Renovatie van de 26.101
Re: Renovatie van de 26.101
Ondertussen bleek de ketel van de 26.101 zo goed als onherstelbaar, en heeft men een truc toegepast: men heeft die reserveketel waar hierboven werd over gesproken dan toch aangekocht. Die ketel bleek wel nog OK, en men heeft dus die ketel gebruikt voor de 26.101. Die Poolse loc krijgt dan de defecte ketel van de 26.101, en zal als 26.102 als statisch monument tentoongesteld worden:
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... n-belgique
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... n-belgique
Uw uitleg klopt niet hoor.msts.be schreef:Ondertussen bleek de ketel van de 26.101 zo goed als onherstelbaar, en heeft men een truc toegepast: men heeft die reserveketel waar hierboven werd over gesproken dan toch aangekocht. Die ketel bleek wel nog OK, en men heeft dus die ketel gebruikt voor de 26.101. Die Poolse loc krijgt dan de defecte ketel van de 26.101, en zal als 26.102 als statisch monument tentoongesteld worden:
Nou, verblijd ons met de juiste info (dit staat op de genoemde website).
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met de 26.101 gaat, het is al erg lang stil.
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met de 26.101 gaat, het is al erg lang stil.
En de 26.102 staat volgens mij al enkele weken in Oostmalle..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Sorry Tim, lees OP DE BAAN, zou ik zeggen.Timtrein schreef:Nou, verblijd ons met de juiste info (dit staat op de genoemde website).
Vandaag in Oostmalle geweest, en ja hoor:
Hopelijk dat ze hem wat onderhouden, het zou maar al te triest zijn als hij van nu af aan daar langzaam wegroest...

Soms kan een beetje scrollen wonderen doendentheo schreef:En de 26.102 staat volgens mij al enkele weken in Oostmalle..

Die is in Nederland niet overal zo makkelijk te verkrijgen, en nee ik ga geen abonnement nemen, ik heb al diverse Nederlandse abonnementen. Het was alleen interesse hoor, maar als het staatsgeheim is, ook goed.Bibke schreef:Sorry Tim, lees OP DE BAAN, zou ik zeggen.Timtrein schreef:Nou, verblijd ons met de juiste info (dit staat op de genoemde website).
-
Als Nederlander is een abonnement goed te bemachtigen. Heb hem zelf ook, erg leuke informatie altijd.