NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Waarschijnlijk even naar Vorst rijtuigen en terug zoals de andere samenstellingen op deze verbinding ook doen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maandag 21/10 was desiro-hoogdag: ik reisde ermee van Heverlee naar Ottignies, van Dinant naar Bertrix, van Bertrix naar Florenville en van Ottignies naar Heverlee. Ook had ik het geluk om een gerenoveerde break te hebben van Ottignies naar Dinant, en een M6 van Marbehan naar Ottignies. Een feest voor mijn meereizende fiets.
Ik ben dus een desiro-fan. Alleen jammer dat de toiletten zo onbetrouwbaar zijn. Het gevecht van de TBG met het alarmsignaal op de desiro van Dinant naar Bertrix was komisch om te zien. Blijkbaar spoelde het toilet niet meer door, maar gingen toch meerdere (mannelijke) passagiers hun patatjes afgieten. Nochtans lichtte het wc-pictogram rood op en kon de deur niet meer op slot. De TBG heeft dan maar de deur vergrendeld met zijn sleutel omdat hij er, nochtans met de papieren gebruiksaanwijzing in de hand, niet in slaagde het alarmsignaal te doen zwijgen en het toilet te laten doorspoelen.
Ik ben dus een desiro-fan. Alleen jammer dat de toiletten zo onbetrouwbaar zijn. Het gevecht van de TBG met het alarmsignaal op de desiro van Dinant naar Bertrix was komisch om te zien. Blijkbaar spoelde het toilet niet meer door, maar gingen toch meerdere (mannelijke) passagiers hun patatjes afgieten. Nochtans lichtte het wc-pictogram rood op en kon de deur niet meer op slot. De TBG heeft dan maar de deur vergrendeld met zijn sleutel omdat hij er, nochtans met de papieren gebruiksaanwijzing in de hand, niet in slaagde het alarmsignaal te doen zwijgen en het toilet te laten doorspoelen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi,
Vandaag zag ik voor het eerst Desiro 08083 in Leuven.Spijtig genoeg was dit stel al bekladderd met graffiti Ook maakte ik een retourtje Leuven - Brussel met de volgende stellen: 08073 en 08078.
Lukas
Vandaag zag ik voor het eerst Desiro 08083 in Leuven.Spijtig genoeg was dit stel al bekladderd met graffiti Ook maakte ik een retourtje Leuven - Brussel met de volgende stellen: 08073 en 08078.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik reis geregeld Antwerpen-Brussel(-Charleroi) en ben die Desiro's echt kotsbeu. Wat is er in vredesnaam gebeurt met de M6-treinen? Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity. 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Tiens... nochtans zie ik méér dan genoeg M6ssen hier voorbij bollen op weekdagen.Accelerat schreef:Ik reis geregeld Antwerpen-Brussel(-Charleroi) en ben die Desiro's echt kotsbeu. Wat is er in vredesnaam gebeurt met de M6-treinen? Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity.
Tegenwoordig is de regeling meestal:
Tijdens de week:
L/IR-b: Desiro, behalve 's avonds wanneer de IR-b door IR-d wordt vervangen, die dan weer door MS-80 gereden worden
IR-d: MS-80 (dacht ik toch)
IR-i: MS-96 of HLE-18/27 + M6
IR-n: het merendeel HLE-21 + M5, voor de rest MS-86 of Desiro
IC-B: HLE-28 + ICR
IC-I: de meest bonte mix: MS-75 of Desiro of HLE-18/27 + M6
IC-N: HLE-18/27 + M6, behalve wanneer het MS-66/70TH/73/73CR of MS-75 is.
Tijdens het weekend echter, zijn er tegenwoordig geen M6ssen meer tussen Antwerpen en Brussel, dan is het allemaal Desiro op de IC-I, en MS-86 of MS-96 op de IR-n...


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ze moeten de Desiro's van de IC-verbindingen halen, er is voldoende materiaal mogelijk voor de IC maar geen Desiro.Trein30 schreef:Tiens... nochtans zie ik méér dan genoeg M6ssen hier voorbij bollen op weekdagen.Accelerat schreef:Ik reis geregeld Antwerpen-Brussel(-Charleroi) en ben die Desiro's echt kotsbeu. Wat is er in vredesnaam gebeurt met de M6-treinen? Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity.
