Eurostar
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
De binnen inrichting hoe zit het daar mee
1ste klas terug in het midden tussen de 2 bar - buffet rijtuigen met aan de andere kant de 2de klasse
1ste klas terug in het midden tussen de 2 bar - buffet rijtuigen met aan de andere kant de 2de klasse
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
http://projects.christopher-jenner.com/ ... l/eurostar dit wordt het niet, maar ik vind het wel lekker om bij weg te dromen, lijken net zo strandkorven. Ietsie zachtere kleuren. Mooi met de ramen samenvallend.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Doet me een beetje aan de slaapstoelen in de RENFE "trenotel" denken. (Zijn overigens best comfortabel, en te verkiezen boven couchettes als je het mij vraagt).kika schreef:http://projects.christopher-jenner.com/ ... l/eurostar dit wordt het niet, maar ik vind het wel lekker om bij weg te dromen, lijken net zo strandkorven. Ietsie zachtere kleuren. Mooi met de ramen samenvallend.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Bron: Crossrail machinisten depot GenkOpnieuw een bericht aan de treinliefhebbers!
Morgen (1-07) zal Crossrail het nieuwe Eurostar treinstel opnieuw overbrengen! Ditmaal gaat de rit van Vorst naar Ath.
Hierbij de theoretische Drgl.
Vorst: 18u20
Halle: 18u45
Edingen: 19u00
Ath: 19u20
Veel plezier ermee!
Doe er uw voordeel mee

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik weet niet zeker of ik er wel comfortabel in zou kunnen zitten. Ik heb al last van sommige stoelen met zijdelingse hoofdsteunen die te laag geplaatst zijn...kika schreef:http://projects.christopher-jenner.com/ ... l/eurostar dit wordt het niet, maar ik vind het wel lekker om bij weg te dromen, lijken net zo strandkorven. Ietsie zachtere kleuren. Mooi met de ramen samenvallend.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Vanavond vond ik op Youtube een filmpje van een overbrenging van het Velaro e320 stel van Vorst naar Ath:
http://www.youtube.com/watch?v=mxKsTXGibwU
In HD zijn zelfs de baknummers goed te lezen en heb ik er even goed op gelet. De beide kopbakken hebben de nummers 93 70 3740 021-8 GB-EIL en 93 70 3740 011-9 GB-EIL. Daar uit valt af te leiden dat de nieuwe treinstellen op dezelfde manier worden genummerd als de TGV-TMST stellen. Het stel dat nu in België is voor proefritten bestaat dus uit de 4001 en 4002.
http://www.youtube.com/watch?v=mxKsTXGibwU
In HD zijn zelfs de baknummers goed te lezen en heb ik er even goed op gelet. De beide kopbakken hebben de nummers 93 70 3740 021-8 GB-EIL en 93 70 3740 011-9 GB-EIL. Daar uit valt af te leiden dat de nieuwe treinstellen op dezelfde manier worden genummerd als de TGV-TMST stellen. Het stel dat nu in België is voor proefritten bestaat dus uit de 4001 en 4002.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Een e320 draagt twee treinstelnummers... zouden het stiekem eigenlijk ook twee treinen zijn die (voor de software) altijd als gekoppeld functioneren?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ze bevatten bij toeval 16 rijtuigen, toevallig dubbel zoveel als de basissamenstelling van alle ICE 3 en zijn broeders??
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Het zijn inderdaad twee 8 bak Velaro stellen die gewoon maar aan een kant een stuurpost hebben, en semi permanent gekoppeld rijden. Waarschijnlijk technisch nauwelijks verschillend van de Velaros die voor DB gebouwd worden (kwestie van de homologatie niet te ingewikkeld te maken...)AlexNL schreef:Een e320 draagt twee treinstelnummers... zouden het stiekem eigenlijk ook twee treinen zijn die (voor de software) altijd als gekoppeld functioneren?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Inderdaad, procedures voor de ICE en Eurostar lopen gelijk.K V B schreef:Het zijn inderdaad twee 8 bak Velaro stellen die gewoon maar aan een kant een stuurpost hebben, en semi permanent gekoppeld rijden. Waarschijnlijk technisch nauwelijks verschillend van de Velaros die voor DB gebouwd worden (kwestie van de homologatie niet te ingewikkeld te maken...)AlexNL schreef:Een e320 draagt twee treinstelnummers... zouden het stiekem eigenlijk ook twee treinen zijn die (voor de software) altijd als gekoppeld functioneren?
