Fyra
Re: Fyra.
Waarom kunnen de groene Traxx'en dan niet op HSL 4 komen, is dit nog vanwege een niet goed werkende ETCS? De rode kunnen wel op HSL 4, maar begrijpen geen TBL1+ waar de groene dit weer wel begrijpen?
Re: Fyra.
De groene Traxx'en hebben softwareversie 6 en een toelating voor het klassieke net in B en NL. Er is wel geëxperimenteerd met groene Traxx'en op lijn 4, maar Bombardier en ETCS dat ging niet goed samen (toen toch niet).
De rode hebben softwareversie 7 en een toelating voor het klassieke net in B en NL plus de HSL in Nederland.
Wat we nodig hebben is rood-groene Traxx'en met softwareversie 8 die alles mogen
De rode hebben softwareversie 7 en een toelating voor het klassieke net in B en NL plus de HSL in Nederland.
Wat we nodig hebben is rood-groene Traxx'en met softwareversie 8 die alles mogen

Re: Fyra.
Om 20u Terzake met een reportage gemaakt bij AB.
Inmiddels....
Inmiddels....
www.knack.be schreef:AnsaldoBreda eist via rechtbank dat NS en NMBS alsnog 19 Fyratreinen afnemen
Het juridisch steekspel rond de bankgaranties voor de intussen opgedoekte Fyra-treinen lijkt ingezet. De NMBS spant in Nederland een kort geding aan tegen de ING-bank. AnsaldoBreda eist op zijn beurt dat de Nederlandse Spoorwegen en de NMBS alsnog in totaal 19 Fyratreinen afnemen.
Omdat AnsaldoBreda, de producent van de Fyra, naar de Italiaanse rechter is gestapt, is de terugbetaling van de 37 miljoen euro die de NMBS reeds betaalde aan de Italianen, voorlopig stilgelegd. De NMBS bestelde drie treinstellen, maar die werden nooit geleverd. Omdat de Nederlandse ING Bank een deel van de garanties voor die 37 miljoen euro heeft afgegeven, spant de NMBS maandag hierover bij de rechtbank in Utrecht een kort geding aan tegen ING.
In totaal staan meer dan 7 banken garant voor de 37 miljoen euro. ING neemt met 23 procent het grootste deel voor zijn rekening. Mocht een rechter uiteindelijk bepalen dat NMBS recht heeft op het geld, dan zullen de banken uitbetalen. De banken moeten dat geld dan vervolgens zien terug te halen bij AnsaldoBreda.
Italië
Voor 4 juli is een hoorzitting in Milaan gepland, waar de rechter zich weer over de zaak buigt. ING zal aan de rechter in Utrecht vragen om geen oordeel te vellen totdat de Italiaanse rechter zich heeft uitgesproken.
Doet de Nederlandse rechter dat niet, dan hopen de banken dat ze het geld bijvoorbeeld op een geblokkeerde rekening mogen storten, in afwachting van het oordeel in Italië. Het zou dan bijvoorbeeld gaan om een rekening onder supervisie van een notaris of accountant.
AnsaldoBreda klaagt NS en NMBS aan
AnsaldoBreda sleept op zijn beurt de Nederlandse Spoorwegen (NS) en de NMBS voor de rechter in Utrecht. Het bedrijf eist dat beide spoorwegmaatschappijen alsnog in totaal 19 Fyratreinen afnemen. Dat hebben advocaten Hans de Savornin Lohman en Stein van Thiel van AnsaldoBreda bevestigd. Het kort geding komt er op vrijdag 28 juni om 10 uur.
Volgens De Savornin Lohman zijn voor de levering afspraken gemaakt, maar komen de NS (16 treinen) en de NMBS (3 treinen) die contractuele verplichtingen niet na.
Technische mankementen
Na een reeks van incidenten besloot eind mei eerst de NMBS en kort daarop de NS te stoppen met de hogesnelheidstrein Fyra. Beide spoorwegmaatschappijen claimen dat de V250 kampt met allerlei technische mankementen. Bovendien vinden de spoorbedrijven dat AnsaldoBreda geen zicht heeft geboden op oplossingen.
