Goed lezen he , de werken waren weer maar eens op L25, aan de nieuwe bovenleiding ter hoogte van de brug te Duffel. Ik snap niet dat die werken niet 's nachts kunnen gebeuren zonder dat GANS het weekeinde de lijn buiten dienst moet.Shrek schreef:Die bovenleiding op L27 moet er ooit eens gehangen worden, en dat is dus het weekend.Hobbes schreef: Ook de werken op L25 (en andere lijnen zoals L59) blijven maar aanslepen, vorig weekeinde was het weer van dat, men was blijkbaar in Duffel aan de bovenleiding bezig zodat alles over L27 moest.
In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn, L25 kan genoeg treinen aan. Het enige probleem is dat die treinen stelselmatig te kort zijn, dat heeft niets met die werken te maken.
Dienstregeling december 2013
Re: Dienstregeling 2013
Re: Dienstregeling 2013
Het is eerder andersom: in het weekend kan de ganse lijn buiten dienst, waarom dan peperdure nachtwerken laten uitvoeren?Hobbes schreef:Goed lezen he , de werken waren weer maar eens op L25, aan de nieuwe bovenleiding ter hoogte van de brug te Duffel. Ik snap niet dat die werken niet 's nachts kunnen gebeuren zonder dat GANS het weekeinde de lijn buiten dienst moet.
Re: Dienstregeling 2013
1 trein per uur? Was het maar waar, zou ik haast zeggen: het is er 1 om de twee uur...Stijn91 schreef:Ik stond zaterdag in Jette, had daar net de trein gemist maar dat zorgde er wel voor dat ik de gelegenheid had om de trein L-trein Dendermonde - Brussel te zien, alleen snap ik niet waarom er op die verbinding maar 1 trein per uur is in het weekend, wetende dat er in de week toch een aantal treinen meer zijn en ik toch wel vrij veel mensen op die trein zag zitten.
Met als gevolg dat het voor een verplaatsing Jette - Brussel-Centraal op de uren dat die L-trein niet rijdt, sneller is om eerst naar Asse te gaan en dan terug te keren met de IC.
Re: Dienstregeling 2013
Ja moest 1 per 2u zijn. Maar wat je zegt over naar Asse gaan mag toch niet met elk vervoersbewijs. Ik snap zelf niet waarom die IC niet stop in Jette tijdens het weekend.Steve schreef:1 trein per uur? Was het maar waar, zou ik haast zeggen: het is er 1 om de twee uur...Stijn91 schreef:Ik stond zaterdag in Jette, had daar net de trein gemist maar dat zorgde er wel voor dat ik de gelegenheid had om de trein L-trein Dendermonde - Brussel te zien, alleen snap ik niet waarom er op die verbinding maar 1 trein per uur is in het weekend, wetende dat er in de week toch een aantal treinen meer zijn en ik toch wel vrij veel mensen op die trein zag zitten.
Met als gevolg dat het voor een verplaatsing Jette - Brussel-Centraal op de uren dat die L-trein niet rijdt, sneller is om eerst naar Asse te gaan en dan terug te keren met de IC.
Re: Dienstregeling 2013
Inderdaad, het mag niet zomaar, maar het is op bepaalde momenten ironisch genoeg dus wel de snelste verbinding.Stijn91 schreef:Ja moest 1 per 2u zijn. Maar wat je zegt over naar Asse gaan mag toch niet met elk vervoersbewijs. Ik snap zelf niet waarom die IC niet stop in Jette tijdens het weekend.Steve schreef:1 trein per uur? Was het maar waar, zou ik haast zeggen: het is er 1 om de twee uur...Stijn91 schreef:Ik stond zaterdag in Jette, had daar net de trein gemist maar dat zorgde er wel voor dat ik de gelegenheid had om de trein L-trein Dendermonde - Brussel te zien, alleen snap ik niet waarom er op die verbinding maar 1 trein per uur is in het weekend, wetende dat er in de week toch een aantal treinen meer zijn en ik toch wel vrij veel mensen op die trein zag zitten.
Met als gevolg dat het voor een verplaatsing Jette - Brussel-Centraal op de uren dat die L-trein niet rijdt, sneller is om eerst naar Asse te gaan en dan terug te keren met de IC.
Waarom die IC niet in Jette stopt maar wel in Asse en Merchtem is mij ook een raadsel. In Jette heb je natuurlijk de L naar Aalst (die gelukkig wel elk uur rijdt), maar toch blijft het vreemd dat men Jette op die manier exact dezelfde bediening geeft als Asse en Merchtem (1 per uur en een andere om de 2 uur), terwijl de reizigersaantallen er wel 2 à 3 keer hoger zijn, zelfs in het weekend.
Re: Dienstregeling 2013
Klopt ^^Steven schreef:Merchtem moet Opwijk zijn. In Merchtem stopt de ic niet.
(en voor een station als Merchtem geldt dan des te meer dat énkel die L om de twee uur nog veel kariger is... dus die L gewoon elk uur laten rijden zou een nog veel betere oplossing zijn dan de IC alle gaten te laten opvullen)
Re: Dienstregeling 2013
Vanuit Jette zijn er nog niet-treingebonden alternatieven, zoals de tram en de metro (tram stopt voor het station, passeert aan Simonis, waar je zowel naar Rogier (vlakbij Noord) kan sporen, als naar Zuid. Een alternatief dat bovendien een pak frequenter is, en even duur of zelfs goedkoper.
Desalniettemin, de weekenddienstregeling is gewoon om bij te huilen, daar ben ik het mee eens. Een twee-uursdienst is geen dienst, maar een excuus.
