Wateroverlast Oost-Vlaanderen: hinder voor treintjes
Wateroverlast Oost-Vlaanderen: hinder voor treintjes
25.08.2006 - BRUSSEL - De wateroverlast in de provincie Oost-Vlaanderen beïnvloedt ook het treinverkeer. Verschillende treinen van en naar Gent rijden met vertraging. Dat meldt Infrabel, de beheerder van de spoorweginfrastructuur.
De lijnen waarop de problemen zich situeren, zijn die van de IC-trein tussen Gent Sint-Pieters en Genk, die van de IR-trein Gent-Brussel Nationale Luchthaven, de lijn Kortrijk-Mechelen via Gent en die van de stoptreinen vanuit Gent naar Mechelen en Geraardsbergen.
,,Alle treinen rijden nog, maar er zijn wel vertragingen'', zegt Guido Ardeel van Infrabel. ,,Reizigers die op een van deze lijnen sporen, houden daar best rekening mee'', luidt het. kld
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 082006_022
De lijnen waarop de problemen zich situeren, zijn die van de IC-trein tussen Gent Sint-Pieters en Genk, die van de IR-trein Gent-Brussel Nationale Luchthaven, de lijn Kortrijk-Mechelen via Gent en die van de stoptreinen vanuit Gent naar Mechelen en Geraardsbergen.
,,Alle treinen rijden nog, maar er zijn wel vertragingen'', zegt Guido Ardeel van Infrabel. ,,Reizigers die op een van deze lijnen sporen, houden daar best rekening mee'', luidt het. kld
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 082006_022
heb het ook ondervonden deze ochtend toen ik ging gaan werken. echt doorweekt toegekomen op mijn werk(gelukkig hing mijn droog pakje klaar op mijn werk) heb dit nog nooit meegemaakt zoiets. was net of ze een groot basin lieten leeglopen daarboven. op bepaalde plaatsen heb ik gefietst door plassen van bijna een meter diep. met gevolg dat ik tot voorbij mijn knieen in het water zat. mja doortrappen was de boodschap. mijn schoenen kunnen het ganse weekend drogen+ de rest van mijn kledij. dit was echt der eerste keer dat in mijn dorp zandzakken nodig waren. mja met meer dan 100 liter per M². ik denk dat mijn werk hier voor tussenzit. vorige maandag steken ze mij in de late ploeg(14 uur beginnen) en bij het doorrijden de volle laag ook gehad terwijl het s'ochtends niet regende en vandaag in de vroege ploeg(6uur) en meer dan de volle laag. en om 7 uur was het gedaan met regenen terwijl ik normaal om 8 begin.
maar we kunnen er nog mee lachen.

maar we kunnen er nog mee lachen.

- trainfreak
- trainfreak
Re: Wateroverlast Oost-Vlaanderen: hinder voor treintjes
Op Radio 1 (bij de verkeersinformatie) maakte men daarvan "de stoptrein van Gent over Mechelen naar Geraardsbergen".Patrick schreef:de stoptreinen vanuit Gent naar Mechelen en Geraardsbergen.
Het seinhuis van Merelbeke stond ook onder water wat voor vertragingen zorgde.
Zie je die seingevers daar al met het zwembroek en zwembandjes de reiswegen aanleggen!

Woensdagnacht en donderdagnacht heb ik hier in Loppem in een iglotentje geslapen!
Veel regen gehad 's nachts, maar toch geen natte voeten gekregen!
Zie je die seingevers daar al met het zwembroek en zwembandjes de reiswegen aanleggen!

Woensdagnacht en donderdagnacht heb ik hier in Loppem in een iglotentje geslapen!
Veel regen gehad 's nachts, maar toch geen natte voeten gekregen!