Waarom wil je eigenlijk dat die tussen Luik en Aken gaan rijden? Dat we dat nieuwe materiaal maar wat in België laten rijden en niet direct overal naar het buitenland (grenzen) sturen.260689 schreef:Weet er iemand wanneer de disero's op Luik - Aken gaan rijden?
Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling 2014
Re: Dienstregeling 2014
dubbel260689 schreef:Weet er iemand wanneer de disero's op Luik - Aken gaan rijden?
Laatst gewijzigd door Stijn91 op 03 nov 2013, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2014
Voorlopig rijden daar gerenoveerde tweetjes, maar verder zie ik niet waarom er een bijzondere reden zou moeten zijn om bepaald materieel niet in te zetten. Dat moet niet bepaald worden door waar de bestemming precies ligt, maar aan de hand van de praktische zaken, zoals omloop, inzetbaarheid e.d.Stijn91 schreef:Waarom wil je eigenlijk dat die tussen Luik en Aken gaan rijden? Dat we dat nieuwe materiaal maar wat in België laten rijden en niet direct overal naar het buitenland (grenzen) sturen.260689 schreef:Weet er iemand wanneer de disero's op Luik - Aken gaan rijden?
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: Dienstregeling 2014
Ik heb gezien dat de lijnfolders online staan. Voor lijn 50a heb ik zelf al eens gekeken. In de week verschilt het niet zoveel. Van een P naar Brussel-nationale-luchthaven is er niet te vinden maar er is er wel een naar Etterbeek. In het weekend verschilt er redelijk veel. Zoals eerder vernoemd zal de IC-G niet meer in Aalter stoppen maar wel de IC-E. Ook zal de IR Brussel-Nationale-Luchthaven - Gent-Sint-Pieters en de L Gent-Sint-Pieters - Brugge worden samengevoegd in 1 treindienst. Wat mij ook opgevallen is dat er in de toeristische periode geen enkele ICT dus geen enkele trein in het weekend stopt in Aalter met bestemming Oostende. Wat wil zeggen de reizigers die in Aalter met bestemming Oostende in de kou worden gezet zonder rechtstreekse trein. Als deze reizigers de overstap moeten maken in Brugge zullen zij moeten rechtstaan (als ze dit al niet zouden moeten doen als ze in Aalter zouden kunnen opstappen). Het enigste wat we kunnen hopen is dat wanneer er EXT worden ingezet dat ze er minimaal 2 in Aalter kunnen laten stoppen.
Mijn conclusie voor lijn 50a en dan in het bijzonder Gent - Kust.
- In de week verschilt er niet veel dus geen opmerkingen.
- In het weekend zijn de L naar Brugge en de IR van Brussel-Nat.-Luchthaven samen gevoegd. Deze reden al met dezelfde stellen maar niet iedereen weet dat.
- Voor de toeristische periode vind ik het spijtig dat er geen rechtstreekse trein is de naar Oostende rijd.
- In de avond stoppen er ook geen extra treinen (ICT) meer is Aalter.
Ik woon zelf te Aalter daarom dat ik mij daarop heb geconcentreerd.
Mijn conclusie voor lijn 50a en dan in het bijzonder Gent - Kust.
- In de week verschilt er niet veel dus geen opmerkingen.
- In het weekend zijn de L naar Brugge en de IR van Brussel-Nat.-Luchthaven samen gevoegd. Deze reden al met dezelfde stellen maar niet iedereen weet dat.
- Voor de toeristische periode vind ik het spijtig dat er geen rechtstreekse trein is de naar Oostende rijd.
- In de avond stoppen er ook geen extra treinen (ICT) meer is Aalter.
Ik woon zelf te Aalter daarom dat ik mij daarop heb geconcentreerd.



Re: Dienstregeling 2014
Is nu ook al zo hoor, het enige wat ze nu doen is beide trajecten een afzonderlijk ritnummer geven.Treinen9880 schreef: Ook zal de IR Brussel-Nationale-Luchthaven - Gent-Sint-Pieters en de L Gent-Sint-Pieters - Brugge worden samengevoegd in 1 treindienst.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: Dienstregeling 2014
Het is dat wat ik bedoel. Heb het verkeerd verwoord...Steven schreef:Is nu ook al zo hoor, het enige wat ze nu doen is beide trajecten een afzonderlijk ritnummer geven.Treinen9880 schreef: Ook zal de IR Brussel-Nationale-Luchthaven - Gent-Sint-Pieters en de L Gent-Sint-Pieters - Brugge worden samengevoegd in 1 treindienst.



Re: Dienstregeling 2014
Ik zie in de nieuwe lijnfolders nog steeds de IRc lopen zoals hij nu loopt.... of zie ik nu verkeerd?
