De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
De motor natuurlijk. Je moet duidelijk eens in de 213 gaan zitten.
Re: De langst levende klassiekjes
deze morgen (7u10) 221 +224 +228 vanuit Brussel Noord afslag richting Bockstael
Re: De langst levende klassiekjes
De 174, 176, 223 en 230 mogen zich voorbereiden op hun reis naar de eeuwige treinvelden.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Dus wéér vier afgeschreven... ze beginnen echt zeldzaam te worden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Hoi,
Gisteren zat ik op de L trein tussen Aarschot en Leuven in Klassiekske 157.Dit stel verzekerde deze L trein samen met gemoderniseerde Klassiekskes.
Lukas
Gisteren zat ik op de L trein tussen Aarschot en Leuven in Klassiekske 157.Dit stel verzekerde deze L trein samen met gemoderniseerde Klassiekskes.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: De langst levende klassiekjes
De man met de zeis kwam en nam met hem mede: 153, 175, 182, 213, 215, 247 en 253
Re: De langst levende klassiekjes
Merk ik niet veel van.nahoj schreef:De man met de zeis kwam en nam met hem mede: 153, 175, 182, 213, 215, 247 en 253
Re: De langst levende klassiekjes
Nog sjans. Stel dat je bv. buikpijn zou krijgen van 7 buiten dienst gestelde klassiekskes. Dan zou je je wel zorgen mogen beginnen maken voor de komende maanden!Stijn91 schreef:Merk ik niet veel van.nahoj schreef:De man met de zeis kwam en nam met hem mede: 153, 175, 182, 213, 215, 247 en 253
Re: De langst levende klassiekjes
Worden er geen "reliekwieën" door de NMBS aangeboden? Dan denk ik - bijvoorbeeld - aan de zetels uit de eerste klasse. Het zou leuk zijn om er zo één op de kop te kunnen tikken. Kan nahoj dat niet regelen? 

- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: De langst levende klassiekjes
Neen, niet de motor, de 'rechte' tandwielen van de motor, heel hoorbaar als ze kracht leveren. Het typische geluid van HLE T26, en T 18 Alsthom: hun tandwielkasten, vooral aan bepaald snelheden.Dieselfreak schreef:Wat is trouwens het brommende geluid dat je bij het vertrekken van een klassiekje hoort?
Re: De langst levende klassiekjes
Ah, bedankt!e49memling schreef:Neen, niet de motor, de 'rechte' tandwielen van de motor, heel hoorbaar als ze kracht leveren. Het typische geluid van HLE T26, en T 18 Alsthom: hun tandwielkasten, vooral aan bepaald snelheden.Dieselfreak schreef:Wat is trouwens het brommende geluid dat je bij het vertrekken van een klassiekje hoort?
Het is daarmee dat je dat altijd heel goed hoort in die kotjes onder de assen en minder in het midden van het rijtuig.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: De langst levende klassiekjes
Waar zit gij in de trein ?????? Is daar plaats onder de assen?Retard schreef: Het is daarmee dat je dat altijd heel goed hoort in die kotjes onder de assen en minder in het midden van het rijtuig.

Re: De langst levende klassiekjes
Ik bedoel boven de assen dat ik bedoel 
Als je boven het gedeelte zonder de assen zit, zit je boven de droger (of in ieder geval hetgeen wat dat gekruen veroorzaakt). Dan kun je dat gekreun beter horen en in sommige stellen zoals de 222, zelfs nog voelen

Als je boven het gedeelte zonder de assen zit, zit je boven de droger (of in ieder geval hetgeen wat dat gekruen veroorzaakt). Dan kun je dat gekreun beter horen en in sommige stellen zoals de 222, zelfs nog voelen

Re: De langst levende klassiekjes
Compressor+droger zit maar op één van de twee rijtuigen; ik vermoed het rijtuig met de 1e klasse, maar ik kan me nu wel vergissen.Retard schreef:Ik bedoel boven de assen dat ik bedoel
Als je boven het gedeelte zonder de assen zit, zit je boven de droger (of in ieder geval hetgeen wat dat gekruen veroorzaakt). Dan kun je dat gekreun beter horen en in sommige stellen zoals de 222, zelfs nog voelen
Het gekreun zou komen van een klep/ventiel, heeft men mij verteld; ik ken er zelf het fijne niet van, en de uitleg ging misschien niet over hetzelfde geluid. Dus het blijft een mysterie

Re: De langst levende klassiekjes
Denk ik ook, 't is hetzelfde soort geluid als je soms (weliswaar niet zo luid) kan horen wanneer je de kraan naar het spaarreservoir opendraait. Maar hoe het exact veroorzaakt wordt weet ik wel niet, waarschijnlijk de lucht die die kleppen aan bepaalde frequentie doen trillen wanneer ze erdoor gaat.nahoj schreef:Het gekreun zou komen van een klep/ventiel, heeft men mij verteld; ik ken er zelf het fijne niet van, en de uitleg ging misschien niet over hetzelfde geluid. Dus het blijft een mysterie