Eurostar
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik was niet helemaal duidelijk... Sorry.
Ooit reden ICE T en TD tot in Zürich, maar nu toch al een hele poos niet meer. ICE-1 komt wel nog in Zwitserland. Een aantal stellen heeft hiervoor ETCS gekregen. Omdat die ETCS uitrusting door de Zwitsers betaalt is mag die buiten Zwitserland niet gebruikt worden...
Om even terug op het oorspronkelijke onderwerp te komen: Met de e320 stellen wil Eurostar ook naar Geneve rijden. Op de lijn van Bellegarde naar Geneve liggen op dit moment zowel Crocodillen, als Signum magneten, en deels ook ZUB en KVB. Op dit moment wordt daar (zoals overal elders) op EuroZub/Signum gemigreerd. Vanaf 2017 zal daar enkel nog EuroZUB/SIgnum ETCS1-LS actief zijn. De e320 stellen zullen dus ETCS 3.x.x moeten hebben.
Ooit reden ICE T en TD tot in Zürich, maar nu toch al een hele poos niet meer. ICE-1 komt wel nog in Zwitserland. Een aantal stellen heeft hiervoor ETCS gekregen. Omdat die ETCS uitrusting door de Zwitsers betaalt is mag die buiten Zwitserland niet gebruikt worden...
Om even terug op het oorspronkelijke onderwerp te komen: Met de e320 stellen wil Eurostar ook naar Geneve rijden. Op de lijn van Bellegarde naar Geneve liggen op dit moment zowel Crocodillen, als Signum magneten, en deels ook ZUB en KVB. Op dit moment wordt daar (zoals overal elders) op EuroZub/Signum gemigreerd. Vanaf 2017 zal daar enkel nog EuroZUB/SIgnum ETCS1-LS actief zijn. De e320 stellen zullen dus ETCS 3.x.x moeten hebben.
Nieuwe Eurostar
De nieuwe Eurostar zal vanaf volgende week woensdag, als alles goed gaat, te bewonderen zijn in Vorst. De proefritten starten kort daarna.
Velaro Brussel.... morgen
uit andere ouderwetse verzendlijst:
Tomorrow one of the Siemens Velaro E320 Eurostar sets is being delivered to Vorst Depot in Brussels by Crossrail
Timings (from Op De Rails/Maarten Schoubben):
Train 47518
Aachen West 16.40
Hasselt 18.13
Vilvoorde 19.30
Vorst carriage Sdgs 19.00
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Re: Velaro Brussel.... morgen
foto van de overbrening te Schulen (Hasselt-Aarschtot lijn 35)
http://www.flickr.com/photos/ijzerenrijn82/9137973960/
http://www.flickr.com/photos/ijzerenrijn82/9137973960/
Indrukwekkende plaatjes inderdaad. Wat voor wagen zit er tussen loc en het Eurostarstel? En vanachter nog een keer hetzelfde?
Waar ik wel benieuwd naar ben is de nummering van het treinstel. Ik zag ergens nummer 4002 voorbij komen. Betekent dit dat het eerste volledige Velaro e320 stel dan bestaat uit twee halve treinstellen met de nummers 4001 en 4002 die samen één volledig stel vormen net zoals de huidige Eurostar stellen?
Dat denk ik niet. De huidige Eurostar TGV-TMST-treinen zijn in staat om halverwege te splitsen, een half treinstel kan de tunnel uitrijden in de andere richting. Een TGV-TMST bestaat uit twee treinen die zijn gekoppeld, daarom hebben beide helften een eigen nummer.
De eis dat treinen gesplitst moeten kunnen worden is enkele jaren terug geschrapt, omdat het nog nooit nodig is geweest om dat te doen.
De eis dat treinen gesplitst moeten kunnen worden is enkele jaren terug geschrapt, omdat het nog nooit nodig is geweest om dat te doen.
Die wagens dienen om te koppelen met aan de ene kant met het stel en aan de andere kant met een loc via een conventionele koppeling.kika schreef:Indrukwekkende plaatjes inderdaad. Wat voor wagen zit er tussen loc en het Eurostarstel? En vanachter nog een keer hetzelfde?
Het zijn schuifwandwagens van Railadventure
Het open neusje is voor mij een redelijk agressieve bek, iets waar je niet zomaar je hand wil insteken

beste Steven zou ik 1 van jou foto's mogen gebruiken voor een een grote reportage over de overbrengin?Steven schreef:Nog een paar andere foto's met neusje toe en open.
m.v.g.
treinspotter.Dennis