Retard schreef:"Infrabel is een voorhistorisch orgaan"
Volgens jozef Dauwe, gedeputeerde van de provincie Oost-Vlaanderen, vind Infrabel een préhistorisch orgaan: "Het is onbegrijpelijk dat zulke gevaarlijke transporten zo onvoorzichtig worden behandeld en slechts met één chauffeur worden uitgevoerd".
Eid deze week geeft Infrabel trouwens een stand van zaken over de werken op de L50/53 en de indienststelling van de lijn tussen Gand-Saint-Pierre en Alost/Termonde.
Hij heeft natuurlijk een punt als hij de seininrichting voorhistorisch noemt, maar heel infrabel voorhistorisch gaat wel een beetje erover
Ik vraag mij af dat het meeste goederenverkeer na de herstelling in Wetteren/Schellebelle dan terugkeert naar spoorlijn 50 (Gent - Schellebelle) en 53, of wordt een deel ervan toch behouden op spoorlijn 50 (Denderleeuw - Brussel) en 50A (Gent - Denderleeuw).
Die zullen allemaal terug via L53 rijden, de capaciteit van L50 en L50A zijn niet echt geschikt om daar vele goederentreinen over te sturen.
Het is ook zo'n 20 tot 30 minuten langer rijden dan via L53 (goederentreinen mogen maar 80 km/u op L50A).
Ik vind dat het verkeer nog vrij vlot op de op de 50A. Ik woon op 200m van de lijn en zie ze passeren vanuit mijn venster. Het valt me wel op dat er ook veel cargo's zijn tijdens de spits. Merk wel op dat de cargo's passeren met periodes, zo heb je soms een uur of 2 dat er geen passeert.
Stijn91 schreef:Ze zouden beter gewoon nog een week wachten, die mensen zijn het dan toch al gewoon met de zomerregeling (die zoals elk jaar niet op veel trekt).
De goederenvervoerders denken daar alvast helemaal anders over
Die datum is ook nog niet officieel he, het kan altijd nog verschuiven in de twee richtingen.
En zolang het niet zeker is zullen er geen tickets verkocht worden.
Shrek schreef:
Die datum is ook nog niet officieel he, het kan altijd nog verschuiven in de twee richtingen.
En zolang het niet zeker is zullen er geen tickets verkocht worden.
Maar van 1 juli tot 20 juli is toch wel een lang uitstel...
Op http://www.deredactie.be las ik dat er vanaf 1Juli terug treinen gaan rijden tussen Wetteren en Schellebelle.In het begin zouden de treinen er maar 40 kilometer per uur mogen omdat de infrastructuur nog moet ingereden worden.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!! De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!! LEVE DE DESIRO!!
Ontsporing Wetteren: opnieuw treinverkeer vanaf 29 juni
In de nacht van zaterdag 4 mei omstreeks 02u00 is een goederentrein ontspoord op lijn 50 tussen het station van Wetteren en van Schellebelle.
Vanaf zaterdag 29 juni zullen de treinen opnieuw rijden tussen Schellebelle en Wetteren.
Opgelet: Er zullen in de nacht tussen 8 en 12 juli werken worden uitgevoerd. Hierdoor zullen de twee laatste treinen (van 8 tot 11 juli) door bussen worden vervangen:
de P-trein 8956 (Gent-Sint-Pieters 23u26 - Geraardsbergen 00u34)
de IR-trein 3544 (Brussel-Nationaal-Luchthaven 23u09 - Gent-Sint-Pieters 00u40)
Sinds maandag 27 mei is het treinverkeer gedeeltelijk hersteld tussen Gent-Sint-Pieters en Dendermonde en tussen Gent-Sint-Pieters en Aalst. De stations Wetteren en Schellebelle zijn opnieuw per trein bereikbaar.
Een busdienst blijft rijden tussen Schellebelle en Wetteren.
Opgelet: Enkel de zeer vroege en zeer late treinen worden voorlopig nog vervangen door bussen tussen Gent-Sint-Pieters en Dendermonde en tussen Gent-Sint-Pieters en Aalst.
Reis je vanuit Gent-Sint-Pieters naar Mechelen (of vice-versa), dan reis je best via Brussel-Noord of Sint-Niklaas van waar je jouw reis kunt verder zetten.
Deze huidige alternatieve treindienst blijft van toepassing tot en met 28 juni.