Re: Dienstregeling 2014
Aanpassing IRc is voor drgl 2015, dus voor december 2014.wva schreef:Ik zie in de nieuwe lijnfolders nog steeds de IRc lopen zoals hij nu loopt.... of zie ik nu verkeerd?
Re: Dienstregeling 2014
Hoi,
Hierbij nog een Internationaal nieuwtje:
Vanaf 15 december zullen er geen Zwitserse rijtuigen meer in Belgie rijden.De EC 90,91,96 en 97 zullen dan volledig samengesteld worden uit Belgische rijtuigen.
Persoonlijk vind ik dit heel spijtig omdat ik de Zwitserse rijtuigen veel beter vond dan de Belgische rijtuigen.
BRON http://www.wallorail.be .
Lukas
Hierbij nog een Internationaal nieuwtje:
Vanaf 15 december zullen er geen Zwitserse rijtuigen meer in Belgie rijden.De EC 90,91,96 en 97 zullen dan volledig samengesteld worden uit Belgische rijtuigen.
Persoonlijk vind ik dit heel spijtig omdat ik de Zwitserse rijtuigen veel beter vond dan de Belgische rijtuigen.
BRON http://www.wallorail.be .
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Dienstregeling 2014
Heb van collega in FSD gehoord dat de EC96/97 onderhouden zal worden in FSD zelf. Dan denk ik spontaan aan rijtuigen I6/I10/I11 200km/h.Steven schreef:als er daar terug i11 voor in de plaats komen is dat dik oké.
Re: Dienstregeling 2014
Dat moet ook he, die trein rijdt 200 in Frankrijk.260689 schreef:Heb van collega in FSD gehoord dat de EC96/97 onderhouden zal worden in FSD zelf. Dan denk ik spontaan aan rijtuigen I6/I10/I11 200km/h.Steven schreef:als er daar terug i11 voor in de plaats komen is dat dik oké.
Re: Dienstregeling 2014
Officieel ja. Als er nu een I6 B meerijd tot Basel mag het Max 160km/h.Shrek schreef:Dat moet ook he, die trein rijdt 200 in Frankrijk.260689 schreef:Heb van collega in FSD gehoord dat de EC96/97 onderhouden zal worden in FSD zelf. Dan denk ik spontaan aan rijtuigen I6/I10/I11 200km/h.Steven schreef:als er daar terug i11 voor in de plaats komen is dat dik oké.
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Dienstregeling 2014
Trein gaat trager rijden
De nieuwe dienstregeling van de NMBS, die in december 2014 van start gaat, dreigt de reiziger zuur op te breken. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws. Uit het nieuwe vervoersplan blijkt dat de trein trager wordt. Zo zal de rit Brussel-Antwerpen 43 minuten duren, langer dan in 1935. Het traject Mechelen-Leuven zal 26 minuten duren, tegen ooit 16 minuten. De NMBS probeert haar vertragingen terug te dringen door de rijtijden te verlengen.
Het GEN, het gewestelijk express net, lijkt vergeten. Volgens de plannen komt er in december 2014 slechts één trein bij: Brussel-Nijvel.
Het Limburgs rooster krijgt klappen. Zo valt de rechtstreekse lijn Hasselt-Antwerpen grotendeels weg. Tijdens de rit Genk-Antwerpen zal de reiziger vanaf 2014 twee in plaats van één keer moeten overstappen.
Er komen wel meer treinen naar Zaventem. Er komt bijvoorbeeld een rechtstreekse trein van Brugge naar de luchthaven. Vanuit Brussel-centrum rijden er voortaan zes in plaats van vier treinen per uur naar de luchthaven.
krant ; HLN
De nieuwe dienstregeling van de NMBS, die in december 2014 van start gaat, dreigt de reiziger zuur op te breken. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws. Uit het nieuwe vervoersplan blijkt dat de trein trager wordt. Zo zal de rit Brussel-Antwerpen 43 minuten duren, langer dan in 1935. Het traject Mechelen-Leuven zal 26 minuten duren, tegen ooit 16 minuten. De NMBS probeert haar vertragingen terug te dringen door de rijtijden te verlengen.
Het GEN, het gewestelijk express net, lijkt vergeten. Volgens de plannen komt er in december 2014 slechts één trein bij: Brussel-Nijvel.
Het Limburgs rooster krijgt klappen. Zo valt de rechtstreekse lijn Hasselt-Antwerpen grotendeels weg. Tijdens de rit Genk-Antwerpen zal de reiziger vanaf 2014 twee in plaats van één keer moeten overstappen.
Er komen wel meer treinen naar Zaventem. Er komt bijvoorbeeld een rechtstreekse trein van Brugge naar de luchthaven. Vanuit Brussel-centrum rijden er voortaan zes in plaats van vier treinen per uur naar de luchthaven.
krant ; HLN