Wel, toen ik nog eens van Zürich naar Berlijn vloog is het inerdaad precies zo gegaan: Boarding pass thuis uitgeprint. Dan in Zürich bij de ingang van de airside gewoon voor een scanner gehouden en door de deur gelopen. Dan aan de gate nog een keer boarding pass voor de scanner, en ik + handbage gewoon aan boord.Adler schreef: Zullen we dan ook meteen alle incheckbalies afschaffen want daar staan ook rijen mensen te wachten, en iedereen zijn eigen koffers naar het vliegtuig laten brengen, ook weeral een besparing aan personeel en het heeft toch geen zin om de koffers te checken want die check is totaal inefficient.
Incheckbalies kunnen inderdaad afgeschaft worden, en sommie luchtvaartmaatschappijen (easyjet bijvoorbeeld) hebben dat al gedaan. Moest het mogen, dan lieten ze je ook zelf je bagage naar het vliegtuig brengen (wat overigens op kleine luchthavens best voorkomt...)
Tot pakweg 1914 kon je inderdaad vrij in Europa rondreizen, zonder dat je een paspoort nodig had. Mede dankzij de spoorwegen overigens... En binnen Schengen heeft men inderdaad de paspoortcontroles weer afgeschaft. Is dat volgens jou een slechte zaak?En vermits er toch enkel maar eerlijke mensen rondlopen op deze wereld, kan je ook alle paspoortcontroles afschaffen, want daar staan ook rijen mensen.
Ook weeral een besparing en niet lastig gevallen worden.
Dat is een mooit voorbeeld weerom van een drogredenatie. Het is niet omdat ik hier argumenteer dat een bepaalde veiligheidsprocedure bij een bepaald vervoermiddel geen zin heeft dat ik zou zitten argumenteren dat alle veiligheidsprocedures zinloos zijn. Integendeel. Dat men de cockpitdeuren nu gesloten houdt is een van de post 9/11 maatregelen die wel zinvol is.Laat dan ook alle deuren en uitgangen op de luchthaven wagenwijd open en laat de cockpitdeuren open staan tijdens de vlucht, is gezelliger voor de piloten.