Schaffen ze die volledig af of enkel tussen Melle en Denderleeuw, je bent tussen Gent en Geraardsbergen makkelijk meer dan 2u onderweg met de bus.Treinen9880 schreef: Opgelet: Er zullen in de nacht tussen 8 en 12 juli werken worden uitgevoerd. Hierdoor zullen de twee laatste treinen (van 8 tot 11 juli) door bussen worden vervangen:
de P-trein 8956 (Gent-Sint-Pieters 23u26 - Geraardsbergen 00u34)
de IR-trein 3544 (Brussel-Nationaal-Luchthaven 23u09 - Gent-Sint-Pieters 00u40)
Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebelle
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Tiens, sommige media maken er ook melding van dat de getroffen abonnees twee Leisure Passes zullen krijgen, maar op de NMBS-website is daar niets van te vinden. Wie weet meer? Welke abonnees zouden precies in aanmerking komen?
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Ik vermoed enkel mensen met een abonnement tussen Melle en Aalst en zelf dat is niet zeker, ik heb voor de problemen van het seinhuis in Geraardsbergen ook niks gekregen.Steve schreef:Tiens, sommige media maken er ook melding van dat de getroffen abonnees twee Leisure Passes zullen krijgen, maar op de NMBS-website is daar niets van te vinden. Wie weet meer? Welke abonnees zouden precies in aanmerking komen?
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Ik heb zelf een abonnement tot in Wetteren en vandaag een brief in de bus gekregen met de boodschap dat ik in het station om twee Leisure passen mag gaan.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Ik zag vandaag P8012 in Denderleeuw met een 18, door welk depot zal deze gereden worden? Deze reed tot vandaag maar tot Aalst.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
De eerste trein voor weer tussen Wetteren en Schellebelle te rijden in iets minder dan twee maanden stond al aangeschreven in Gent-Sint-Pieters:

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
En de infrastructuurbeheerder heeft alles samengevat in een filmpje 
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... uten.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... uten.dhtml
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
OM 5u27 vertrek er een IR naar de luchthaven die ook langs Wetteren gaat.Retard schreef:De eerste trein voor weer tussen Wetteren en Schellebelle te rijden in iets minder dan twee maanden stond al aangeschreven in Gent-Sint-Pieters:![]()
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Eerste passagierstrein rijdt succesvol tussen Wetteren en Schellebelle
Tussen Wetteren en Schellebelle reed zaterdagochtend de eerste passagierstrein over het vernieuwde traject na de treinramp van 4 mei. Dat bevestigt infrastructuurbeheerder Infrabel.
De passagierstrein richting Brussel-Nationaal-Luchthaven vertrok om 5.24 uur in het station van Gent-Sint-Pieters, stopte om 5.43 in Wetteren en om 5.47 in Schellebelle. "Alles verliep zoals het hoort, er is geen enkele storing te melden, de treinen rijden op uur", zegt woordvoerder Thomas Baeken van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. Op het vernieuwde traject, over een afstand van 350 meter, moeten de treinen voorlopig 40 kilometer per uur rijden. Dat zorgt voor één tot twee minuten extra reistijd.
Sinds de treinramp, die plaatsvond in de nacht van 3 op 4 mei, reden geen treinen meer tussen Wetteren en Schellebelle. Nadat de site door het gerecht werd vrijgegeven, de wagons verknipt, de kapotte infrastructuur verwijderd en de vervuilde bodem afgegraven, legde Infrabel het 350 meter lange spoortraject in vier weken opnieuw aan. "Woensdag was de infrastructuur klaar en werd spanning op de bovenleiding geplaatst", aldus Thomas Baeken. "Donderdag en vrijdag werd de infrastructuur grondig getest: er vonden testritten plaats en de seininrichting werd elektronisch getest."
In de nachten tussen 8 en 12 juli wordt de infrastructuur met een speciale machine gecontroleerd, een veiligheidsmaatregelen die vastgelegd is in de onderhoudsregels. "Met de 'onderstoppermachine' wordt onder meer de sporen opgetild en de ballast (kiezels) door elkaar geschud worden. Die ballast vangt schokken op en is belangrijk voor de stabiliteit en de afvoer van regenwater."
Verder wordt in de eerste twee weken van juli de werfzone afgebroken. Na het bouwverlof zal het terrein van de werfzone in oorspronkelijke staat hersteld worden.
Tussen Wetteren en Schellebelle reed zaterdagochtend de eerste passagierstrein over het vernieuwde traject na de treinramp van 4 mei. Dat bevestigt infrastructuurbeheerder Infrabel.
De passagierstrein richting Brussel-Nationaal-Luchthaven vertrok om 5.24 uur in het station van Gent-Sint-Pieters, stopte om 5.43 in Wetteren en om 5.47 in Schellebelle. "Alles verliep zoals het hoort, er is geen enkele storing te melden, de treinen rijden op uur", zegt woordvoerder Thomas Baeken van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. Op het vernieuwde traject, over een afstand van 350 meter, moeten de treinen voorlopig 40 kilometer per uur rijden. Dat zorgt voor één tot twee minuten extra reistijd.
