Dieselfreak schreef:[...]
Met andere woorden: als ik naar Suriname ga en daar buiten op een afgelegen bankje een pijpje opsteek, ben ik officieel een misdadiger.

Dat heeft NIETS meer te maken met anderen vrijwaren van passief roken. Dat heeft gewoon te maken met rokers haten omdat het rokers zijn. Wat is de volgende stap? Uitroeiingskampen??
Ben je aan het trollen? Ik heb nog eens je bericht gelezen en oftewel lees ik ergens volkomen over, oftewel sla je de bal compleet mis met wat je erbij haalt.
Het is een feit dat de overheid in de laatste 50 jaar zich steeds meer verantwoordelijkheden heeft toegeëigend en verantwoordelijkheden van het individu afgenomen (o.a. met alcohol, roken, gokken, etc.). Daarmee pretendeert ze ook 'verstandige' keuzes te (kunnen) maken en daarover correct te kunnen oordelen en naar te handelen. Nu heb ik zelf helemaal niets met overheden, zijn er talloze voorbeelden te bedenken waar ze hopeloos de mist ingaan maar ik ga ook niet ontkennen dat (volgens mij) er bijzonder veel mensen zijn die ook zelfstandig geen verstandige keuzes kunnen maken. De discussie van waar er meer verantwoordelijkheid zou moeten liggen en wat (on-)gepast is, is een eindeloze, die hoeven we hier niet opnieuw over te doen. Ik was benieuwd naar hoe het geregeld was in België, naar aanleiding van het bericht dat er nauwelijks boetes worden betaald op rookovertredingen (en dat er nauwelijks op gecontroleerd wordt, kwam niet eens aan bod). Verder vroeg ik nog wat
jij gepast vindt. Persoonlijk vind ik zo'n e-sigaret maar niets (om zelf te roken), maar ik heb geen uitgesproken mening over anderen die zoiets in mijn buurt gebruiken. Als er kinderen bij zijn: liever niet, maar ach, ook dan is het geen drama.