Signalistatie overweg doet soms raar
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
En kan hij Epb ook op AVG laten "wachten" ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Verduidelijk uw vraag eens?dentheo schreef:En kan hij Epb ook op AVG laten "wachten" ?
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Zou hij het zo kunnen programmeren dat het draaien van de AVG de rijweg inlegt (inklinkt ) ?
Als hij kan wachten, kan hij de epb misschien zelf laten wachten.
Als hij kan wachten, kan hij de epb misschien zelf laten wachten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Nee, momenteel kan enkel een EBP-operator een reisweg aanleggen. Er lopen wel proeven met ARS (automatic route setting).dentheo schreef:Zou hij het zo kunnen programmeren dat het draaien van de AVG de rijweg inlegt (inklinkt ) ?
Als hij kan wachten, kan hij de epb misschien zelf laten wachten.
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Goei vraag maar ik denk van niet. Ik dacht niet dat de doorkoppeling zover zou gaan. Denk er aan dat er ook nog andere reiswegen kunnen zijn. Wat als je dan in een station staat waar twee reiswegen zijn, hoe bepaal je de prioriteit van welke trein eerst mag gebruik maken van die wisselstraat. Ik dacht dat deze beslissing hier nog altijd genomen werd door mensen uitgezonderd voor Brussel Noord waar ze een automatisch systeem hebben (op een deel of het volledig station) maar ik dacht dat dit enkel normaal werkte als er geen grote storingen zijn. Kristofke hier op het forum zal er beter kunnen op antwoorden denk ik.
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
De operator kan een automatisme in de bewegingslijn steken. Dit automatimse kan ofwel een vertrekuur zijn of inderdaad het bedienen van de AVG. De reiswegaanleg en seinsturing zal dan gebeuren als de voorwaarde voldaan is.
Dit is wel absoluut niet aan te raden.
Dit is wel absoluut niet aan te raden.
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Zo'n antwoord geeft natuurlijk de volgende vraag...
Waarom niet ? Er zullen wel plaatsen zijn waar het minder optimaal is, maar op sommige plaatsen zal het toch prachtig kunnen ?
Waarom niet ? Er zullen wel plaatsen zijn waar het minder optimaal is, maar op sommige plaatsen zal het toch prachtig kunnen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Op zijn minst ook Leuven en Luik hebben Automatic Routing System, waar de computer dus de treinen trekt, tenzij de operator zelf initiatief neemt.
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Volgens mij werkt in Nederland alles automatisch. En in Duitsland ook bijna volledig waar elektronische seinhuizen aanwezig zijn of deels automatisch waar oude seinhuizen met relais zijn.Dit is wel absoluut niet aan te raden.
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
ARI is helaas niet slim genoeg om bepaalde treinen prioriteit te geven ten opzichte van andere, het systeem kijkt alleen naar 'welke trein meldt zich als eerste aan waarvoor ik een rijweg kan inleggen?'. Dit heeft als gevolg dat L-treinen soms voor een intercity of, nog erger, een goederentrein uit worden gestuurd.
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Dat gebeurt zonder ARI ook geregeld hoorAlexNL schreef:ARI is helaas niet slim genoeg om bepaalde treinen prioriteit te geven ten opzichte van andere, het systeem kijkt alleen naar 'welke trein meldt zich als eerste aan waarvoor ik een rijweg kan inleggen?'. Dit heeft als gevolg dat L-treinen soms voor een intercity of, nog erger, een goederentrein uit worden gestuurd.
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Aangezien dit over een overweg gaat stel ik mijn vraag hier maar.
Daarstraks zag ik P8955 die in Ninove het station verliet en naar Geraardsbergen reed, alleen vond ik dat overweg 60 lang toebleef, normaal gaat dat sneller open, dus mijn vraag is:
Hoelang duurt het ongeveer vooraleer een overweg terug opengaat?
Daarstraks zag ik P8955 die in Ninove het station verliet en naar Geraardsbergen reed, alleen vond ik dat overweg 60 lang toebleef, normaal gaat dat sneller open, dus mijn vraag is:
Hoelang duurt het ongeveer vooraleer een overweg terug opengaat?
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Binnen de 10 minuten moet hij open gaan, anders gaat hij in alarm.Stijn91 schreef:Aangezien dit over een overweg gaat stel ik mijn vraag hier maar.
Daarstraks zag ik P8955 die in Ninove het station verliet en naar Geraardsbergen reed, alleen vond ik dat overweg 60 lang toebleef, normaal gaat dat sneller open, dus mijn vraag is:
Hoelang duurt het ongeveer vooraleer een overweg terug opengaat?
Maar normaal gezien is het een minuut of 2.
Re: Signalistatie overweg doet soms raar
Het was minder dan een minuut denk ik, maar vroeger ging die sneller open.Shrek schreef:Binnen de 10 minuten moet hij open gaan, anders gaat hij in alarm.Stijn91 schreef:Aangezien dit over een overweg gaat stel ik mijn vraag hier maar.
Daarstraks zag ik P8955 die in Ninove het station verliet en naar Geraardsbergen reed, alleen vond ik dat overweg 60 lang toebleef, normaal gaat dat sneller open, dus mijn vraag is:
Hoelang duurt het ongeveer vooraleer een overweg terug opengaat?
Maar normaal gezien is het een minuut of 2.