'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Dit beeld kwam vanochtend bij ons binnen:
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image
Het is Alpha Trains / NS 186 111 in Antwerpen. Schijnbaar voor een software update. Mogelijk dat deze loc gebruikt gaat worden voor de homologatie van het type op het Belgische netwerk en de HSL richting NL? Weet iemand meer?
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image
Het is Alpha Trains / NS 186 111 in Antwerpen. Schijnbaar voor een software update. Mogelijk dat deze loc gebruikt gaat worden voor de homologatie van het type op het Belgische netwerk en de HSL richting NL? Weet iemand meer?
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Waar zitten onze correspondenten ter plaatse ?
Verzameling station Noorderkempen op een avond ?
Verzameling station Noorderkempen op een avond ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Ik denk dat de eerste tests op het conventionele net zal zijn vanwege de TBL1+-bakens?
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Ik weet niet of de huurtraxxen wel TBL1+ gebruiken....
Had ik aan iemand van Cargo moeten vragen, die hebben er toch een 40tal gehuurd.
Had ik aan iemand van Cargo moeten vragen, die hebben er toch een 40tal gehuurd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
die van logistics hebben geen TBL1+, maar het is wel een feit dat als ze ETCS willen gebruiken op die locs dat ze best de normale werking in TBL1+ zones ook testen. Kwestie van te weten of er geen conflicten ontstaan. Het is niet omdat ze zelf geen TBL1+ hebben dat men er geen rekening moet mee houden, er hangt nu eenmaal een etcs antenne onder die ook dienst doet als TBL1+ antenne.
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Dat lijkt mij logisch, ik herinner mij plotselinge stops bij de dubbeldekkers bij het buitenrijden van Antwerpen Centraal.
Was ook iets met aankondigingsbaken voor Thalys en Noorderkempen-pendel zegt men.
Was ook iets met aankondigingsbaken voor Thalys en Noorderkempen-pendel zegt men.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
En hoe zit het onze High Soeed Traaxx ?
Zit hij nog in Belgie ?
Rijdt hij 's nachts nog ergens heen en weer ?
Zit hij nog in Belgie ?
Rijdt hij 's nachts nog ergens heen en weer ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
In die bakken is toch STM Benelux gekomen? Dan lijkt de kans dat er iets stoort me minimaal.Steven schreef:die van logistics hebben geen TBL1+, maar het is wel een feit dat als ze ETCS willen gebruiken op die locs dat ze best de normale werking in TBL1+ zones ook testen. Kwestie van te weten of er geen conflicten ontstaan. Het is niet omdat ze zelf geen TBL1+ hebben dat men er geen rekening moet mee houden, er hangt nu eenmaal een etcs antenne onder die ook dienst doet als TBL1+ antenne.
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Ah, sinds wanneer dat?deadlock schreef:In die bakken is toch STM Benelux gekomen? Dan lijkt de kans dat er iets stoort me minimaal.Steven schreef:die van logistics hebben geen TBL1+, maar het is wel een feit dat als ze ETCS willen gebruiken op die locs dat ze best de normale werking in TBL1+ zones ook testen. Kwestie van te weten of er geen conflicten ontstaan. Het is niet omdat ze zelf geen TBL1+ hebben dat men er geen rekening moet mee houden, er hangt nu eenmaal een etcs antenne onder die ook dienst doet als TBL1+ antenne.
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Even een laat antwoord...dentheo schreef:En hoe zit het onze High Soeed Traaxx ?
Zit hij nog in Belgie ?
Rijdt hij 's nachts nog ergens heen en weer ?
Ik heb van één van de testpersonen gehoord dat de proeven op L4 niet volledig ok waren.
Het rijden in ETCS level 2 op zich werkt goed, alleen de overdracht aan de grens ETCS België <-> ETCS Nederland hapert, met noodremmingen tot gevolg.
(Thalys en Fyra hadden dezelfde problemen)
Het probleem is softwarematig, en men zou nu bezig zijn met het aanpassen van de software die dan uiteraard ook moet gehomologeerd worden...
Wordt vervolgd...
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Als dat zo is dan is het zo dat er problemen zijn bij het overschakelen omdat zowel de fasescheiding van de bovenleiding als de ERTMS-grens op dezelfde plek liggen.
Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Euhm, dat heeft er volgens mij niets mee te maken hoor...deadlock schreef:Als dat zo is dan is het zo dat er problemen zijn bij het overschakelen omdat zowel de fasescheiding van de bovenleiding als de ERTMS-grens op dezelfde plek liggen.
De hele ETCS-apparatuur werkt immers op de batterijen, ook als er even geen stroom is blijft dit gewoon draaien.
Het echte probleem zal hem wel bij de RBC-handover zitten. De ETCS-computer in de trein moet dan immers van de ene modem naar de andere overschakelen en zowat alle treinen hebben daar al problemen mee gehad.
Maar er was in ieder geval ook een probleem bij de TBL1+ bakens, maar misschien is dat al opgelost.
Er werd vermeldt dat het softwareproblemen zijn, maar dat wilt natuurlijk niet veel zeggen.
90% van ETCS draait om software, we leven niet meer in de jaren '80 he

Re: 'Hispeed' Traxx 186 111 in Antwerpen
Ik zei ook ERTMS en niet ETCS. Want het gaat om de overgave RBC inderdaad 
