Die S100 gaan we ook nog wel in Geneve zien, en dat is toch iets noordelijker dan Lyon...msts.be schreef:AVE S100 in Paris Est gesignaleerd:
http://www.railwaygazette.com/news/pass ... rance.html
Na de testritten zullen de S100 niet noordelijker dan Lyon komen, de diensten Parijs-Barcelona worden voorbehouden voor de EuroDuplexen.
Perpignan-Figueras
Re: Perpignan-Figueras
Re: Perpignan-Figueras
Dat noem ik eerder oostelijk. Genève ligt ten noordoosten van Lyon, maar de afstand is groter in oostelijke richting dan in noordelijke richting. (+/- 100 km oostelijk, 50 km noordelijk)


Re: Perpignan-Figueras
In navolging van de andere topic, maar in de andere richting (nl. weg van Madrid en Barcelona). Cabinerit met een S103/Velaro E tussen Barcelona en Figueras-Vilafant (aansluiting met TGV naar Parijs). Nog een paar maandjes volhouden, dan is ook de overstap verleden tijd
http://www.youtube.com/watch?v=R1pcBAZ7QHc
ETCS komt pas vrij laat in actie op deze rit (vanaf 15:00), het stuk daarvoor wordt door de klassieke ASFA Digital beveiligd die max. 200 km/u toelaat.

http://www.youtube.com/watch?v=R1pcBAZ7QHc
ETCS komt pas vrij laat in actie op deze rit (vanaf 15:00), het stuk daarvoor wordt door de klassieke ASFA Digital beveiligd die max. 200 km/u toelaat.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Perpignan-Figueras
Heeft er iemand betere foto's dan in de laatste 'Op de baan' waar gesproken wordt over een stuk 3-rail spoor om zowel TGV's en AVE's enerzijds en standaard RENFE treinen anderzijds te laten rijden.
Dit stuk zou ergens tussen Barcelona en Figueres-Vilafrant moeten liggen.
thanks
Dit stuk zou ergens tussen Barcelona en Figueres-Vilafrant moeten liggen.
thanks
Re: Perpignan-Figueras
Dat is iets wat in Spanje meer en meer zal voorkomen. Onder andere tot in het rangeerstation van Barcelona kan je vanuit Frankrijk al rijden op normaalspoor. Over x aantal jaren zou het heel hoofdnet van Spanje zelfs 3-rails moeten hebben.ostbahnhof schreef:Heeft er iemand betere foto's dan in de laatste 'Op de baan' waar gesproken wordt over een stuk 3-rail spoor om zowel TGV's en AVE's enerzijds en standaard RENFE treinen anderzijds te laten rijden.
Dit stuk zou ergens tussen Barcelona en Figueres-Vilafrant moeten liggen.
thanks
Re: Perpignan-Figueras
Tot aan Valencia zelfs. Waarvan sommige gedeeltes helemaal omgebouwd worden tot normaalspoor en dus niet tot een combinatie van Iberisch breedspoor en normaalspoor.
Re: Perpignan-Figueras
Kijk eens op pagina 2 van deze topic, daar staat een plannetje hoe de cargo's van Barcelona naar Perpignan reden nog voor de volledige lijn af was:ostbahnhof schreef:Heeft er iemand betere foto's dan in de laatste 'Op de baan' waar gesproken wordt over een stuk 3-rail spoor om zowel TGV's en AVE's enerzijds en standaard RENFE treinen anderzijds te laten rijden.
Dit stuk zou ergens tussen Barcelona en Figueres-Vilafrant moeten liggen.
thanks
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7& ... 15#p140687
Re: Perpignan-Figueras
Daar staan toch de autofabrieken ...... ( VW , Ford ) vragende partijen....deadlock schreef:Tot aan Valencia zelfs.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Perpignan-Figueras
Ik vermoed dat in de komende jaren steeds meer normaalspoor-materieel zal instromen, en dat over zo'n 40 jaar het Iberisch spoor op vrijwel al het hoofdspoor zal zijn verwijderd.Shrek schreef: Dat is iets wat in Spanje meer en meer zal voorkomen. Onder andere tot in het rangeerstation van Barcelona kan je vanuit Frankrijk al rijden op normaalspoor. Over x aantal jaren zou het heel hoofdnet van Spanje zelfs 3-rails moeten hebben.
Re: Perpignan-Figueras
Ik had moeten zeggen "in Spanje", van Portugal weet ik niet wat ze van plan zijn. 

Re: Perpignan-Figueras
De LGV lijn op normaalspoor tussen Lissabon en Madrid is idd gecanceld door de financiële crisis. initieel was die lijn voorzien voor 2013.
In Spanje gaat op 18 juni echter weer een stukje LGV lijn 171,5 km tussen Albacete en Alacant open.
Wanneer Perpignan - Barcelona rechtsteeks gereden gaat worden met tgv of AVE is nog onzeker door problemen met homolegatie van matrieel. De eerste TGV euroduplexen reeks 800 voor Spanje zijn wel al geleverd aan SNCF. Deze zullen naast de TGV Dasye Parijs -Bacelona en later Madrid aandoen.
In Spanje gaat op 18 juni echter weer een stukje LGV lijn 171,5 km tussen Albacete en Alacant open.
Wanneer Perpignan - Barcelona rechtsteeks gereden gaat worden met tgv of AVE is nog onzeker door problemen met homolegatie van matrieel. De eerste TGV euroduplexen reeks 800 voor Spanje zijn wel al geleverd aan SNCF. Deze zullen naast de TGV Dasye Parijs -Bacelona en later Madrid aandoen.
Re: Perpignan-Figueras
De S-100 hebben hun toelating voor het klassieke Franse gelijkstroomnet (1.5kV dus) en de LGV Perpignan-Figueras binnen.
http://www.securite-ferroviaire.fr/fr/i ... d=1&id=193
Ze kunnen dus beginnen rijden, maar na Perpignan voorlopig enkel op de klassieke lijnen (geen LGV Med of Rhône-Alpes). Hopelijk komt die toelating voor de LGV's er snel.
http://www.securite-ferroviaire.fr/fr/i ... d=1&id=193
Ze kunnen dus beginnen rijden, maar na Perpignan voorlopig enkel op de klassieke lijnen (geen LGV Med of Rhône-Alpes). Hopelijk komt die toelating voor de LGV's er snel.