23 november 2013 Lille / Duinkerk

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Contacteer:

23 november 2013 Lille / Duinkerk

Bericht door pronkie001 »

Gisteren van Rotterdam met de Benny via Antwerpen naar Lille-Flandres geweest.
Vanuit Lille-Europe met de TER-TGV naar Duinkerk, terug naar Lille met de "gewone" trein.
Het weer zat mee, wel koud maar richting Duinkerk brak de zon door
Afbeelding Lille-Flandres
Afbeelding Lille-Flandres
Afbeelding Duinkerk
Afbeelding Met dank aan een oplettende medewerker van de SNCF, hebben we een flinke korting gekregen.
Doordat we met en groep van 5 gingen, kregen we 50% korting op de eerste twee tickets
de overige 3 hadden een ticket voor, ja je gelooft het niet, 30 eurocent. Exclusief de 3 euro kosten voor de TER-TGV.
De eerste passagier moest een kaart kopen van 7,40 euro die een jaar geldig is en recht geeft op korting.
Al met al hebben we zo'n 110 euro bespaard op de reis.
Dieselfreak

Re: 23 november 2013 Lille / Duinkerk

Bericht door Dieselfreak »

pronkie001 schreef:Met dank aan een oplettende medewerker van de SNCF, hebben we een flinke korting gekregen.
Doordat we met en groep van 5 gingen, kregen we 50% korting op de eerste twee tickets
de overige 3 hadden een ticket voor, ja je gelooft het niet, 30 eurocent. Exclusief de 3 euro kosten voor de TER-TGV.
De eerste passagier moest een kaart kopen van 7,40 euro die een jaar geldig is en recht geeft op korting.
Al met al hebben we zo'n 110 euro bespaard op de reis.
Allez, jullie hebben geluk gehad! Ik ben ooit van Kortrijk naar Amiens en terug geweest, en dat kostte met € 50! :evil: En het was kennelijk nog mooi weer in Duinkerke ook.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Staat daar nu echt, na meer dan 10 jaar Euro, nog de prijs in Franse Frank op dat biljet?
Afbeelding
pronkie001
Contacteer:

Joris schreef:Staat daar nu echt, na meer dan 10 jaar Euro, nog de prijs in Franse Frank op dat biljet?
Klopt dat was mij ook al opgevalen. :mrgreen:
pronkie001
Contacteer:

Dieselfreak schreef:
pronkie001 schreef:Allez, jullie hebben geluk gehad! Ik ben ooit van Kortrijk naar Amiens en terug geweest, en dat kostte met € 50! :evil: En het was kennelijk nog mooi weer in Duinkerke ook.
We hebben inderdaad geluk gehad, Ik gebruik de Rail-Pass in België dat scheelt een hoop g;ed.
Voor deze trip een
- Weekendvrij in Nederland
- weekend retour Roosendaal Grens->Essen (2,40 Euro)
- één strip op de railpass (15,20 heen en terug, Railpass zijn 10 strippen voor 76 Euro en één aar geldif)
- Trampoline ticket Moeskroen, Lille-FLandres (6,70 Euro)
- SNCF TER-ticket met korting en pas omgerekend ongeveer 8 euro.
Totaal ongeveer 32 euro, zonder korting was ik voor het TER-ticket 30 Euro kwijt geweest.

Je moet wel effe shoppen en creatief zijn maar het loont de moeite.
Maar dan reisde ik van Amersfoort naar Duinkerk en terug voor weinig. :mrgreen:
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Joris schreef:Staat daar nu echt, na meer dan 10 jaar Euro, nog de prijs in Franse Frank op dat biljet?
Sommige mensen houden hun hele leven vast aan wat ze gewoon waren, kunnen niet tegen veranderingen. Er zijn in België ook heel wat mensen die nog steeds omrekenen naar Belgische Frank.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
groentje

Bericht door groentje »

Meestal wordt in het Nederlands gesproken over Duinkerke, soms Duinkerken, ofwel de Franse benaming, maar niet Duinkerk.
Een volgende keer kan je alternatieve reiswegen uitproberen, je kan ook met een Duinkerkse stadsbus van en naar het station van De Panne in Adinkerke reizen, of tijdens de week een van de weinig frequente treinen naar Comines (Nord) nemen, en te voet de grens oversteken. Het is een slordige 2 km wandelen tussen het Franse en het Belgische station in Komen/Comines. Een iets langere wandeling maakt het mogelijk om Dranouter te bereiken vanuit station Bailleul, en Rijselse buslijnen komen regelmatig vlakbij of zelfs over de grens. Meer info bij Transpole.fr.
The_Knitter

Bericht door The_Knitter »

Groentje,

Als planner van deze trip was het doel om het per trein uit te doen. En het klopt, André zit fout. Hij zegt altijd 'Duinkerk', maar dat is het inderdaad niet :wink:
Ik ben inmiddels met een nieuw reisplan bezig richting Boulogne (of iets in die hoek). TER GV en TER zullen in het reisplan zitten, maar de invulling wordt nog nader bepaald.
De bus van Duinkerke naar De Panne heb ik wel bekeken, maar gezien wij zelf liever in een trein zitten, komt veelal de trein toch weer naar boven. En dan kiezen wij liever zoals nu, TER GV heen, en TER terug.

En in Nederland wordt er nog steeds naar de oude gulden omgerekend door de "oudere inwoners".
The_Knitter

Bericht door The_Knitter »

pronkie001 schreef:
Dieselfreak schreef:
pronkie001 schreef:Allez, jullie hebben geluk gehad! Ik ben ooit van Kortrijk naar Amiens en terug geweest, en dat kostte met € 50! :evil: En het was kennelijk nog mooi weer in Duinkerke ook.
- Trampoline ticket Moeskroen, Lille-FLandres (6,70 Euro)
Voor de statistieken, zie je ticket: €6,40.
groentje

Bericht door groentje »

Och, voor mij niet gelaten, hoor, maar het is een stadsbus, echt lang zit je er dus niet op, en je kan op een aantal plaatsen in de duinen de oude spoorlijn nog zien liggen. En je keert terug via een andere spoorroute.
Ook voor Comines/Komen geldt dat, je keert via een andere route terug, met een paar interessante stukjes erin. In de richting België is wellicht verstandigst, met de magere dienstregeling op het Franse lijntje naar Comines...
Plaats reactie