Tegenwoordig is de regeling meestal:
Tijdens de week:
L/IR-b: Desiro, behalve 's avonds wanneer de IR-b door IR-d wordt vervangen, die dan weer door MS-80 gereden worden
IR-d: MS-80 (dacht ik toch)
IR-i: MS-96 of HLE-18/27 + M6
IR-n: het merendeel HLE-21 + M5, voor de rest MS-86 of Desiro
IC-B: HLE-28 + ICR
IC-I: de meest bonte mix: MS-75 of Desiro of HLE-18/27 + M6
IC-N: HLE-18/27 + M6, behalve wanneer het MS-66/70TH/73/73CR of MS-75 is.
Tijdens het weekend echter, zijn er tegenwoordig geen M6ssen meer tussen Antwerpen en Brussel, dan is het allemaal Desiro op de IC-I, en MS-86 of MS-96 op de IR-n...
Is het mogelijk dat LLN-Binche met Desiro zal zijn ipv. 18+M6+18?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Volgens mij eerder een gevolg van het verdwijnen van een groot deel van de klassiekjes. Er zijn niet onmiddellijk M6'en beschikbaar om dat over te nemen, en tot de nieuwe dienstregeling kon het sowieso niet voor sommige treinen omdat ze dan op hun beurt weer aan de beurtregelingen van het personeel moeten zitten (niet elke treinbestuurder kan ermee rijden). Dus laten we nog even afwachten wat de nieuwe dienstregeling in december met zich gaat brengen.Accelerat schreef:Ik reis geregeld Antwerpen-Brussel(-Charleroi) en ben die Desiro's echt kotsbeu. Wat is er in vredesnaam gebeurt met de M6-treinen? Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik begrijp accelerat zijn frustratie . Tot juni 2013 was de 2015 ook altijd met M6en nu 3 desiro's . Dus in plaats van die trein te nemen ga ik maar over de luchthaven naar Antwerpen-Centraal . Ik ben wel iets langer onderweg maar ik heb wel vééél meer comfort 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Accelerat schreef: Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity.
volledig mee eens.
ik begrijp trouwens niet wie er bij NMBS op het idee gekomen is om 305 motorstellen van dit type te bestellen.
men had veel beter slechts 150 motorstellen van dit type besteld, en 150 andere motorstellen (dubbeldek, of enkeldek met I11 interieur)
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Waarom zo weinig? Nu zullen het er gewoon 300 van elk worden.carlos schreef:Accelerat schreef: Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity.
volledig mee eens.
ik begrijp trouwens niet wie er bij NMBS op het idee gekomen is om 305 motorstellen van dit type te bestellen.
men had veel beter slechts 150 motorstellen van dit type besteld, en 150 andere motorstellen (dubbeldek, of enkeldek met I11 interieur)
Alleen zit je dan tijdelijk met een wanverhouding.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er zijn nog veel stoptreindiensten die door Desiro kunnen worden uitgevoerd in de plaats van MS96, Break of (gemoderniseerde) klassiekjes. Daarvoor zijn ze gemaakt, maar inderdaad, haal die van IC-verbindingen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Antwerpen-Brussel is toch maar 1/2 uurtje, en desiro's waren toch bestemd voor reizigers die maar 1/2 uur in de trein moesten zitten tot Brussel.groentje schreef:Er zijn nog veel stoptreindiensten die door Desiro kunnen worden uitgevoerd in de plaats van MS96, Break of (gemoderniseerde) klassiekjes. Daarvoor zijn ze gemaakt, maar inderdaad, haal die van IC-verbindingen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Daar gaat het niet om. Als je een IC neemt, verwacht je een volwaardige trein, gen metro. Je betaalt bijvoorbeeld al snel enkele euro's meer als je in eerste klas reist; dan mag je ook iets extra krijgen. Dat is bij de desiro niet het geval.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Als je alleen een L-trein (desiro) kunt nemen in je stopplaats heb je die mogelijkheid ook niet als eerste klas reiziger. Waarom moet een reiziger die in een druk station de trein neemt voor 30 minuten meer comfort krijgen dan een reiziger die in een klein station de trein neemt voor 30 minuten?overweg13 schreef:Daar gaat het niet om. Als je een IC neemt, verwacht je een volwaardige trein, gen metro. Je betaalt bijvoorbeeld al snel enkele euro's meer als je in eerste klas reist; dan mag je ook iets extra krijgen. Dat is bij de desiro niet het geval.