Het zijn toch 95 stellen reeks 085xx en dan 210 van de reeks 080xx.Steven schreef:De 085xx zijn de tweespanningsversies. Beide worden gelijktijdig gemaakt. 90 stellen reeks 085xx de rest is monospanning en begint bij 08001
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Een schrijffout. Inderdaad 95 motorstellen reeks 085xx
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
... Wéér een nieuw stel in dienst: ik heb juist de 08088 gespot op dienst IR-b 2839.


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
bahnrunner schreef:De öbb besteld ook enkele stellen van de Desiro, ben benieuwd hoe het daar mee gaat.
http://www.bahnforum.ch/index.php?page= ... adID=16513
Nee, sterker nog, de ÖBB heeft door haar slechte financiële situatie méér korting kunnen bedingen dan de NMBS aan compensatie heeft gekregen bij problemen na de indienststelling (50 miljoen EUR korting op 100 stellen !)AlexNL schreef:Of de kostprijs voor de ÖBB-Desiro's ligt hoger (vanwege de 15 kV-installatie wellicht?) waardoor de totaalprijs ook hoger wordt.bobke90 schreef:Wat mij doet denken, dat nmbs zo goedkoop mogelijk wou kopen, wat nu lijdt tot problemen, terwijl öbb waarschijnlijk meer kwaliteitsvolle (=>duurder) desiro's bestelt heeft (betrouwbaarder, zoals in duitsland).

http://www.eurailpress.de/news/wirtscha ... artet.html
Het design.. tja, ik begin toch te denken dat de ÖBB een patent heeft op alle benamingen eindigend op "-jet".
http://personenverkehr.oebb.at/de/Press ... /index.jsp
Men had beter eerst de ÖBB-schuldenberg gesaneerd voor weer aan een duur designavontuur te beginnen. Spirit Design werkt niet gratis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Lees dit artikel even: Die angeblichen Schulden der ÖBB – und wie sie entstandenmsts.be schreef:Men had beter eerst de ÖBB-schuldenberg gesaneerd voor weer aan een duur designavontuur te beginnen. Spirit Design werkt niet gratis
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Vandaag en waarschijnlijk ook gisteren rijden/reden Desiro's 08026 en 08055 tussen Aalst en Geraardsbergen, Desiro 08026 is blijkbaar bij de graffitiverwijderaar geweest, Desiro 08055 zal daar ook een bezoekje mogen brengen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Afgelopen vrijdag heb ik gemerkt dat de Desiro's bijna alle IR en L treinen tussen Leuven en Brussel verzekeren.
Lukas
Afgelopen vrijdag heb ik gemerkt dat de Desiro's bijna alle IR en L treinen tussen Leuven en Brussel verzekeren.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Gisteren zat ik op de L-trein van Brugge naar Gent, deze werd met een Desiro gedaan. Ik had verwacht in een - waarschijnlijk wit - klassiekje terecht te komen. Waar het vroeger meestal de vraag was of je in een wit of een rood klassiekje ging terechtkomen als je een L nam, zal het in de toekomst veelal de vraag zijn of je in een Desiro dan wel in een gemoderniseerd klassiekje zult zitten.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik denk dat er in de toekomst geen vraag meer zal zijnDieselfreak schreef:Gisteren zat ik op de L-trein van Brugge naar Gent, deze werd met een Desiro gedaan. Ik had verwacht in een - waarschijnlijk wit - klassiekje terecht te komen. Waar het vroeger meestal de vraag was of je in een wit of een rood klassiekje ging terechtkomen als je een L nam, zal het in de toekomst veelal de vraag zijn of je in een Desiro dan wel in een gemoderniseerd klassiekje zult zitten.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
In het weekend wordt de L-trein van Brugge naar Gent-Sint-Pieters nooit met een klassiek stel gereden, maar wel met een Deense neus of een desiro. Dit omdat deze doorrijdt als IR h naar de luchthavenDieselfreak schreef:Gisteren zat ik op de L-trein van Brugge naar Gent, deze werd met een Desiro gedaan. Ik had verwacht in een - waarschijnlijk wit - klassiekje terecht te komen.

Dat zal waarschijnlijk strikt afgebakend worden, want ze kunnen moeilijk in dezelfde omloop zitten. De Bordeauxrode Klassiekskes konden (of nog altijd kunnen) in dezelfde omloop zitten als de gemoderniseerde, dit omdat ze aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Een gemoderniseerd klassiekske kan je onmogelijk aan een desiro koppelenWaar het vroeger meestal de vraag was of je in een wit of een rood klassiekje ging terechtkomen als je een L nam, zal het in de toekomst veelal de vraag zijn of je in een Desiro dan wel in een gemoderniseerd klassiekje zult zitten.

Laatst gewijzigd door Retard op 16 sep 2013, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Bedoel je dat (bijna) alle stoptreinen met Desiro's zullen gedaan worden?Shrek schreef:Ik denk dat er in de toekomst geen vraag meer zal zijn
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad. 305 treinstellen krijg je niet enkel rond Brussel kwijt.Dieselfreak schreef:Bedoel je dat (bijna) alle stoptreinen met Desiro's zullen gedaan worden?Shrek schreef:Ik denk dat er in de toekomst geen vraag meer zal zijn
En zeker op lijn 50A (160 km/h) kan een Desiro het verschil maken tussen in de weg rijden van de IC-A /IC-E (afhankelijk van de richting) of niet. Dat weten ze bij de verdelers ook wel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad het gros van de stoptreinen in België zal door desiro's gedaan worden. Er zijn er dan ook maar 95 besteld om in en rond Brussel te rijden dus wil dat zeggen dat men die overige van de in totaal 305 stellen her en der in het land kan inzetten. De reeks 85xx zal voornamelijk in de provincie Luxemburg, Namen en Antwerpen te zien zijn wegens de aanwezigheid van lijnen met 25kV
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Kortrijk zal in de latere toekomst ook 85xxx reeks krijgen voor diensten naar Lille.Steven schreef:Inderdaad het gros van de stoptreinen in België zal door desiro's gedaan worden. Er zijn er dan ook maar 95 besteld om in en rond Brussel te rijden dus wil dat zeggen dat men die overige van de in totaal 305 stellen her en der in het land kan inzetten. De reeks 85xx zal voornamelijk in de provincie Luxemburg, Namen en Antwerpen te zien zijn wegens de aanwezigheid van lijnen met 25kV
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Om welke diensten te doen? de IC Antwerpen - Lille toch niet? die is momenteel toch zeker oke met de MS96 reeks 400