De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
jens123

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door jens123 »

Sabena klassiekje 596 vanmiddag zien passeren in Brussel Noord.
Retard

Bericht door Retard »

Is er zware brand geweest in een Klassiek Stel in Maria-Aalter?: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 1&pid=stid

Want E570 stond daar blijkbaar defect, maar er zijn sommige treinen die er een uur over hebben gedaan om het te passeren. Wat was er aan de hand?
nahoj

Bericht door nahoj »

Ondertussen rijden 154, 161, 187, 220 en 233 hun laatste ritten.
jens123

Bericht door jens123 »

Retard schreef:Is er zware brand geweest in een Klassiek Stel in Maria-Aalter?: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 1&pid=stid

Want E570 stond daar blijkbaar defect, maar er zijn sommige treinen die er een uur over hebben gedaan om het te passeren. Wat was er aan de hand?
Heb vandaag toevallig met de collega gesproken die de betrokken trein deed en blijkbaar kon de trein geen tractie meer krijgen.
Marcad

Bericht door Marcad »

nahoj schreef:Ondertussen rijden 154, 161, 187, 220 en 233 hun laatste ritten.
Vreemd, want die 161 reed nog gisteren 25/7 tussen Jemelle Namen Ottignies en terug.

Gr
M
Trein30

Bericht door Trein30 »

Goh, dat zijn er nu al zestien AM 62s en één AM 70 AC die deze maand hun laatste diensten hebben verreden. Aan dat tempo halen ze de herfst zelfs niet meer!

228.154 heeft de 'mantel' van oudste stel dus amper twee weken gedragen; de nieuwste 'oude' van de vloot is de 228.156.
AfbeeldingAfbeelding
Arvensis

Bericht door Arvensis »

Hallo!
Vrij nieuw op dit forum dus alles even aan het doorlezen. :p

Ik las hier erg veel over die klassiekers en de afzwakking van hun bestaan. Op lijn Geraardsbergen-Aalst en Geraardsbergen-Dendermonde is het toch vaak nog dagelijkse kost. Alhoewel deze nu wel inderdaad worden vervangen door de Desiro. Dus allen naar Geraardsbergen! :D
Retard

Bericht door Retard »

Marcad schreef:
Vreemd, want die 161 reed nog gisteren 25/7 tussen Jemelle Namen Ottignies en terug.

Gr
M
En 187 op 26/6 nog E672
Retard

Bericht door Retard »

jens123 schreef:
Retard schreef:Is er zware brand geweest in een Klassiek Stel in Maria-Aalter?: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 1&pid=stid

Heb vandaag toevallig met de collega gesproken die de betrokken trein deed en blijkbaar kon de trein geen tractie meer krijgen.
Wat voor een trein was het?
loic1811

Bericht door loic1811 »

Arvensis schreef:Hallo!
Vrij nieuw op dit forum dus alles even aan het doorlezen. :p

Ik las hier erg veel over die klassiekers en de afzwakking van hun bestaan. Op lijn Geraardsbergen-Aalst en Geraardsbergen-Dendermonde is het toch vaak nog dagelijkse kost. Alhoewel deze nu wel inderdaad worden vervangen door de Desiro. Dus allen naar Geraardsbergen! :D
Ik denk dat je u vergist met Brussel-west - Dendermonde ipv Geraardsbergen-Dendermonde.
Ik zie hier nog heel zelden een klassiekje passeren :(
Steve

Bericht door Steve »

De klassiekjes op Geraardsbergen - Dendermonde lijken inderdaad volledig verdwenen te zijn. De enige trein die niet door Desiro verzekerd wordt, lijkt de 1570 te zijn (2x MS80).

De enige klassiekjes op lijn 60 komen inderdaad van de verbinding (Brussel-Zuid -) Brussel-West - Dendermonde. De treinen die de volledige lus doen (West en dan terug via NZV of omgekeerd) zijn normaal gesproken wel MS80. Ook op de IC-L zijn nog wat klassiekjes te vinden (in de zomer ook meer dan erbuiten, heb ik de indruk).
nahoj

Bericht door nahoj »

Retard schreef:
Marcad schreef:

Gr
M
En 187 op 26/6 nog E672
Helemaal niet vreemd. Mijn bericht spreekt dat toch niet tegen?
Marcad

Bericht door Marcad »

nahoj schreef: Helemaal niet vreemd. Mijn bericht spreekt dat toch niet tegen?
Inderdaad nahoj je hebt gelijk :D "rijden hun laatste ritten" betekent wel dat zij rijden.
Heel bedankt voor al deze berichten. We kunnen dag na dag zien hoe de rode MR verdwijnen :(
Nog 53...
Retard

Bericht door Retard »

Als ik de omloop een beetje ken, zou de 187 vandaag zelfs nog ritten moeten verzekeren. Ga straks eens gaan kijken of dit klopt.
wrpint

Bericht door wrpint »

Normaliter zouden de "bordeaukes" tegen 2014 verdwijnen. Iemand enig idee welk materieel dan zal ingezet worden op de relatie IR-q (Luik-Aken), die tot op heden uitsluitend met niet-gemoderniseerde klassiekjes wordt verzekerd. Is er nog ander materieel gehomologeerd voor het grensbaanvak Aachen-Süd-Grenze - Aachen?
Plaats reactie