Mooiste station

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Persoonlijk vind ik Antwerpen Centraal een enorm mooi station omdat het een combinatie is van modern en klassieke oudheid die erg geslaagd is.Wat ik ook een mooi station vind is Leuven.Alleen spijtig dat ze er een AFSCHUWELIJK trekgat naast gebouwd waar als het eens goed regent je kletsnat word al sta je onder een luifel.Hiermee bedoel ik het gebouw van De Lijn.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
KB

Bericht door KB »

Om niet Antwerpen-Centraal te moeten zeggen, vind ik dat Gent-St.-Pieters een mooi station is.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

het oud stationsgebouw van Oudenaarde en Antwerpen-Centraal
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Er zijn eigenlijk veel stations die ik mooi vind in België. :wink:

Maar de mooiste aller tijden vind ik wel het voormalige stationsgebouw van Brugge, dat tot 1939 op 't Zand gevestigd was. Het is echt een schande dat ze dat gebouw tegen de grond gesmeten hebben om er in de plaats een stenen woestijn aan te leggen!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Kortrijk over een eeuw was een mooi station (met poverkapping).
Voor WO1 was Ieper ook een mooi station. Helaas hebben de duitsers daar 2x lelijk huisgehouden...
Verder vind ik Poperinge ook een tof stationneke (is nog autenthiek)
Patrick

Bericht door Patrick »

SIMPY.be schreef:Kortrijk over een eeuw was een mooi station (met poverkapping).
Voor WO1 was Ieper ook een mooi station. Helaas hebben de duitsers daar 2x lelijk huisgehouden...
Verder vind ik Poperinge ook een tof stationneke (is nog autenthiek)
Ieper vroeger: Afbeelding Andere stationnekes: http://smg.photobucket.com/albums/v662/hoera/
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Schaarbeek. Het stationsgebouw. Niet de aftanse verloederde perrons!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

En natuurlijk (toen ik de site bekeek) vind ik Harelbeke een van de mooiste stations (samen met Ronse/Renaix). Alleen jammer dat je het tegenwoordig moeilijk kunt zien vanuit de trein (ja, het dak:))
TBbart

Bericht door TBbart »

Gent! zoals het nu is hé... de perons mogen wel opgeknapt worden... :P
Steven

Bericht door Steven »

TBbart schreef:Gent! zoals het nu is hé... de perons mogen wel opgeknapt worden... :P
die volgen nog, bedoeling is da op alle sporen minstens 80km/u kan gereden worden (sporen 10 en 12 blijven 120 in de toekomst)
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Heeft hier iemand fotos liggen van het oude station van Oostende-Stad?
Toen Oostende nog 2 stations had: Oostende-Kaai en Oostende-Stad (150m) verder
Het gebouw werd in 1956 gesloopt :(
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Misschien dat je het boek "Sporen door Noord-West-Vlaanderen" kent? :wink:
Daar staan er een heel aantal foto's in van het station Oostende-Stad. Het boek ligt in de stadsbibliotheek Biekorf hier in Brugge! :wink:
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Trainspotterke schreef:Misschien dat je het boek "Sporen door Noord-West-Vlaanderen" kent? :wink:
Daar staan er een heel aantal foto's in van het station Oostende-Stad. Het boek ligt in de stadsbibliotheek Biekorf hier in Brugge! :wink:
Dat kom ik dan binnen een week of 2 (na mijn 2e zit) zeker eens ophalen
Plaats reactie