Hey allemaal,
Ik ben hier net nieuw, en ik heb me hier vnl geregistreerd, omdat ik weet dat hier een nogal een bont hoopje spoorwegkenners bijéénzit, die me dus zeker zullen kunnen helpen! Nu voor een klein probeerseltje/projectje ben'k opzoek naar de plannen van een HLD 55, dus voor-/zij- en bovenaanzicht + de binneninrichting van de loc (vnl van de kabines). Jullie mogen me ook altijd een pm sturen, of me contacteren op m'n emailadres!
Alvast bedankt!
Bolle
Bouwplannen HLD55
- trainfreak
Ik heb de officiële NMBS tekeningen maar de radius van de rondingen vind ik er niet op terug. Ook de afmetingen van de buffers worden niet gemeld, wel wordt de hoogte van plaatsing gemeld. Eigenlijk worden er dus niet veel meer gegevens getoond dan de tekening van Rik de Bleser.bolle schreef:Ik ben al zeer blij met het bovenstaande plan, maar ik zou toch nog meer details nodig hebben, zoals de afmetingen van de buffers, de radius van de afronding aan de voorkant van de loc, enz...
Wel zijn er correcties uitgevoerd op de tekeningen n.a.v. de dubbele koplampen die de loks later gekregen hebben. Er werden tevens 2 losse vellen meegeleverd voor de kleurschema's (1 voor de blauwe en 1 voor geel-groene) waarop het bedrijfsummer rechts van de deur staat ipv links waar ze horen.
De tekeningen zijn helaas te groot om in te scannen, ik schat dat het papierformaat A1 is.