Desalniettemin, de weekenddienstregeling is gewoon om bij te huilen, daar ben ik het mee eens. Een twee-uursdienst is geen dienst, maar een excuus.
Re: Dienstregeling 2013
Gaat men eigenlijk iets doen aan L60 en dan vooral ter hoogte van Jette, want daar loopt het toch wel vrij vaak fout.
Re: Dienstregeling 2013
Hoi
vanaf 15/12/2013
Aansluiting tussen de lijn 12 en de trein naar Oostende(en omgekeerd) op weekends: 55 minuten!
(a. uit Essen op uur '40- trein naar Oostende op uur '35; a uit Oostende op uur '25, trein naar Essen op uur '20)
En dan maar verwonderd zijn dat men de auto verkiest om naar zee te gaan
vanaf 15/12/2013
Aansluiting tussen de lijn 12 en de trein naar Oostende(en omgekeerd) op weekends: 55 minuten!
(a. uit Essen op uur '40- trein naar Oostende op uur '35; a uit Oostende op uur '25, trein naar Essen op uur '20)
En dan maar verwonderd zijn dat men de auto verkiest om naar zee te gaan
Re: Dienstregeling 2013
Vanaf 15.12.2013...
* 90/91 en 96/97
>>> rijden niet meer in Zwitserland.
>>> rijden enkel tussen Brussel Zuid en Basel SBB sporen 30>35.
>>> geen SBB rijtuig meer.
>>> enkel met rijtuigen I6/I10 NMBS.
* 2 x 10 rijtuigen M6 v200 met 2 HLE 18 op treinen reeks 5xx Oostende-Welkenraedt(-Eupen)...
>>> 506 > 533 > 513 > 540 > 520.
>>> 529 > 509 > 536 > 516 > 543.
* 8 rijtuigen I11 TD met 1 HLE 18 op enkele treinen...
>>> reeks 18xx Oostende-Antwerpen Centraal.
>>> reeks 30xx Gent Sint Pieters--Antwerpen Centraal.
* 90/91 en 96/97
>>> rijden niet meer in Zwitserland.
>>> rijden enkel tussen Brussel Zuid en Basel SBB sporen 30>35.
>>> geen SBB rijtuig meer.
>>> enkel met rijtuigen I6/I10 NMBS.
* 2 x 10 rijtuigen M6 v200 met 2 HLE 18 op treinen reeks 5xx Oostende-Welkenraedt(-Eupen)...
>>> 506 > 533 > 513 > 540 > 520.
>>> 529 > 509 > 536 > 516 > 543.
* 8 rijtuigen I11 TD met 1 HLE 18 op enkele treinen...
>>> reeks 18xx Oostende-Antwerpen Centraal.
>>> reeks 30xx Gent Sint Pieters--Antwerpen Centraal.
Re: Dienstregeling 2013
Volgens mij is dat gewoon het officialiseren van de huidige toestand. De heenritten 91 en 97 rijden nu al maar tot Basel SBB30/35, maar de tegentreinen komen uit Zurich/Chur. Bovendien zijn de stilstanden in Basel zeer lang (bijna een half uur) en is er een verplaatsing van de trein van Basel SBB naar Basel SBB 30/35. Ofwel worden de rijtuigen uit andere treinen gerangeerd, ofwel is dit enkel een papieren verbinding.Hurlet schreef:Vanaf 15.12.2013...
* 90/91 en 96/97 rijden niet meer in Zwitserland.
>>> rijden enkel tussen Brussel Zuid en Basel SBB sporen 30>35.
>>> geen SBB rijtuig meer.
>>> enkel met rijtuigen I6/I10 NMBS.
Iemand die weet hoe het echt in mekaar zit?
Op HAFAS verliezen deze treinen ook hun EC-statuut (als dat nog iets voorstelt).
-
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2014
Blijft de P7006, P8002 met 2 locs rijden met de komende dienstregeling, want dat lijkt mij wel handig om dan te keren als hij toekomt in de luchthaven 's morgens bijvoorbeeld of om te keren in Mechelen. Of gaat die dan doorrijden via L27B naar Schaarbeek dan?
Re: Dienstregeling 2014
Je kan Brussel - luchthaven - Brussel rijden zonder van kant te keren.BVG1988 schreef:Blijft de P7006, P8002 met 2 locs rijden met de komende dienstregeling, want dat lijkt mij wel handig om dan te keren als hij toekomt in de luchthaven 's morgens bijvoorbeeld of om te keren in Mechelen. Of gaat die dan doorrijden via L27B naar Schaarbeek dan?
Re: Dienstregeling 2014
BVG1988 schreef:Blijft de P7006, P8002 met 2 locs rijden met de komende dienstregeling, want dat lijkt mij wel handig om dan te keren als hij toekomt in de luchthaven 's morgens bijvoorbeeld of om te keren in Mechelen. Of gaat die dan doorrijden via L27B naar Schaarbeek dan?
7003 en 8002 met 2 HLE 18 vanaf 15.12.2013NMBS schreef:Bediening Brussel-Nationaal-Luchthaven
-P-trein 7003 vertrek in Oostende 6.12u.– aankomst Schaarbeek 7.57 u. zal worden verlengd tot Brussel-Nationaal-Luchthaven 8.04 u.
-P-trein 8002 vertrek in Schaarbeek 16.13 u.–aankomst Oostende 17.51 u. zal voortaan vertrekken vanuit Brussel-Nationaal-Luchthaven 16.06 u.