Havenbedrijf keurt oprichting havenspooroperator goed
Re: Havenbedrijf keurt oprichting havenspooroperator goed
Is het dan efficiënter of goedkoper dat pakweg Crossrail tot aan de bundels rijdt waar een lokale operator dan overneemt? Eerder dan wanneer CR zelf het hele traject met diesels aflegt?
die lijndiesels zijn veel te zwaar voor rangeerwerk te doen in de haven, zijn er totaal niet voor geschikt.
Ik heb ooit getallen gezien, maar pak mij er niet op.Jeroen schreef:Wat is de meerwaarde van dat systeem? Zijn die operatoren zoveel goedkoper?K V B schreef:In de Verenigde Staten is het zo georganiseerd. Daar heb je in havens en industrieterreinen plaatselijke operastoren (shortlines) die betaald worden door de grote bedrijven om de laatste km te doen. En wees maar gerust dat die het efficiënt doen...
In Europa bestaat het hier en daar ook al.
Een containertrein van de Duitse grens naar Antwerpen rijden kostte Crossrail 4500 euros, om hem op de kade te trekken vroeg NMBS ook 4500 euro, dus reed crossrail met diesel. Wil je dat de lange afstanden electrisch gereden worden moet er een "zinnige" oplossing zijn voor de laatste kilometers.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
En die is er tegenwoordigdentheo schreef:Wil je dat de lange afstanden electrisch gereden worden moet er een "zinnige" oplossing zijn voor de laatste kilometers.

Bombardier heeft voor de nieuwste generatie Traxx-locomotieven een "last mile diesel"-optie, waarbij een kleine dieselmotor kan bijspringen voor die stukken zonder draad. Ook voor de Vectron (Siemens) is inmiddels een "last mile"-optie beschikbaar, en ook loccenbouwe Vossloh probeert met de DM30 op deze markt in te spelen.
Inderdaad, maar als een trein in delen bij de klant gelost moet worden staat de lijnloc natuurlijk uren te "niksen".
Kan hij beter met een andere trein gaan rijden.
Er zal wel een evenwicht gevonden worden.
Rangeerders in de havens en laatste mijl bij klanten die een ganse trein in één keer kunnen "binnennemen".
Kan hij beter met een andere trein gaan rijden.
Er zal wel een evenwicht gevonden worden.
Rangeerders in de havens en laatste mijl bij klanten die een ganse trein in één keer kunnen "binnennemen".
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
opt noord staan nog steeds een hoop T77 te koop, misschien dat ze daar interesse in hebben he 

Misschien willen enkele mensen van "Logistics" wel voor hun eigen beginnen, even aan de baas vragen wat de huur dan moet kosten.....
Ik zou het wel knap vinden als "Logistics" zijn mensen een kans gaf.
Bij ons op het bedrijf deed men zoiets, men garandeerde hen de eerste jaren zelfs een bepaald "percentage" opdrachten.
Sommigen zijn zo zelfstandig geworden en zeer betrouwbare leveranciers gebleven.
Dat had men vijf jaar geleden al kunnen doen bv. één in elke haven...maar ik vrees dat de geesten er niet "rijp" voor waren.
Ik zou het wel knap vinden als "Logistics" zijn mensen een kans gaf.
Bij ons op het bedrijf deed men zoiets, men garandeerde hen de eerste jaren zelfs een bepaald "percentage" opdrachten.
Sommigen zijn zo zelfstandig geworden en zeer betrouwbare leveranciers gebleven.
Dat had men vijf jaar geleden al kunnen doen bv. één in elke haven...maar ik vrees dat de geesten er niet "rijp" voor waren.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Misschien kunnen ze een deel 77 overnemen of zelfs OSR in zijn geheel.
Tis te hopen, want voor andere zaken dan rangeerwerk zal je die niet meer verkocht krijgenRobin schreef:opt noord staan nog steeds een hoop T77 te koop, misschien dat ze daar interesse in hebben he

als loc voor de Fyra he, 3 vooraan en 3 achteraanShrek schreef:Tis te hopen, want voor andere zaken dan rangeerwerk zal je die niet meer verkocht krijgenRobin schreef:opt noord staan nog steeds een hoop T77 te koop, misschien dat ze daar interesse in hebben he