Station Brussel Centraal bij lelijkste ter wereld

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Station Brussel Centraal bij lelijkste ter wereld

Bericht door TrainzDr3ver »

En niet te vergeten, al die andere tientallen Belgische stations :lol:
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Station Brussel Centraal bij lelijkste ter wereld

Bericht door Lukas »

Hoi,

Ik vind het ook overdreven om Brussel Centraal bij de lelijkste stations ter wereld te rekenen.Die journalisten waren beter eens gaan kijken in Brussel Zuid waar het volgens mij stukken erger is(aftandse perrons en luifels). Het enige wat ik een minpunt vind is de gang tussen het metrostation en het spoorwegstation waar het vreselijk stinkt.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Rémirail

Re: Station Brussel Centraal bij lelijkste ter wereld

Bericht door Rémirail »

vergeet vijfhuizen niet! het eninge wat op het enkele perron staat is een (zeeeeeer oud) betonnen schuilhuisje dat bijna in elkaar valt!
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Station Brussel Centraal bij lelijkste ter wereld

Bericht door groentje »

Maar Vijfhuizen heeft niet het aantal reizigers van een Brussel-Centraal, of zelfs een station als Herzele. Niet onlogisch dat het niet meteen de hoogste prioriteit krijgt, me dunkt, al zou een nieuw schuilhuisje (dat dan wellicht wel geen zitbanken meer zal hebben...) wel nuttig zijn, de huidige barak begint inderdaad gevaarlijk te lijken.
TommyG
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2007, 23:12
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Station Brussel Centraal bij lelijkste ter wereld

Bericht door TommyG »

als je ziet hoe Brussel Centraal de laatste jaren veranderd is dan vind ik het zwaar overdreven dit één van de lelijkste stations ter wereld te noemen. Ik vind de Centraal juist het mooiste station van Brussel. Zuid en Noord zijn een pak lelijker en vooral vuiler, en marginaler...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Station Brussel Centraal bij lelijkste ter wereld

Bericht door kika »

Het valt niet te ontkennen dat Centraal op vele plaatsen verbeterbaar is: veel te donker en onoverzichtelijk. En als je niet het complete station bekijkt maar enkel van perron veranderd, dan begrijp ik dat je het lelijk vind. Noord is ook lelijk, maar die klokkentoren en de wachtzaal (als de western union en andere koterijen en smeerlapperij eruit worden gegooid) mogen er best zijn. Maar de mooiste van Brussel? Ik stel Schaarbeek of Watermael voor. Luxemburg is helaas ontzield. En vervallen stations die met een beetje moeite stukken aangenamer zouden kunnen zijn: beide Ukkels komen eerst in me op, maar er zijn er nog een hoop meer. Ze ook aangenaam houden, dát is blijkbaar wel erg moeilijk, helaas.
Plaats reactie