
Wie weet er meer


De ex-NS WL MUn'en op de Allegro Tosca (Wien-Roma) zijn volgens mij ook nog steeds voorzien van het woord "Slaaprijtuig" en een NS logo.msts.be schreef:En is men echt nu zo dom in die landen dat men de oude logos laat staan of zelfs nieuw aanbrengt ?
Het nummer zoals het op het rijtuig staat is:msts.be schreef:Heeft iemand een nummer van het rijtuig ?
kuba.g schreef: De ex-NS WL MUn'en op de Allegro Tosca (Wien-Roma) zijn volgens mij ook nog steeds voorzien van het woord "Slaaprijtuig" en een NS logo.
Aan alle CIWL-fans: na 140 jaar dienst is CIWL opgehouden te bestaan ! De laatste rijtuigen die onder A-CWL reden (Type P/AB30 en de MUn) zijn allemaal onder A-ÖBB ondergebracht. De MUn worden allemaal herschilderd in het Upgrade-schema van de ÖBB. Enkel het "Newrest"-logo (= het vroegere restauratie-onderdeel van de CIWL dat afgesplitst is na de verkoop) geeft nog een indicatie dat dit geen gewone slaaprijtuigen zijn.MU4797 schreef:Na het einde van Wagons Lits Nederland zijn de MUs (via Oostende) naar Oostenrijk getransfereerd; bij deze gelegenheid werden ook de NS logos verwijderd. De 4 VL zijn daar later omgenummerd van 61 84 70-90 20x-x naar 61 14 70-90 20x-x.kuba.g schreef: De ex-NS WL MUn'en op de Allegro Tosca (Wien-Roma) zijn volgens mij ook nog steeds voorzien van het woord "Slaaprijtuig" en een NS logo.
Intussen zijn deze VL terug hernummerd en dragen zij de nummers A-CWL 61 81 70-90 20x-x.
Bij zichtingen in maart 2011 was het woord slaaprijtuig was nog voorhanden.
Groeten,
MU4797