Sinds de treinramp, die plaatsvond in de nacht van 3 op 4 mei, reden geen treinen meer tussen Wetteren en Schellebelle. Nadat de site door het gerecht werd vrijgegeven, de wagons verknipt, de kapotte infrastructuur verwijderd en de vervuilde bodem afgegraven, legde Infrabel het 350 meter lange spoortraject in vier weken opnieuw aan. "Woensdag was de infrastructuur klaar en werd spanning op de bovenleiding geplaatst", aldus Thomas Baeken. "Donderdag en vrijdag werd de infrastructuur grondig getest: er vonden testritten plaats en de seininrichting werd elektronisch getest."
In de nachten tussen 8 en 12 juli wordt de infrastructuur met een speciale machine gecontroleerd, een veiligheidsmaatregelen die vastgelegd is in de onderhoudsregels. "Met de 'onderstoppermachine' wordt onder meer de sporen opgetild en de ballast (kiezels) door elkaar geschud worden. Die ballast vangt schokken op en is belangrijk voor de stabiliteit en de afvoer van regenwater."
Verder wordt in de eerste twee weken van juli de werfzone afgebroken. Na het bouwverlof zal het terrein van de werfzone in oorspronkelijke staat hersteld worden.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Naast dat het een aardig filmpje is, kun je goed zien dat er alleen overdag gewerkt werd. Het ewas blijkbaar niet belangrijk voor Infrabel om dit zo snel mogelijk gerepareerd te krijgen en daarom continu (of zelf maar met 2 ploegen) door te werken.Retard schreef:En de infrastructuurbeheerder heeft alles samengevat in een filmpje
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... uten.dhtml
Groetjes,
Rian
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Voor zoiets is er simpelweg niet genoeg personeel.rvdborgt schreef:Naast dat het een aardig filmpje is, kun je goed zien dat er alleen overdag gewerkt werd. Het ewas blijkbaar niet belangrijk voor Infrabel om dit zo snel mogelijk gerepareerd te krijgen en daarom continu (of zelf maar met 2 ploegen) door te werken.Retard schreef:En de infrastructuurbeheerder heeft alles samengevat in een filmpje
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... uten.dhtml
Het personeel van Infrabel doet enkel onderhoud en kleine herstellingen.
Zo'n groot werk wordt -normaal gezien- steeds door aannemers gedaan. Die aannemers plannen dan meerdere ploegen in.
Als Infrabel het zelf moet doen is het dus met dat beperkte personeel. Weekends en nachten zijn dan quasi uitgesloten.
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Waarom moest infrabel het zelf doen? Had het personeel van die aannemers schrik van het vergif?
Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Aannemers kunnen ook niet 1-2-3 volk vrijmaken hoor, die plannen alles ook maanden op voorhandRetard schreef:Waarom moest infrabel het zelf doen? Had het personeel van die aannemers schrik van het vergif?

Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
De herstellingswerken of toch zeker een deel ervan, zijn wel degelijk door aannemers gebeurd.
Die aannemers moet men dan bij de huidige in uitvoering zijnde werven gaan halen, waardoor de planning aldaar door elkaar geschud wordt. Dat men sommige dagen, waarschijnlijk in het weekend, niet heeft kunnen werken, kan ermee te maken hebben dat die aannemers reeds op andere werven actief waren. Buitendienststellingen moet men immers reeds lang op voorhand vast te leggen en het is onmogelijk om die op korte termijn opnieuw in te plannen.
Men dient er ook rekening mee te houden dat voor de herstellingswerken er allerhande materiaal besteld moet worden. Voor stalen profielen voor bijvoorbeeld bovenleidingspalen kan dat nog vrij snel. Meer cruciaal zijn de wissels, die heeft men niet op voorraad en deze moeten bij Infrabel altijd van Bascoup komen. Normaal dien je daar meer dan een jaar op voorhand al te bestellen, wil je ze op tijd krijgen.
Die aannemers moet men dan bij de huidige in uitvoering zijnde werven gaan halen, waardoor de planning aldaar door elkaar geschud wordt. Dat men sommige dagen, waarschijnlijk in het weekend, niet heeft kunnen werken, kan ermee te maken hebben dat die aannemers reeds op andere werven actief waren. Buitendienststellingen moet men immers reeds lang op voorhand vast te leggen en het is onmogelijk om die op korte termijn opnieuw in te plannen.
Men dient er ook rekening mee te houden dat voor de herstellingswerken er allerhande materiaal besteld moet worden. Voor stalen profielen voor bijvoorbeeld bovenleidingspalen kan dat nog vrij snel. Meer cruciaal zijn de wissels, die heeft men niet op voorraad en deze moeten bij Infrabel altijd van Bascoup komen. Normaal dien je daar meer dan een jaar op voorhand al te bestellen, wil je ze op tijd krijgen.