken. En ze hebben het jaren gedaan (totdat ze deze rijtuigen nodig hadden voor ... het binnenlandse verkeer...)
vandaag zijn er idd te weinig rijtuigen M6
ik heb jarenlang met de Benelux mee gereden tussen Antwerpen Berchem en Brussel Noord. en op een bepaald moment besliste de NMBS om niet meer in Berchem, noch in Brussel Noord te stoppen.
Als reiziger was ik daarmee serieus "gesjost".
Als je een klachtenbrief instuurde gaf men als standaard antwoord dat het niet meer mogelijk was om in Berchem en BrN te stoppen omdat er onvoldoende capaciteit was op die trein; voorts was er onvoldoende capaciteit op de lijn om rond hetzelfde tijdstip een andere trein te laten rijden.
De vraag om dubbeldeksmaterieel te gebruiken is dus wel degelijk relevant.
of dat dit M6 moet zijn dat is een ander paar mouwen..
alleen hoe gaat NMBS dit probleem dat ondertussen al vele jaren bestaat OP KORTE TERMIJN oplossen?
bestaan er vandaag ergens dubbeldekrijtuigen die geschikt zijn voor Belgie en Nederland? (en die dan ook nog gehuurd kunnen worden?)