thejay schreef:11 juli wil ik met de combinatie Summer Deal - standaardbiljet Aachen de grens over.
Je wilt tot in Aachen en niet verder?
In de vervoersvoorwaarden voor Aachen staat niets over een verbod op combineren, dus dat mag nog steeds blijkbaar.
En hoewel er in het geval van verschillen tussen de algemene voorwaarden en dat summer-deals voorwaardenpdfje, de algemene voorwaarden gelden, sta je volgens mij behoorlijk sterk in je schoenen: reisverlengingen zijn toegestaan, reizen naar grenspunten niet: m.a.w.: tot de laatste stopplaats voor de grens en dan heb je een ander biljet nodig. Trein moet daar niet stoppen.
Gevalletje van NMBS struikelt weer eens over de eigen regeltjes heen.
Overigens heb ik dit vorige maand ook gedaan maar dan met een Railpass... de conducteur heeft er niets van gezegd. Hij leek eerder content dat iemand netjes voor het ganse traject had betaald i.p.v. misschien het stukje van/naar de grens te 'vergeten'
Vriendelijke en attente treinbegleiders bieden geen garanties voor de toekomst

Mocht je nog je kaartje hebben, bijhouden, in het geval van discussies willen velen wel eens wat meer moeite doen of discussies opgeven als ze merken dat een collega hetzelfde wel toestaat.
Je hebt het over een railpass, dus je bent tussen 25-65? Er is nog de Go Pass 1 naar Aachen voor 7,70 en de 9,60 retour voor senioren. (Wat een spotprijzen). Weekendretour is voor iedereen verkrijgbaar à 50%.