Persoonlijk vindt ik ook dat op lange afstandtreinen kaartjes inderdaad best inclusief een zitplaatsreservatie verkocht worden. Maar het moet inderdaad makkelijk zijn om, bij een flexible tarief, de reservatie te veranderen. Men moet dus eens bij de SNCF gaan kijken, hoe die dat met hun "echange minute" doen, en Trenitalia doet het ook goed; daar je net een standaardbiljet gewoon een eerdere trein nemen als je je wel even bij de conducteur meldt.dentheo schreef: Daarvoor is de periode duidelijk te kort geweest.
Ik heb in de Fyra (ik heb hem inderdaad kunnen gebruiken![]()
) vooral klachten gehoord over de moeilijkheid om de supplementen en veranderde reservaties te kopen bv. niet in de automaten en dus met lokettoeslag in Nederland etc. Niet over het prijsniveau zelf.
Thalys biljetten zijn overigens ook flexibeler dan velen denken. Je kan gratis voor niks een klantenkaart krijgen bij Thalys ("The Card"), en dan mag je zonder formaliteiten (maar ook zonder zitplaatsgarantie) met een semi-flex biljet ook een trein eerder of later nemen.