Re: Velaro Brussel.... morgen
Ik heb me ook altijd vragen gesteld bij die regel, die vooral bedoeld was in geval van brand (m.a.w. wanneer je noodgedwongen en dringend de helft van de trein moet achterlaten). Als het brandt, zal je namelijk niet lang op bovenleiding moeten rekenen in zo'n tunnel, wat het wegrijden zowiezo onmogelijk maakt.AlexNL schreef:De eis dat treinen gesplitst moeten kunnen worden is enkele jaren terug geschrapt, omdat het nog nooit nodig is geweest om dat te doen.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Velaro Brussel.... morgen
Dit is reeds 1X gebeurt. Vastgelopen wielas op 1 deel.AlexNL schreef:Dat denk ik niet. De huidige Eurostar TGV-TMST-treinen zijn in staat om halverwege te splitsen, een half treinstel kan de tunnel uitrijden in de andere richting. Een TGV-TMST bestaat uit twee treinen die zijn gekoppeld, daarom hebben beide helften een eigen nummer.
De eis dat treinen gesplitst moeten kunnen worden is enkele jaren terug geschrapt, omdat het nog nooit nodig is geweest om dat te doen.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Velaro Brussel.... morgen
In geval van brand evacueren we ASAP via de CPD's,en zal er nooit gesplitst worden.nahoj schreef:Ik heb me ook altijd vragen gesteld bij die regel, die vooral bedoeld was in geval van brand (m.a.w. wanneer je noodgedwongen en dringend de helft van de trein moet achterlaten). Als het brandt, zal je namelijk niet lang op bovenleiding moeten rekenen in zo'n tunnel, wat het wegrijden zowiezo onmogelijk maakt.AlexNL schreef:De eis dat treinen gesplitst moeten kunnen worden is enkele jaren terug geschrapt, omdat het nog nooit nodig is geweest om dat te doen.
de nood om te kunnen splitsen was dus daarom niet verplicht.
Eurostar wil permanente verbinding met Zuid-Frankrijk
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... rijk.dhtml
iemand een idee van hoe deze trein Parijs gaat bedienen?
Eurostar wil permanente verbinding met Zuid-Frankrijk
Eurostar wil in 2015 een permanente verbinding met Zuid-Frankrijk lanceren. Een test gedurende acht weken in mei en juni overtuigde de operator van de Eurostar-treinen tussen Brussel, Parijs en Londen, via de Kanaaltunnel, dat dergelijke verbinding succesvol kan zijn.
"We zullen bekijken hoe we een meer volledige service kunnen aanbieden het hele jaar door", zegt directeur-generaal Nicolas Petrovic aan Belga. Tijdens de testfase waren de vraag naar tickets, de feedback van de klanten en de operationele resultaten overtuigend. "Hopelijk kunnen we in 2015 die meer volledige service aanbieden." Daarbij zou Eurostar naar Lyon en Avignon sporen, twee van de testbestemmingen.
Die extra treinen naar het zuiden zorgden er mee voor dat Eurostar 8 procent meer vrijetijdsreizigers aantrok in het eerste semester. Het totale aantal reizigers steeg in de eerste zes maanden, ten opzichte van dezelfde periode in 2012, met 2 procent tot 4,9 miljoen reizigers. De winst uit ticketverkoop steeg 7 procent tot 453 miljoen pond.
200 extra treinen
Op de zakenmarkt waren er 3 procent meer reizigers. De grootste stijging was er bij de internationale reizigers: 17 procent meer reserveringen van klanten buiten Europa. "We bouwen op het succes van de Olympische Spelen van Londen."
Eurostar verwacht ook een goede zomer en zet in die periode 200 extra treinen in. Die stijgende vraag komt vooral van klanten buiten Europa en vanuit Groot-Brittannië.
De topman van Eurostar zegt ten slotte geen schrik te hebben van de toekomstige competitie met Deutsche Bahn, dat half juni groen licht kreeg om in de toekomst passagierstreinen te laten rijden door de Kanaaltunnel. "We verwelkomen concurrentie. Dat betekent groei voor de hele treinmarkt", aldus Petrovic. "Meer mensen zullen de trein nemen in plaats van het vliegtuig." Via Thalys is Eurostar reeds met Duitsland verbonden, klinkt het.
iemand een idee van hoe deze trein Parijs gaat bedienen?