De NMBS wenst niet te reageren. ‘Ik kan geen commentaar geven op lopende juridische procedures’, dixit woordvoerder Bart Crols. (ANP/Belga/KVDA)
Re: Fyra.
Die ook niet hoor, maar daarbij wordt de antenne gewoon uitgeschakeld dus stoort het niet. Groene traxxen hebben enkel kroko en ATB, geen TBL1+ of ETCS.AlexNL schreef:Maar SW6 kan er wel mee omgaan? Opvallend
(Groen en rood zijn ook maar voor het gemak gebruikte termen, je kan de softwareversies natuurlijk veranderen en dan draait het plaatje gewoon om)
Elk uur snelle trein Antwerpen-Nederland
Telegraaf: ma 17 jun 2013, 09:34
Elk uur snelle trein Antwerpen-Nederland
Antwerpen -
Goed nieuws voor reizigers tussen België en Nederland. Vanaf 1 juli zullen er dagelijks zes extra hogesnelheidstreinen gaan rijden tussen Antwerpen en Roosendaal. Daarmee vertrekt er elk uur een trein vanuit Nederland naar België.
Voor treinreizigers zal dat een hele opluchting zijn, na het debacle met de Fyra."Dit is een goede, maar tijdelijk noodoplossing", aldus mobiliteitsspecialist en kamerlid Jef Van den Bergh (CD&V) tegenover de Vlaamse krant de Gazet van Antwerpen. "Dit kan de reguliere verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen wat ontlasten."
GVA:
Vanaf 1 juli komen er zes extra IC-treinen bij die tussen Antwerpen en Roosendaal zullen pendelen. Dat is goed nieuws voor de reiziger want die kan over twee weken weer elk uur een snelle trein vanuit ons land naar Nederland nemen.
Met de oude Beneluxtrein was dat al langer mogelijk, maar de start van de Fyra heeft zowat de hele dienstegeling overhoop gehaald.
Tijdens de bijeenkomst van het Beneluxparlement, afgelopen weekend, heeft directeur Michel Jadot van NMBS Europe laten weten dat er zes IC-treinen op de sporen komen, tussen de al bestaande verbinding Brussel-Den Haag (8 keer per dag). "Dit is een goede, maar tijdelijk noodoplossing", zegt mobiliteitsspecialist en kamerlid Jef Van den Bergh (CD&V). "Dit kan de reguliere L-trein tussen Roosendaal en Antwerpen wat ontlasten."
Voor het station Noorderkempen is er nog geen onmiddellijk oplossing richting Nederland. "Toch is een verbinding, minstens tot in Breda, een dringende vraag", zegt Van den Bergh. "Die had eigenlijk al sinds maart van dit jaar gestalte moeten krijgen. Een perspectief op korte termijn is er dus niet. Ik zal hier zeker minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille over ondervragen."
Re: Fyra.
Vanaf 1 juli zullen er dagelijks zes extra hogesnelheidstreinen gaan rijden tussen Antwerpen en Roosendaal.

Ze bedoelen natuurlijk, er gaan weer een paar extra rechtstreekse treinen rijden. Over de HSL rijdt voorlopig nog helemaal niks.
Voor Antwerpen - Breda zie ik eigenlijk maar één oplossing die op korte termijn te realiseren is: I11-rijtuigen met een Traxx. Helaas moet dan wel die Traxx worden voorzien van software die overweg kan met zowel TBL1+ als ATB

Re: Fyra.
De traxxen die nu DenHaag-Brussel rijden hebben volgens mij ook geen TBL1+, dus dat kan.AlexNL schreef:
Voor Antwerpen - Breda zie ik eigenlijk maar één oplossing die op korte termijn te realiseren is: I11-rijtuigen met een Traxx. Helaas moet dan wel die Traxx worden voorzien van software die overweg kan met zowel TBL1+ als ATB
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide