Moderator: Stef
Waarom is stel 213 een van de "emotioneelste" stellen?Retard schreef:-Den 182 was een redelijk stil stel. In vergelijking met de 213 - toch een van de emotioneelste stellen - is dit niet zo'n groot verlies.
-De 213 zelf is natuurlijk wel een groot verlies. Alhoewel dat er natuurlijk wel wat aan mankeerde, aan een stel dat al 31 jaar op een grote rivisie wachtte, en 12 jaar op een kleine.l Toen ik hem aan een gedeelte van de 155 zag staan, vreesde ik de man met de zeis al.
Marcad kan waarschijnlijk de exacte data geven, maar de 213 wachtte al van april 1982 op een grote revisie en van augustus 2001 op een kleine. Jammer dat ik hier in Deutsland een reiscomputer moet gebruiken, want ik heb een foto genomen van die dada. De 213 ging dan ook ongeloofelijk hard dat als hij optrok en ook moest je voor de deur aan de tandwielen helemaal dicht te doen, deze niet alleen dichtdoen, maar deze ook nog eens omhoogheffen om de laatste centimeter te overbruggen. De meeste reizigers deden dat niet, en toen kon je gans de rit genietenDieselfreak schreef:Waarom is stel 213 een van de "emotioneelste" stellen?Retard schreef:-Den 182 was een redelijk stil stel. In vergelijking met de 213 - toch een van de emotioneelste stellen - is dit niet zo'n groot verlies.
-De 213 zelf is natuurlijk wel een groot verlies. Alhoewel dat er natuurlijk wel wat aan mankeerde, aan een stel dat al 31 jaar op een grote rivisie wachtte, en 12 jaar op een kleine.l Toen ik hem aan een gedeelte van de 155 zag staan, vreesde ik de man met de zeis al.
Euh, pardon?Retard schreef:De 213 ging dan ook ongeloofelijk hard dat als hij optrok
De deur aan de tandwielen dichtdoen? Wat bedoel je daarmee? Om welke deur ging het?Retard schreef:en ook moest je voor de deur aan de tandwielen helemaal dicht te doen, deze niet alleen dichtdoen, maar deze ook nog eens omhoogheffen om de laatste centimeter te overbruggen. De meeste reizigers deden dat niet, en toen kon je gans de rit genieten
De incest manier??Retard schreef:Met dat de desiro's ervoor staan, kan ik het niet goed zien, maar door gebruik te maken van het tweede rijtuig van de 155, denk ik dat de 213 één van de weinige stellen is die niet op de incest manier aan elkaar gekoppeld staat in Oostende.
Dieselfreak schreef:Beetje vreemd taalgebruik, vind ik...
Euh, pardon?Retard schreef:De 213 ging dan ook ongeloofelijk hard dat als hij optrokDe deur aan de tandwielen dichtdoen? Wat bedoel je daarmee? Om welke deur ging het?Retard schreef:en ook moest je voor de deur aan de tandwielen helemaal dicht te doen, deze niet alleen dichtdoen, maar deze ook nog eens omhoogheffen om de laatste centimeter te overbruggen. De meeste reizigers deden dat niet, en toen kon je gans de rit genietenDe incest manier??Retard schreef:Met dat de desiro's ervoor staan, kan ik het niet goed zien, maar door gebruik te maken van het tweede rijtuig van de 155, denk ik dat de 213 één van de weinige stellen is die niet op de incest manier aan elkaar gekoppeld staat in Oostende.
Ik ben erin gaan zitten! Iets wat overigens niet van iedereen gezegd kon worden, want het was flink drummen, mensen stonden recht op de balkons. Het veel kleinere aantal zitplaatsen in zo'n Sabena-stelletje helpt natuurlijk niet, maar de samenstelling van slechts twee klassiekjes lijkt me sowieso nogal krap voor deze P.BVG1988 schreef:Gisteren reden de 198 en 600 op de P7073. Had ik geweten dat de 600 er achteraan zat was in hem gaan zitten.